{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
470 visninger | Oprettet:

Vandpumpe defekt? {{forumTopicSubject}}

Hey, min vandpumpe på min DiTech opføre sig mærkeligt, så jeg vil lige høre mig ad inden jeg går i gang med at skille den ad.
Vandet går fra køleren, ned til pumpen, til cylinderen, og så derfra er det som om at det ikke går tilbage igen? Nogle af jer der ved hvad det evt. kunne være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandpumpe defekt?
  • #1   18. jul 2015 Jeg har oplevet en gang på min SF1ér, at skovlhjulet ( ved ik om det hedder det ) i vandpumpen ik kørte rundt når der var vandbelastning på..

• #2   18. jul 2015 Hvordan fandte du ud af det?

• #3   18. jul 2015 Jeg mener faktisk at jeg opdagede det ved, at jeg mente den sat noget ind i pumpen og kom til og drejet hjulet.

Men nu har jeg læst dit indlæg igen og det kommer jo gennem pumpen og det mener jeg ik min gjorde smiley , men kommer den vandet gennem termostaten eller stopper den før??.

• #4   18. jul 2015 Har du prøvet og se, om det ændre noget og løsne låget??. Mere om den laver vacum i ekspansionsbeholder, ala som man kender det fra benzintanken..

• #5   20. jul 2015 Det er som om at der sidder en prop i systemet... Kan det lade sig gøre?

• #6   20. jul 2015 Ja vis din termostat ikke virker

• #7   20. jul 2015 Har du prøvet og udlufte systemet, så det ik er evt. en luftboble som driller ??. For at udelukke termostaten, så kan du jo prøve og pille den ud og se om der så er gennemgang i systemet.

• #8   20. jul 2015 Kan det være en luftboble selv om systemet har været tømt? Der var en pakning der var gået nede ved pumpen så vandet rendte ud ligeså stille. Jeg skiftede den, fyldte vand på, og så kom problemet med at den ikke ville køle.
    Jeg har aldrig makket med vandkøling før, så jeg er ikke sikker på om det er et dumt spørgsmål. smiley

• #9   21. jul 2015 Om det er dumt eller ej ved jeg ik, for du har ik rodet med det før ;). Prøv og udluft systemet og se, om det stadigvæk driller.

Måden som jeg udlufter på er: Fylder ekspansionsbeholder op med vand og starter scooteren op og fylder efter med kølervæske ( er forskel om det er ALU eller Støbejern kit ), når jeg ik kan fylde mere kølervæske løsner jeg udluftningsskruen og lufter ud. Hold øje med beholderen og fyld efter under udluftning, der kan du evt. når det er første gang have en med som " opfylder " ;).

• #10   21. jul 2015 Mange tak for den meget brugervenlige forklaring, det prøver jeg lige her en af dagene smiley

Kommentér på:
Vandpumpe defekt?

Annonce