{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændrør?!?
  • #1   14. maj 2015 Man piller det af smiley

    Hehe det skal være så tæt på Cocio brunt som muligt, så har du den rette blanding smiley


  • #2   15. maj 2015 ja det ved jeg, men hvor kigger man og hvordan skal man kører inden man tjekker? smiley

  • #3   15. maj 2015 Rens tændrør. Kør en tur på ca 4 km
    Tjek der efter hvilken farve det har.
    Hvis det er nødebrunt eller lidt Cocio farvet er det ingen problemer. Men hvis det er sort er Hvidt er der problemer og du bør straks skifte enten dyse eller tændrør alt efter hvilken farve det har!


  • #4   15. maj 2015 Så jeg kan bare kører en tur på 4 km med 1/4 gas? :

  • #5   15. maj 2015 Du ja, eller bare fuld gas det er underordnet!

  • #7   15. maj 2015 Okay mange tak, hvor kigger man så henne for at aflæse det... Centerelektroden?

  • #8   15. maj 2015 Det kommer lidt an på, hvor sikker du vil være. smiley

    Den mest ansete måde er at få fat i et nyt tændrør, sørge for at motoren er varm og så køre en tur, hvor du giver fuld gas så længe som muligt og derefter drejer nøglen mens motoren stadig kører og du giver fuld gas. Først efter nøglen er drejet må du så slippe gassen. smiley
    Så tager du tændrøret ud og kigger. smiley

    Er det ikke sååååå vigtigt for dig kan du også som de andre siger fjerne sod og så køre en god tur med så meget fuld gas som muligt. Men hvis tændrøret først er blevet godt og grundigt farvet er det højest sandsynligt den farve du vil se. smiley

    Farven aflæses på keramikken omkring centerelektroden. På en to-takter siger man oftest cociobrunt. Dette siger man fordi en to-takter oftest vil overophede og brænde sammen ved en "korrekt" (støkiometrisk) blanding, hvor der er den rigtige mængde luft til benzin. En fir-takter kan langt bedre klare ethvert blandingsforhold, så en standard maskine her må gerne få en blanding der giver en grålig farve på keramikken. Har man en meget hårdtpumpet maskine med meget høj kompression, turbo eller kompressor eller hvis man kører ræs med meget høje omdrejninger og dermed en meget varm motor, kan man dog få noget ekstra ud af at putte en lille smule for meget benzin ind, sådan så man også her får den cociobrune farve. smiley

    Mit forslag til hvordan du finder den rigtige dyse efter at have kigget på tændrøret er dog at du tager et stopur, et dysesæt og et lige stykke vej og så ellers bare giver den gas og måler tider fra 0 til topfart med en dyse der er et nummer større/mindre end den du bruger nu og derefter hopper et nummer mere og prøver igen. Den hurtigste tid er den bedste dyse. Er du med to-takter så vær dog forsigtig, hvis tændrøret viser at du skal nedad i dyse, da to-taktere som sagt er følsomme over for benzinblandingen. smiley


  • #9   18. maj 2015 Tak! smiley


Kommentér på:
Tændrør?!?

Annonce