{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Råd til begynder som vil samle en knallert {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Jeg har aldrig selv haft en knallert da jeg brugte mine penge på andre ting.

Jeg har for nyligt fået noget fritid som jeg gerne vil fylde ud, og i den forbindelse overvejede jeg om jeg kunne samle en knallert fra bunden.

Jeg har umiddelbart ingen erfaringer med mekanik, men jeg har altid haft en tilbageholdt interesse. Jeg har sat mig lidt fast i at købe et stel først og så samle det stille og roligt således at jeg også lærer noget af det.

Hvilken del ville være den mest logiske del at købe og montere? Motoren eller hvad? Hvis jeg altså starter kun med stellet?

Dette projekt er ment som hobby, og kan sagtens strække sig over et år eller mere.

Alle svar og råd er velkomne!

Tak for jeres svar på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til begynder som vil samle en knallert
  • #1   23. jul 2015 Nu vil jeg mene den bedste måde at lærer ting på, det er vel bare at eksperimentere med tingene? smiley Det ville vel stadig være en god ide, at kigge lidt rundt omkring på nettet, så man lige får en "Smule" viden indenfor faget.
    - Du kunne jo også finde en knallert, som måske ikke kan starte osv, og så prøve og se om du kan finde problemet? Det er også en ok måde at lærer lidt på smiley

• #3   23. jul 2015 kig i min profil.. min speedfight 2 45 model fik jeg for 1100kr. fordi er en 45 og den ikke kunne starte men efter et par timers arbejde startede den uden brug af reservedele.. nu står den mig i små 3000kr. incl. ny udstødning..

• #4   23. jul 2015 jeg ville aldrig begynde fra bunden op som nygegynder.. det er langt næmmere at starte med en hel maskine end at finde hovede og hale i en masse stumper..

• #5   23. jul 2015 Mikkel, jeg ved ikke om jeg kan finde ud af at finde frem til hvad fejlen skulle være, hvis jeg skaffer noget som ikke virker smiley

T.T, jeg hælder mest til senda, smt eller rmx

• #7   23. jul 2015 BrightShadow, jeg har en eller anden ide om at det er nemmere og mere lærerigt at starte fra bunden og så evt læse om og spørge ind til hver enkelt stump, end at skulle starte med et helt sæt når jeg ikke helt forstår hvordan stumperne virker for sig selv og i tandem.

Det kan godt være det virker som en underlig og at jeg er totalt baglæns, men det er mere et spørgsmål om at lære end det er om at få den samlet og til at køre smiley

• #8   23. jul 2015 Så snup dig en rmx. Er der noget der er simpelt er det sådan en og der er et hav at stumper til dem. Dog kan det blive en dyr affære men det kan det med alt. Mit råd. Køb en der trænger til en omgang af den store og split den gør dele pæne og samle igen. Derved ved du også at du ikke mangler dyre og sjældne dele

• #9   23. jul 2015 Som andre også er inde på, så vil du helt klart komme længst og lære mest ved at købe en scooter/knallert som er komplet. Og så kan du ellers bare gå i gang med at skille den af, skrive ned hvor tingene skal sidde, tage billeder af tingene, og på den måde ende op med en total adskilt scooter.
    Og så start med at male stellet, renover motoren, så hjulene osv osv. Det er den eneste rigtige måde at lære det på smiley
    Når du aldrig har skruet i en scooter før, så vil du aldrig få samlet en hel scooter på den måde som du ønsker, ved at købe stel først, så motor osv. Der er et hav af små dimser og skruer og ledninger som du slet ikke ved du skal bruge, eller hvor de skal sidde, så det bliver meget svært for dig på den måde.
    Men ellers en god hobby at gå igang med, men start på den rigtige måde, ellers kører du sur i det smiley

• #10   24. jul 2015 Det er jo NETOP der man lærer? smiley

• #11   24. jul 2015 I har sgu overtalt mig til at skaffe en der skal have en kærlig hånd. Det giver også mere mening at have den nogenlunde samlet, end at skulle samle en masse stumper som jeg ikke kender noget til. Hvis den er nogenlunde hel, så kan jeg jo i det mindste se hvor delene kommer fra osv inden jeg skiller dem ad smiley

Så er spørgsmålet bare om at finde en billig rmx. Umiddelbart synes jeg altså der er flest dele til den, her og på dba/den gule i forhold til senda og smt smiley

• #13   24. jul 2015 Mine tanker var mere over i noget PGO Hot50 de er billige, der er mange af dem så stumperne er billige og de passer cylinder med Minarelli..

• #14   24. jul 2015 BrightShadow og Moon, det er sgu mest bare fordi jeg godt kan lide deres off-road cross design at jeg vil have en af dem. Jeg går lidt ud fra at de mekanisk og elektrisk set er nogenlunde sammenlignelige med hvilken som helst anden knallert type?

Da det jo er et længere projekt ville det da også være fedt at have en køreklar knallert som også er en fryd for mit øje om et år eller to smiley

Det er måske en dum ide? Jeg skal lige nævne at min kære fader har været mekaniker hele livet, så hvis jeg støder ind i noget jeg bare ikke selv kan hitte ud af, så har jeg jo ham jeg kan trække på smiley

• #15   24. jul 2015 det kommer prima an på om du er et Gearhoved el. et scooterhoved..

jeg selv er vild med variatorere (Automatgear) der er på alle scootere.. men det er jo en smagsag..

• #16   24. jul 2015 RMX og smx er ved og være for gammel og dyre i dele. Heller find en smt eller senda. De er i grund og bund samme maskine :j

• #17   25. jul 2015 Magnus, kan man blande dele fra rmx, smt ogog senda?

• #18   25. jul 2015 Nej rmx og smx er for sig selv/ derbi og Gilera kan blandes

• #19   26. jul 2015 Okay. Jeg er på udkig efter en billig senda nu, vil gerne omkring de 3000 men jeg synes de fleste ligger op ved 5-6 eller meget mere for de nyere modeller

• #20   26. jul 2015 Det er fordi de at når maskinerne kører og er iorden ligger de i 8 smiley

Kommentér på:
Råd til begynder som vil samle en knallert

Annonce