Lapning af Slangeløst dæk. {{forumTopicSubject}}
Nå... Bad Luck Brian her...
Lige pillet en lille sten på ca 1 cm ud af mit dæk, som har været skyld i en punktering.
Nu står jeg i den situation, at dækket er fladt, og den nærmeste værkstedstid er d. 21... April.
Mit spørgsmål er så.
Hvis jeg bruger 1 stks http://www.thansen.dk/…/reparatio…/n1387907851/pn-487085732/
Vil den CO2 patron der følger med, fylde Hele dækket op til 2.1 Bar? (Fra komplet fladt dæk).
Såfremt den gør, så lapnings proceduren foregår således:
"Bor" hullet rent > Påfør gummicementen på "boret", og indfør i hullet, og træk ud igen. > Indsæt Copperlapningsting på "trækjernet" ca i midten. > Indfør materialet ind i hullet. Drej 1½ omgang, hvorpå træk ud igen (Men kun ca 1/5 del), og skær det resterende af.
Er det korrekt forstået?
Undskyld det lange opslag.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 403
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 5 Svar: 791
Dog ville jeg bore hullet rent først > Indsæt Copperlapningsting på "trækjernet" ca i midten. > Påfør gummicementen på Copperlapningsting > Indfør materialet ind i hullet. Drej 1½ omgang, hvorpå træk ud igen (Men kun ca 1/5 del), og skær det resterende af.
Det er den fremgangsmåde jeg plejer at bruge, og har set andre bruge og det fungerer for mig
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 34
Dejligt at THansen kan levere næste* dag. (Med forbehold for helligdage osv)
Der er heldigvis en tank, ca 1½ Km fra mig. Så... Bør nok kunne køre over der, og få nok luft i dækket
Lapning af Slangeløst dæk.