319 visninger
|
Oprettet:
rs50 hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej har tidligere lagt emne ind med min kære Rs50 "problem barn" nu har jeg monteret en phbg 16 mm karburator dyse 66 std cylinder, std cdi og plumberet udstødning.
Den starter fint og tager ca 5k rpm og dør ud.
tager man så choker tager den 6k rpm og dør ud.
piller man toppen af luftfilter tager den 6k rpm Og hakker.
tager man så choker og ingen luftfilter top tager den 7.5k rpm.
men så snart den skal køre dør den inden 15 km/t
HVORFOR?..
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 25
Hvilke årgang er din maskine?
jan 2015
Emner: 4 Svar: 10
tror det er cdi'en
har prøvet fra 110 til 50
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 25
Du er velkommen til at ringe, 50488084, det er lidt nemmere end at skrive.
jan 2015
Emner: 4 Svar: 10
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 25
Patrick der skriver på aprilia forum er fra det Amerikanske værksted/butik "AF1" og ved 100% om aprilia.
før du køber en anden cdi, så check din pickup og stator ( se billede )
check stel på cdi og stel på batteri, check om der er ordentlig forbindelse mellem motor og stel - afmonter den rød/hvide ledning på cdi ( stator til stel = stop )
på de gamle rs 50 er der en separat start/stop knap samtidig med tændingslås som er koblet til støttefod, derfor skal du fjerne den fra cdi og ikke under tanken ( der er 2 kontakter koblet på rød/hvid ledning ) -
næste skridt er din timing ( se billede ) stil stempel 1,4mm fra top og se om statorplade er " alligned " det er 20 grader advance, min erfaring med ikke tunede motore vil være 16 grader.
Lige en note vdr. skruer i statorplade, det er noget billigt skrammel, så vær sikker på du bruger ordentlig umbrakko, ellers drejer du skruerne i stykker -
Hvis du ikke kan få det til at virke, er næste skridt ny cdi, de gule virker super godt.
-
jan 2015
Emner: 4 Svar: 10
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 25
rs50 hjælp!