Yam neos motor problem {{forumTopicSubject}}
Købte en Yamaha neos for 1 md siden, fra 2005, kørt 9700 km.
Den kunne starte, men gik derefter ud, og sælger sagde at det var karburator der skulle renses.
Gav den "gas", ny membran, ny indsugning mellem motor, og karburator, og ny autochoker. Og tændrør, og luftfilter
Troede det var choker der ikke slog fra, men problemet er der stadigvæk som det var før jeg rensede karburator, og skiftede de dele.
Problemet er at den starter super fint, efter lidt tid går den ud, når choker er varm. Den virker.
Fuld gas kan den køre (fint enda)
Når bare jeg slipper gas lidt. Slut går den ud.
Tomgang HELT i bund. Men Kan stadigvæk ikke holde sig i live.
Putter du en finger i indsugningen, kan den så starte igen, og køre fint i tomgang i ?? 5-10 sek, og går så ud.
Putter du en finger i indsugning pr 8 sek køre den fint i tomgang.
Som om den ikke får det benz den skal have. Men kan godt køre med fuld hammer.
Luftskruen står mellem 1 1/8 og op til 2, men driller stadigvæk.
Er der nogle der har et bud på hvad der driller.
sep 2015
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 190
Jeg ville nok rense karburatoren grundig igen, alle dyser ud og blæses igennem, sikre dig at svømmeren er ok og at nåleventilen sluttet tæt når den lukkes og så ville jeg sætte et nyt benzin filter på.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Har du tjekket vacumhanen/benzinhanen, om den virker som den skal og det ik er den som driller?..
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Laver kompressions test på den i morgen.
Benzin filter er fyldt, om den får fuld gas, tomgang, eller jeg selv suger i vacum slangen.
T
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Ser den ikke fin ud??
Prøver lige sønnens kørende neos.
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Lige over 2 bar mere.
sep 2015
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 190
tror fejlen ligger i det, går ud fra den tidligere har kørt fint med de indstillinger / opsætning den havde.
tror ikke det er et tændingsproblem og så er der karburator som du har renset hvilket heller ikke hjalp på problemet.
Så tror det er ny cylinder, stempel og pakninger der skal til.
Men fejlen kan måske også ligge i topstykket / ventiler det er jo en 4 takter ikke?
Er de indstillet korrekt og ny pakning ?
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Jeg ville pille cylinder af den og tjekke, for kan evt. være så simpelt som en stempelring der sidder fast.
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Det er en 2 takt, og kan sagtens se at lav kompresion har den måske svært at holde i gang i have omd, men stadigvæk mærkeligt at den kan starte når choker er aktiv OG man kan holde den i gang med en finger i indsugningen.
Den har ikke kørt 4-5 år da jeg købte den.
Skiller cyl senere, og ser.
sep 2015
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 190
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Jeg kan se honings mærker i cyl, og stempelringe er hverken knækkede, eller sidder fast.
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Og stempel ser rent ud langts siderne.
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Står ikke andet.
T
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Satte det gamle pæne som nyt cylindersæt nye pakninger og tændrør i igen, da det fra den anden, altså virkede lidt brugt.
Nålen sad i midten.
Nu har jeg sat nålen helt? Op?? Er i det nederste hak.
Stadigvæk lidt problemer, så stillede jeg luftskruen helt i bund, nu LYDER det som om den er der, kan holde hmm okay fin tomgang, og giver jeg gas, trækker den med det samme. Så tror indstilling er næsten okay.
Men
Den skal jo ikke have fuld nål, og minus luft???
Hvad skal jeg gøre???
Den har nu stået i 5-10 min i tomgang, så det er jo positivt.
Hilsen knægten på 36
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Har du tjekket simmering på den, både på vario og tændingssiden?.
Hvis du kører totalt sur i den og har mulighed for og få den til Herlev, så vil jeg gerne se om jeg kan få den til og spinde igen.
Udfra din info. mht. karb indstilling, så kunne det tyde på den er totalt i skoven.
okt 2007
Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 55
Den sagde 7,9 bar på den, og 6 bar med dens stempel, topstykke og cylinder, på min knallert.
Smed mit eget, som nyt tilbage på den, med nye pakninger, og kørte HELT som den gjorde.
Tog nålen fra 2 øverst, til aller nederst 4 hak, der blev den LIDT bedre, skruede så luftskruen HELT ind, og nu kan den både holde tomgang, og give gas, uden at gå ud.
Ang pakdåser, pas, MEN når stempel er helt tilbage, er der vel åbent for udstødning, så kompressionen er vel fra stemplet lukker for udstødningen, og trykker luften sammen mod topstykke?? Ikke bag ved stemplet. Kunne også forstille mig at der så kom både lidt benz og olie ud af defekt pakdåse, og jeg kan ikke se noget svineri
Hvis det GÅR helt galt, vender jeg tilbage, men den køre næsten helt fint nu, med de indstillinger den har nu , som er helt ud i skoven.
Men med nål helt oppe, og luftskruen HELT i bund, må der være noget der er helt galt.
Jeg regner med at jeg kan se på dysen hvad str det er, og det må næsten være det der er galt.
Er der en "standart" dysse der passer på den??
jan 2021
Følger: 15 Følgere: 2 Svar: 3
Yam neos motor problem