1.758 visninger
|
Oprettet:
FZ50 kan ikke holde Tomg. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en suzuki fz50, når jeg skal starte den - Står den på "on" på benzinhanen, den er helt original og kører omkring de 30-35.
Nogle gange, kan den kun starte uden choker og andre gange, mest når den er varm kan den også starte på choker. Man skal give lidt gas, før den starter.
Den har dog, det problem at den ie kan holde tomgang i mere end 2-3 minutter uden, at den får gas.
Jeg mistænker selv, lidt at den måske skal justeres i kaburatoren?
Den har fin trækkraft. Fra 0-10 1 gear, og fra 10-30-35 2gear
Hvad kan det være?
Vh
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
Bare lige til info har en dansk fzer kun et gear, det lyder som to men det er bare koblingen der slynger til den låser oppe i fart,
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
Gav det ingen forskel at give choker, så kør ned af bakke til ca 40 km/t og slip gassen ( varm motor) lad den trille i nogle sekunder uden gas og giv så hurtigt fuld gas og lyt om den tøver før den trækker eller firtakter,
Tøver den skrues luft skrue lidt ind firtakter den lidt ud,
Resultatet skal være at den bare trækker med det samme uanset hvir længe du slipper gassen dog ikke under 30km/t
Når den gør det hele perfekt så bør tomgangen også være god og kunne stå i tomgang , dog er det inden for 1/8 omgang på skruen, fir det er helt perfekt.
dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
Tusind tak, det vil jeg prøve og gøre!
Det er da til, at forstå måden du lige har forklaret det på. Troede nu, den havde to gear - Men man lærer hver dag
FZ50 kan ikke holde Tomg.