Intet nærlys/lang lys i tomgang {{forumTopicSubject}}
Hej
Har en Baotian supermoto fra 2012
Den har lige fået en fabriksny motor, og har lagt mærke til at der ikke er nærlys og lang lys på den i tomgang, pæren gløder bare svagt.
Giver jeg den gas kommer lyset frem, men lyser stadig ikke for godt??? Positionslys og blinklys virker fint.
Der er et helt nyt batteri på også.....
Lyset virkede fint med den gamle motor på.
Det skal siges at der kommer en ekstra ledning nede fra tændingen på den nye motor (grøn ledning) som ikke var på den gamle, stikket passer fint, men der er kun 2 ledninger i mit ledningsnet, ved ikke om det kan være det?
Håber i kan hjælpe
feb 2012
Følger: 25 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 808
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 73 Svar: 166
Men hvorfor virkede det så på den gamle motor? Har jo ikke pillet i ledningsnettet....men kan den grønne ledning fra den nye tænding være den stel?
Og ellers mener du så bare at lave en ekstra ledning og sætte fra stel og over på pæren? (Fastmonteret)?
jun 2006
På den nye tænding er der 3 ledninger ( gul, hvid og grøn)
Hvad er den grønne til?
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Du kan måle med et multimeter mellem ledningen og motorblokken og se om der er modstand.
Hvis lyset er svaget er det måske dårlig forbindelse.
Du kunne prøve at måle modstanden i spolerne på den gamle og ny stator og se om der er forskel.
jun 2006
Okay, det må jeg jo næsten prøve så.....men det undrer mig bare at den ikke havde den grønne ledning på den gamle tænding......hvor har den så taget stel henne?
Jeg tænker vel næsten at det er nemmere at smide den gamle tænding over på den nye motor, så burde der vel være gang i lyset igen.....
og hvorfor er der ikke noget galt med positionslys, blinklys og baglys/stoplys?
Har de ikke samme stel?
alternativt kan jeg vel sætte en fast ledning fra pæren i forlygten og direkte over på stel, burde det så ikke også virke?
jun 2006
jun 2006
jun 2013
De andre lys får strøm fra batteriet.
Statorens anker har/kan have stelforbindelse gennem motorblokken.
Så sidder der en stelledning, gerne ved startermotoren.
jun 2006
Der sidder en stel ledning på starteren, men den er jo bare monteret ligesom sidst, så det burde da ikke være det vel?
Jeg tænker lidt på billederne jeg har vedhæftet, det ligner at den grønne ledning sidder som en stel på statoren, så jeg tænker at det nok er fordi den gamle stator tog stel igennem motor blokken og den nye har en stel ledning......
jun 2013
jun 2006
jun 2006
den tænding der sidder på nu er en AC model
og jeg skal bruge en DC model
dec 2018
Følger: 1 Svar: 1
hvad kan være galt
Intet nærlys/lang lys i tomgang