{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

johnny H
johnny H
Tilmeldt:
14. nov 2015
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3

RMX 50 dør ved gas. {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Jeg har en Suzuki RMX 50, som jeg har sat i stand fra bunden, med stort set nye dele over alt. men når jeg nu skal starte den, skal jeg først og fremmest løbe den igang, når den så slår an kører den helt vildt op i omdrejninger, og når jeg drejer på gashåndtaget dør den. Jeg har ny 21 mm karburator på, som skulle passe til den. Jeg har 42 mm cylinder ellers er resten standart. kompotionen i cylinderen er lidt over 6 bar. Der sidder i øjeblikket ingen udstødning på. Der er ny stator, ny tændspole og hætte, og nyt tændrør, motoren har været skilt ad og der er skiftet lejer og pakkedåser, så alt burde være i orden. jeg har forsøgt med 95, 85 og 72 dysse, nålen er stillet helt ud så den lukker mest muligt.
Er der nogen som har en ide om hvad der er glat.
på forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Johnny


Kommentarer på:  RMX 50 dør ved gas.
  • #1   14. nov 2015 på med en udstødning for den har alt at gøre på en to takt

  • #2   14. nov 2015 Stil nålen i midten og forsøg dig frem med dysserne og ja få monteret en udstødning. Har du prøvet at blokere for luftindtaget med hånden?

  • johnny H
    johnny H Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #3   14. nov 2015 Jeg har prøvet at blokere luftindtaget med hånden det eneste der skete var at jeg fik en masse benzin på hånden, men jeg kunne godt mærke at der var lidt sug i den. Jeg montere udstødningen igen og ser hvad det giver.

  • johnny H
    johnny H Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #4   15. nov 2015 så er udstødningen monteret, men desværre intet har ændret sig, den kører stadig højt i tomgang og dør når jeg drejer på håndtaget. tomgang skrue og luftskrue er skruet 2 gange ud. er det fordi dyssen er for stor og den får for meget at leve af?

  • #5   15. nov 2015 Prøv at smide en 100 dysse i og tomgang så meget ude så den ikke rør spjældet for den skal skal stadig side ude

  • #7   15. nov 2015 Det er jeg skal godt klar over men i det at den ikke buret kunne stå i tomgang og hvis den stadig kan så er der fejl et andet sted ind i karburatoren

  • #9   15. nov 2015 ahhe


  • #10   15. nov 2015 grunden til at jeg spurgte om du har prøvet at blokere for luftindtaget var for at vide om den kunne holde sig igang. hvis den kan det så er den piv utæt og så er det klart at den tager mange omdrejninger og dør når du giver mere luft

  • johnny H
    johnny H Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #11   15. nov 2015 Det har jeg ikke prøvet, for den går hurtigt ud efter at have kørt op i vilde omdrejninger, det er nok forkert at kalde tet tomgang. kan der være en utæthed i motoren, den har jo en fin kompression på ca. 6 bar.

  • #12   16. nov 2015 6 bar er heller ikke overdrevet meget med det er nok. trykket fortæller jo kun om den er tæt i forrændingskammeret dvs stempelringene og toppakning. din bundpakning kan være utæt din simmering i venstre side kan være utæt og den kan være utæt i studsen det kan du jo ikke måle dig ud af.

Kommentér på:
RMX 50 dør ved gas.

Annonce