{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.797 visninger | Oprettet:

Marc P
Marc P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Vespa Ciao problemer {{forumTopicSubject}}

Godaften,

Håber at der er nogle Vespa Ciao eksperter derude.. smiley

Man hører så meget om at originale Vespa Ciao er utroligt langsomme i optrækket men kan det passe at den nærmest skal cykles igang de første 5-10 meter??

Den er original og har eftersigende aldrig været skildt ad.. starter altid og går perfekt i tomgang.

Når der gives bundgas fra start tager den fulde omdrejninger men det er som om at koblingen ikke tager ordentlig fat.

Har i nogle idéer til hvad der kan gøres ved optrækket uden at den gøres ulovlig?

Tak,

Mvh
Marc

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vespa Ciao problemer
  • Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#2   16. nov 2015 Tak for svar! En lovlig vespa og nogenlunde træk fra start kan måske bare ikke forenes smiley

• Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#4   17. nov 2015 Tak Rasmus, Har ikke den store forstand på det tekniske, tænkte dog at jeg lige ville undersøge sagen selv inden jeg fik den sendt til reparation smiley

• #5   17. nov 2015 Slidt eller slap rem kan også være problemet.

• Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#7   17. nov 2015 Tak for jeres svar Rasmus og Danni, tror jeg giver det en chance imorgen smiley
    Har i en vurdering af om det kan være nok at skifte selve koblingen inkl fjedre eller om startbakkerne kan have noget at sige også. Har også ny rem liggende.

• Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#9   17. nov 2015 Takker - kigger på det imorgen smiley

• #10   17. nov 2015 Du kan tjekke remmen ved at sætte baghjulet i "gear", hold bagbremsen med den ene hånd og dreje på "koblingshuset" med den anden hånd, og kan du dreje det nemt så er din rem for slap. Løsn motoren (og udstødning så vidt jeg husker) og træk den frem til remmen er stram, hold den i den position, spænd motor.

• #11   17. nov 2015 Kan remmen ikke spændes nok selvom at motoren er helt fremme, så skal der en ny rem på.

• Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    nov 2015

Følgere: 1 Svar: 2
    #12   18. nov 2015 De har alle dage været extreme sløve i optræk.. sådan er de bare..:)

• Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#13   19. nov 2015 Så er koblingen skiftet, startbakker så fine ud.
    men nu står jeg i den situation at den er svær at få igang .. Starter dog, men går ud. Kan det passe at koblingen lige skal "slides til"?

• Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#15   19. nov 2015 Niks,

• Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#16   19. nov 2015 Det hjælper lidt hvis man løsner bolten, men formoder at den skal sidde fast?

• Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#18   19. nov 2015 Tænker lige her... Købte de koblingsdele i thansen.. det gamle koblingshus kunne ikke bruges da koblingen ikke kunne sidde på. Købte derfor et nyt koblingshus som dog synes at ligne det oprindelige.. Selve koblingen (de 3 dele med fjedre) ser dog større ud end de oprindelige.. Men ligner at det er fordi de er nye og ikke er slidt ned.. Når den kommer op i fart synes jeg dog at den kører bedre end før, den går bare ikke godt i tomgang fordi koblingen får for meget modstand.

• Marc P
    Marc P Tilmeldt:
    nov 2015

#20   25. nov 2015 Godaften,

Har netop skiftet startbakker, kobling og ny kilerem..
    Nu trækker den fra start uden at tage høje omdrejninger så det er helt perfekt,

Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Vespa Ciao problemer

Annonce