{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Per L
Per L
Tilmeldt:
13. sep 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

El/motor problemer Peugeot Speedfight 2 {{forumTopicSubject}}

Hej

Scooteren:
Jeg har en Peugeot speedfight 2 fra ca år 2000 (Lc) og har kørt ca 37600 km. Den er udstyret med SPY 5000m alarmsystem (altid tændt, men bliver aldrig aktiveret), med et 12V 4 Amp batteri fra T-hansen, ca ½ år gammelt.

Scooteren kommer ud og køre 3 gange om dagen, hvoraf den ene tur er 2x25 km og de andre er byture.

Problemet opstod
Da jeg skulle til et møde. Jeg når hen til det første lyskryds og bremser scooteren, gik den ud. Efterfølgende fik jeg den startet, og da jeg tændte for blinklys, var historien den samme.
Jeg kunne fortsætte turen små 3 km, hvorefter jeg kunne se at der overhovedet ikke var mere juice i batteriet (benzinmåler reagerede ikke).

Jeg fik den efterfølgende ladt op, og første gang jeg skulle blinke og bremse, virkede den fint, men anden gang var problemet tilbage. Jeg fik den startet igen og kunne køre videre uden lys var tændt, hvoraf både bremser og blinklys virkede, men efter 4 gange brug af blinklys og brems, var problemet tilbage.

Jeg har afmålt en spænding på 13V, men umiddelbart kunne jeg ikke få et resultat på strømstyrken, andet end 0 A.

Løsning
Er batteriet allerede dødt, og skal skiftes, eller er der andet i vejen?

PS: Jeg har ingen intentioner om at bruge mere end 200 kr på den da jeg skal have bil, så snart jeg får et arbejde, nu når jeg bliver færdig med at studiere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El/motor problemer Peugeot Speedfight 2
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #2   21. nov 2015 Oplad batteriet og se om problemet går væk.

    Du kan prøve og måle volt på batteriet når motoren er slukket.
    Så start motoren og giv lidt gas, så skal volten stige til cirka 14,5 volt.
    Hvis volten ikke stiger så betyder det at batteriet ikke bliver opladt og hvis det ikke bliver opladt så blive det afladt med tiden selvom du oplader det.


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   21. nov 2015 Tak for jeres svar.

    Jeg har allerede sat den til ladning, hvilket jeg regner med at den skal indtil i morgen, så vil Jeg prøve dit forslag der #scootergrisen.


  • Niels H
    Niels H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #5   21. nov 2015 Jeg bruger altid 5Amp batteri. Og nu skal du huske, at batteriet har svære ved at lade når det er koldt.

  • #6   21. nov 2015 Har næste lige haft sammen problem, men at den malker batteriet i løbet af nul komma 5. Det var godt nok på en Gianco Venus ( 4 takter ), det var det defekt spændingsregulator som var årsagen.


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   23. nov 2015 Og der er liv i scooteren igen. Jeg siger tak for hjælpen smiley

    Den fik lige 48 timer i laderen.


Kommentér på:
El/motor problemer Peugeot Speedfight 2

Annonce