{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Indstilling af tænding {{forumTopicSubject}}

Hey sg, har fået købt mig en gammel yamaha dt125 fra 82, og jeg tror at den har brug for at blive stillet i tændingen (platinerne?), så mit spørgsmål er, hvor sidder det henne på motoren, det som jeg evt. Skal indstille, og hvordan skal det stå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af tænding
  • #1   20. sep 2015 Hvis du ikke ved hvor platinerne sidder vil jeg råde dig til at læse lidt op på det inden du roder dig ud i det. Men platinerne sidder bag ved svinghjulet, op af krumtaps akslen. Hvor stor afstanden skal Være ved jeg ikke på den model men det må man kunne slå op et sted. Det foregår ved at man som regel løsner 2 skruer der holder den på plads og så er der en 3. Skrue som justerer afstanden. Og du skal bruge et søgerblad til at måle afstanden.

  • #2   20. sep 2015 Hvis du ikke kan finde afstanden andet sted, så prøv med 0,3mm er næsten sikker på et er det korrekte

  • #3   20. sep 2015 Det tror jeg du har ret i søren. I reparations vejledningen til min velo f.eks. står der man skal bruge et stykke cigaret papir, så det er nok der omkring.

  • #4   20. sep 2015 Hej Jesper, den med cigaret papiret har jeg ikke hørt før og tror ærligtalt ikke helt på den teori smiley
    Men har da tilbage i 80` haft knallerter og er næsten 100 på at det er 0,3mm


  • #5   20. sep 2015 Jeg brugte nu også et søge blad, syntes bare det var sjovt de i en officiel reparations vejledning skrev man skulle bruge cigaret papir:)

Kommentér på:
Indstilling af tænding

Annonce