{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Ulf A
Ulf A
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21

Hjælp min scooter er død {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en scooter som ikke vil starte. har være på nette men kunne ikke finde nogen svar. den laver gnist og kapurater har jeg haft af den og gjort rent. jeg kan uden problemer trykke kikstater ned med en hånd. Er det normalt? det er en 4 takt scooter...håber der nogen som kan hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min scooter er død
  • #1   17. maj 2015 Det lyder somom der ikke er kompression på. Jeg foreslår du køber en kompressionstester. Start med at tjekke tændrøret. Er det vådt?

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#2   17. maj 2015 tændrøret er lidt vådt men den suger ikke ret meget nå jeg putter en finger i hullet hvor tændrøret sad... selv om jeg giver den motor start Sker der ikke noget...

• #3   17. maj 2015 Da det er en 4 takter, så ville jeg efterjuster ventilerne.

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#4   17. maj 2015 Ok tror du at det bare er det??? Og ikke nyt stempel osv??? Jeg kan nemlig ikke selv finde ud af skiftende sådan noget...

• #5   18. maj 2015 Om det lige er det, vil jeg ik garantere dig. Men har oplevet at det var tilfældet på nogle, jeg havde inde med startbesvær ;).

Hvis dine ventiler ik lukker tæt, så kan krompressionen fise den vej ud igennem. Hvis jeg havde den inde, så ville jeg starte med og tjekke ventil afstanden. Er den iorden, så er det videre i fejlfinding..

Hvor meget har den kørt og, hvornår har den sidst fået service??

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#6   18. maj 2015 jeg har prøvet at stille ventiler efter hvordan de gør på youtube det hjalp heller ikke... den har kørt ca 6000 km. service ved jeg ikke om den har haft. Har købt den brugt.. men det der er mærkeligt for mig er at selv om jeg giver den start hjælp sker der ikke noget... og tændrøret er ikke vådt hmmmm der kommer benzin ned i kapurater.... hvad pokker kan det være???

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#8   19. maj 2015 Jeg mærker ingen modstand når jeg trykke på
    Kickstarteren med hånden. Jeg tog for røret af i går og den var meget sort. Pis håber ikke jeg skulle tag topstykker af for det kan jeg ikke finde ud af... men ak må så se på Youtube igen hvordan man gør det.....mange tak for svar venner tilbage når jeg har set det efter...

• #9   19. maj 2015 Hmmm nu har du tjekket, om vacumhanen virker??. Men ja der er ik andet for, end og smøge ærmerne op og igang ;)..

Men men det er nu ik det store hokuspokus, at pille top og cylinder af en 4 takter. Var også selv nervøs første gang, men så mange ben er der heller ik i det ;).

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#10   19. maj 2015 Hvordan kan jeg se om vacumhanen virker? Har tit tænk på det. Jeg er også nnarvøs. Men hvis jeg nu tager billeder af hvad jeg gør osv så kan jeg altid se hvordan og hvorledes det skal sidde igen.

• #11   19. maj 2015 Hvis du hiver vacumslangen af studsen på enten karburator eller indsugningsstudsen, så piller du benzinslangen af og putter i en falske eller ligene. Så suger du let i vacumslangen, kommer der benzin ud af benzinslangen virker hanen og hvis ik er den defekt. Hvis den virker som den skal, så plejer jeg og sætte den på studsen igen og enten bruge kickstarter eller El-starter. Hvis der kommer benzin ud af benzinslangen, så ligger fejlen sandsynligvis i karburatoren. Hvis ik der kommer benzin ud af slangen, så er det fordi motoren ik laver undtryk dvs. den har dårlig krompression eller er utæt et eller andet sted.

Der er sikkert mange måde og tjekke vacumhanen på, men det er måden som jeg tjekker den på.

• #12   19. maj 2015 Jeg brugte selv denne her, da jeg skulle skrue første gang ;).
    http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=2004
    Måden er den samme, selvom det er 70ccm som bruges.

• #13   19. maj 2015 Mangle på Kompression er vi enig om.
    Vil pille topstykke af og tjek ventiler.

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#14   20. maj 2015 Hej igen.
    Det skal lige siges at nå jeg tager benzinslangen af så løber benzinen ud uden at jeg suger i vacumslangen der er godt tryk på...??

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#15   22. maj 2015 Har lige fået alle dele nu. Så kan jeg få skiftet stempel og ringen de er meget slidte. Stempel har mange riser og ventiler er meget beskidte. Mon ikke fejle ligger der???

• #16   22. maj 2015 ventiler vil blive beskidet. smiley men jo nyt stempel og ringe.

hvordan ser cylinderet ud smiley

• #19   22. maj 2015 2 hjulet

der er ikke noget kompression på den. smiley det er en typisk fejl på dem

• #21   22. maj 2015 2hjulet

det har du helt ret i smiley men det er osse en sandsynlighed for det er stempel når den har ridser/slidt

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#23   22. maj 2015 Så køre den sku igen. Og nøj den lyder godt nu. Kommer lige op på de 45 øøøøv. Men fejle lå på stempel og stempelringe. Alt er indstillet nu mangler jeg kun at få blinklys til at blinke de lyser bare hele tiden... gg men i har rat når man først kommer i gang er det let nok. Sidestøttefoden virker fint fandt jeg ud af hehe... jeg er jer evigt taknemmelig uden jeres viden have jeg nok smidt den ud....

• #24   22. maj 2015 Hvis du lyser hele tiden så kan det være det bliklydrelæ. Så lidt

• #26   23. maj 2015 Præcist 2 hjulet

Hvor meget har den enlig kørt smiley

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#27   23. maj 2015 Ja lære noget nyt hele tiden. Den har kun kørt 11000 km ?? det er jo ikke så meget...

• #28   23. maj 2015 Det kommer an på vedligeholdelse. Men det er ikke det stor hvis den er vedligeholdt. Har set fx på flere der har kørt 18,000km plus. smiley

• #30   23. maj 2015 Gy6 skal have 8 dl olie.

Min gamle med gy6 fik skifte olie og Oliesi for være 1000-2000km og ventiler justering omkring 3000km. Den startet altid osse efter 10,000km. Men cylinder og stemple var ved at være slidt. Men fik 1700kr.

Man skal helst købe dem med mindst km som muligt for vedligeholdes er vigtig på dem. smiley

• Ulf A
    Ulf A Tilmeldt:
    maj 2015

#31   24. maj 2015 jeg kan se den har holdt alle de serveris på de papir som var med den. men ja jeg skifter selv olie på den nu og så den den har kørt 11500 altså ved ved vær 500 km den har kørt... det er som om den dør lidt når den når de 30 km/t kan det være cdi på den som gør det? altså droslet den ned???

• #32   25. maj 2015 Omdrejningsbegræning/cdi

Kommentér på:
Hjælp min scooter er død

Annonce