{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Sebastian C
Sebastian C
Tilmeldt:
11. okt 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Peugeot Ludix trækker ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget ny i scooter verdenen, og er egentlig kun kommet ind i den fordi jeg manglede noget billigt køretøj, og derfor fik en Peugeot Ludix foræret af min kære mor.
Det er en sag fra 2006, som min mor var 2. ejer af, desværre så har hun ikke vedligeholdt den, og det skulle jeg så til nu.
Følgene dele er blevet udskiftet af mig:

- Udstødning Gianello Go.
- Cylinder og stempel, originalt
- Luftfilter, originalt.

Jeg har husket stempelringe og klips, og der er også kompression når den starter ved udstødningen.
Tomgangsskruen er indstillet til at baghjulet lige præcis ikke drejer når den står i tomgang på støtteben.
Luftskruen har jeg ingen idé om hvordan skal sidde, har dog prøvet at indstille den til et sted hvor den tager fin gas.

Problemet er nu, at den tager fint gas, men ligeså snart den skal trække bare det mindste så går den ingen vejne, og tager bare mindre omdrejninger.
Kan simpelthen ikke finde fejlen, har renset karburator, og dyse er så vidt jeg er informeret standart på den.

Håber i har nogle råd til hvad problemet kan være smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Ludix trækker ikke?
  • #1   31. maj 2015 Dysen skal lige være en gang eller to større efter der er monteret en Giannelli Go. Køb et nyt sæt ruller, rem og olie. Giv den det store service, også gerne et nyt tændrør.

    Luftskruen skruer du helt ind og halvanden gang ud.


  • Sebastian C
    Sebastian C Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   31. maj 2015 Den udstødning der sad på før var også en Giannelli, derfor regnede jeg ikke med det var nødvendigt med at skifte dyse?
    Ruller har jeg ingen idé om hvad er til, og hvad de gør? smiley
    Remmen regner jeg med et trækremmen nede bag skjoldet?
    Olie har jeg købt og den har fået helt friskt én gang efter jeg overtog den smiley
    Alle de møtrikker jeg har haft ude har også fået fedt så de måske er til at få ud en anden gang smiley


  • #3   31. maj 2015 Nu har du vendt stemplet rigtigt, med pilen mod udstødningen??. Du har husket og fjerne den gamle bundpakning, så der ik sidder rester fra den gamle??.
    Har du været nede og pille ved variatoren / ruller og rem, mere at det ik er der du evt. har samlet noget forkert??
    Jeg mener ikke man kan stille på luftskruen på en Ludux, da den er plomberet fra fabrikken af.

    Hvorfor har du skiftet udst.- cylinder og luftfilter??.


  • #4   31. maj 2015 Du kan læse her om ruller og remmen. http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/transmission_variator.php


  • Sebastian C
    Sebastian C Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #6   1. jun 2015 Ja har vendt pilen ned mod udstødning:
    Har fjernet den gamle bundpakning helt.
    Har ikke haft pillet ved ruller eller rem
    Der er mulighed for at stille lidt på blandingsskruen, men det er den special skrue der er rund, og så bare med et hak i den ene side, til noget specielt værktøj smiley
    Har udskiftet det fordi der var hul i udstødningen på størrelse med min tommelfinger, da jeg så fik pillet udstødningen af, var selve cylinderkassen helt skæv, og begyndt at revne, så måtte også udskifte denne.
    Luftfilteren var mørnet i selve studsen så der var hul og den tog falsk luft ind smiley

    Og tak for linket, må lige få tjekket rullerne og remmen så smiley


  • #7   1. jun 2015 Har du tjekket din studs for eventuelle revner? Den studs hvor karburatoren er monteret på.

  • Sebastian C
    Sebastian C Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #8   1. jun 2015 Update: Jeg blev nødt til at køre en test tur i dag, det er ligemeget om det er ned af bakke, op af bakke, eller lige vej, så trækker den bare ikke ordentligt, fik den op på 25 km/t ned af en meget lang bakke i dag.
    Omdrejningerne er også meget lave i forhold til hvis jeg giver den gas når den står på støtteben.
    Til gengæld stoppede den så på vejen hvor den bare pludselig gik ud og ikke kunne starte igen, derfor jeg stadig mistænker karburatoren en smule, for den har ellers startet fint på el start tidligere i dag.
    Og nu vil den hverken på el eller kick.

    Så prøver at pille karburatoren helt af, og rense den igen, så skruer jeg studsen af og tjekker den for revner smiley

    Ellers er jeg ved at gå død, piller også kickstarter skjoldet af i dag og tjekker rem og ruller smiley


Kommentér på:
Peugeot Ludix trækker ikke?

Annonce