{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.396 visninger | Oprettet:

Intet nærlys/lang lys i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej

Har en Baotian supermoto fra 2012
Den har lige fået en fabriksny motor, og har lagt mærke til at der ikke er nærlys og lang lys på den i tomgang, pæren gløder bare svagt.
Giver jeg den gas kommer lyset frem, men lyser stadig ikke for godt??? Positionslys og blinklys virker fint.
Der er et helt nyt batteri på også.....

Lyset virkede fint med den gamle motor på.
Det skal siges at der kommer en ekstra ledning nede fra tændingen på den nye motor (grøn ledning) som ikke var på den gamle, stikket passer fint, men der er kun 2 ledninger i mit ledningsnet, ved ikke om det kan være det?

Håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intet nærlys/lang lys i tomgang
  • #1   9. sep 2015 den mangler stel. så den skulle meget gerne lyse beder vis du tog en ledning og holder på pæren og på stel, prøv og se om det virker smiley

• #2   9. sep 2015 Tak for svar.....

Men hvorfor virkede det så på den gamle motor? Har jo ikke pillet i ledningsnettet....men kan den grønne ledning fra den nye tænding være den stel?

Og ellers mener du så bare at lave en ekstra ledning og sætte fra stel og over på pæren? (Fastmonteret)?

• #3   9. sep 2015 Som sagt, på den gamle motor gik der 2 ledninger fra tændingen (gul og hvid)

På den nye tænding er der 3 ledninger ( gul, hvid og grøn)
    Hvad er den grønne til?

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #4   10. sep 2015 Grøn er gerne stelforbindelse.
    Du kan måle med et multimeter mellem ledningen og motorblokken og se om der er modstand.

Hvis lyset er svaget er det måske dårlig forbindelse.

Du kunne prøve at måle modstanden i spolerne på den gamle og ny stator og se om der er forskel.

• #5   10. sep 2015 Hej igen

Okay, det må jeg jo næsten prøve så.....men det undrer mig bare at den ikke havde den grønne ledning på den gamle tænding......hvor har den så taget stel henne?
    Jeg tænker vel næsten at det er nemmere at smide den gamle tænding over på den nye motor, så burde der vel være gang i lyset igen.....
    og hvorfor er der ikke noget galt med positionslys, blinklys og baglys/stoplys?
    Har de ikke samme stel?

alternativt kan jeg vel sætte en fast ledning fra pæren i forlygten og direkte over på stel, burde det så ikke også virke?

• #6   10. sep 2015 Her er et par billeder af tændingen, og den der sidder på nu er med den grønne ledning, hvor den gamle er uden.

profilbillede
  • #7   10. sep 2015

profilbillede
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#8   10. sep 2015 Forlyset får nok strøm fra statoren. Det er derfor det kun virker når motoren køre.
    De andre lys får strøm fra batteriet.

Statorens anker har/kan have stelforbindelse gennem motorblokken.
    Så sidder der en stelledning, gerne ved startermotoren.

• #9   10. sep 2015 Tak for svar, så giver det mening med det andet lys.....

Der sidder en stel ledning på starteren, men den er jo bare monteret ligesom sidst, så det burde da ikke være det vel?
    Jeg tænker lidt på billederne jeg har vedhæftet, det ligner at den grønne ledning sidder som en stel på statoren, så jeg tænker at det nok er fordi den gamle stator tog stel igennem motor blokken og den nye har en stel ledning......

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#10   10. sep 2015 Det er ikke til at se hvad den er forbundet til på det billede men du kan måle det.

• #11   10. sep 2015 okay.....jeg tror bare jeg sætter den gamle tænding på den nye motor, så burde det hele du igen smiley

• #12   10. sep 2015 Har fundet ud af det

den tænding der sidder på nu er en AC model
    og jeg skal bruge en DC model

• Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #13   28. dec 2018 hej har ikke nærlys på min PGO Hot 50
    hvad kan være galt

Kommentér på:
Intet nærlys/lang lys i tomgang

Annonce