{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.182 visninger | Oprettet:

Kan man køre uden blæserhjul i variatoren? {{forumTopicSubject}}

Har en Suzuki Katana 45 km/t (AC).
Har lige smidt en Polini variator i, så jeg kan få et mere jævnt optræk.
Men da jeg sætter variatorskjoldet på igen, kan det ikke være der for blæserhjulet: http://www.kgi.dk/product-11948-7155.php

Og så kommer det (dumme smiley ) spørgsmål.
Bliver den for varm, hvis jeg tager blæserhjulet af?
Evt. et forslag til hvordan jeg undgår, at blæserhjulet går i mod variatorskjoldet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man køre uden blæserhjul i variatoren?
  • #1   3. dec 2015 Jeg har aldrig kørt med det i min gamle Stalker. Det gik på skjoldet uanset hvad jeg gjorde og på hvilken motor. Det tog den aldrig skade af smiley

• #2   3. dec 2015 Fjern afstandsskiven ved ved variatoren, morini har det med og blive varme nok i forvejen. smiley

• #3   3. dec 2015 Der er ingen afstandsskive i.

• #4   3. dec 2015 Det skal sku passe, er du sikker på den variator passer til scooteren?

• #5   3. dec 2015 Ja, den er købt ved Speedline til min model.

• #7   4. dec 2015 Selvfølgelig kan du ikk kører uden. Blæserhjulet holder jo kileremmen på plads men værsgo smadre du bare din motor.

• #8   4. dec 2015 Nej, mit blæserhjul/skive er bare et tyndt stykke metal, der sidder uden på denne her, som er mellem variator og kilerem.
    http://www.kgi.dk/product-14782-7155.php

• #9   4. dec 2015 Ja hvis du kører med cnc driv kan du jo godt det erstatter jo blæserhjulet ellers skal der jo være nogen køler vinger som der altid er på er blæserhjul ..

• #10   4. dec 2015 jeg kører med et cnc fræst alu blæserhjul fra thansen.
    Det er uden kølreibber da det skulle aflede varmen fint uden fordi det er alu

Men vil faktisk tro jeg ikke havde haft det problem med at min trykfjeder / trimfjedre overopheder lidt hvis jeg havde haft std med ribber på.
    Det giver dejlig meget lufcirkulation inde omkring rem osv.

Jeg tror du har fået sådan en variator som man skal fjerne elstart bagved for at have plads til..
    Kan det passe?

Jeg kører med en parmakit vario på min minarelli som kræver at man fjerner elstart for at der er plads på krumtappen.

Den har en bestemt karakteristik der gør at den holder "første" gear hele vejen op til 15-20 kmt.
    Tror det har noget at gøre med hvorfor den fylder det mere.
    Det er en racing vario. Det er faktisk en ulempe for mig men den var nedsat fra 600 til 175 så nu bruger jeg den til rullerne er slidt op (man kan ikke få ruller til den nemlig smiley )

• #11   4. dec 2015 Man kan se her

Den fylder rigtig meget på krumtappen den vario.
    El start bag er fjernet så den kommer helt ind

Her har jeg haft shimmet lidt for meget derfor der er så meget tusch yderst på varioen.

Hvis du kører med std yderste remskive uden de ribber der skal sidde på så tror jeg du får problemer med varme

Har en anelse om din polini vario måske er i samme størrelse og det er derfor du ikke har plads.

profilbillede
  • #12   4. dec 2015 Det kan være at det er det der skal til.
    Jeg prøver at fjerne tandhjulet til elstarten.
    Takker;)

• #13   7. dec 2015 Fyi jeg har fjernet det lille tandhjul ned ved siden af også.
    Det raslede og var alligevel inde og skifte tryk trim og rullevægt idag.
    Man kan lige så godt fjerne det.
    I starten troede jeg ikke man kunne fjerne det uden videre men det kan man godt

profilbillede
  • #14   7. dec 2015 Jeg har modificeret mit kickstarter skjold i stedet for.
    Har fjernet der hvor blæser hjulet gik i mod.
    Jeg bruger nemlig elstarten:)

profilbillede
  • #15   7. dec 2015 Ahaa
    Det ser godt ud smiley

På min har el starteren været halv dårlig men kickstarteren er super godt lavet.
    Derfor jeg valgte min løsning.
    Men elstart er luxus. Elsker når det bare virker og er til at regne med. Min 125er er kickstarteren ad helvedes til på mem har ikke brugt den. Håber bare jeg ikke får brug for det smiley Den er nemlig mega lang tid om at starte efter en uges stilstand.

• #16   7. dec 2015 Ha ha ??
    Min elstarter har heldigvis altid virket.

• #17   7. dec 2015 Du kae sikre dig ved at have en ny hovedsikring i hjelmrummet til hvis den går en dag.
    Hvis alt el ellers er i orden så holder de ellers evigt de sikringer.
    Jeg havde en utæt blinklygte der gjorde at den kortsluttede og afladede når den blev våd.

• Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    sep 2020

Følger: 12 Emner: 3 Svar: 9
    #18   15. sep 2020 Altså jeg køre uden blæserhjul til vario, den køre sku fint, har kørt uden i langtid nu;)

Kommentér på:
Kan man køre uden blæserhjul i variatoren?

Annonce