{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.620 visninger | Oprettet:

thor L
thor L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Indstilling af Kymco agility scooter 45 {{forumTopicSubject}}

Godaften godtfolk. Har købt denne scooter "Kymco Agility fra 10.08.2006) men den mangler indstilling, da jeg købte den kunne den køre men nu gider den ikke. Ham jeg købte den af sagde han havde skruet på blandings skruen afhængigt af årstiden. Har fået den igang et par gange men dør hurtigt igen og kan ikk tage noget gas. Den har stået i ca. 3 måneder nu. Måske noget friskt benzin og en kyndig hånd til at hjælpe med at indstille den ? Bor i Randers NØ. skal nok give noget for det men er alligevel for nærig til at betale 480 + moms i timen for det.
På forhånd tak og god påske til jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af Kymco agility scooter 45
  • #1   2. apr 2015 Står ventiler rigtig på den?? Ellers kan de være trælse at få til at køre

• thor L
    thor L Tilmeldt:
    aug 2014

#2   2. apr 2015 Aner det ikk. Derfor jeg søger hjælp til det smiley

• #3   2. apr 2015 Lyder det som om der er kompression på den??? Kan hjælpe dig med ventiler og sådan lidt da det er nemt nok...

• thor L
    thor L Tilmeldt:
    aug 2014

#4   3. apr 2015 Kompression er der. Har kørt den ud til en kammerat i dag der vil prøve at kigge på den Jen over påsken. Hvor i landet bor du hvis det er han ikke kan finde rundt i den
    den. Har fundet nogle data på venindstillinger. Kan det evt godt passe de skal være 0,08 mm begge 2?

• #5   3. apr 2015 Den ene skal være 0.04 og kan ikke huske om den anden også skal være det men det kan du se inde på scootergrisen... Ventiler er nemme at justere på dem... Vi står selv lige nu med en agility der lige er gået kold så har også masser af dele hvis du mangler

• thor L
    thor L Tilmeldt:
    aug 2014

#6   9. apr 2015 Hvor lang tid tror du skal bruge på at indstille den så den kører og hvor i landet bor du? Hvis du da har interesse i at lave den og hvad skal du have for det.

• #7   9. apr 2015 Vær opmærksom på at Kymco Agility kører med jævnspændings CDI, således at tændingen får sin strøm direkte fra batteriet. smiley

Dette giver nemmere start, men det kræver at der er strøm på dyret. Selv hvis der er strøm på, så vil den have svært med et batteri der har stået længe, hvis du prøver at starte med el-starteren. smiley

Når det er sagt, så sidder blandingsskruen på højre side af maskinen, hvis jeg husker rigtigt og jeg mener at standard indstillingen er 2½ omgange ud. Derfra justerer man gerne op til en halv omgang hver vej alt efter årstid og om luftfilteret er stoppet eller andet der kan spille ind. smiley

Duer det ikke, så prøv at tjek at der er gennemstrømning af benzin ned til karburatoren ved at tage benzinslangen af og træd et par gange i kickstarteren. Kommer der intet kan der have sat sig skidt i benzinfilteret eller vakuumslangerne kan være revnet. smiley

Når du har tjekket det, så kan du for en god ordens skyld tage lidt af karburatoren fra hinanden og rense. Bare bundkarret af og så rense ved hoveddysen. Er du i tvivl, så har Scootergrisen.dk meget gode billeder. smiley

Først derefter skal du begynde at tænke på sådan noget som ventiler, da ventilspillerum ikke er noget der ændrer sig af at stå stille men noget der ændrer sig over laaaaang tids kørsel. smiley

Når du har tjekket det med benzintilførslen er du velkommen til at spørge mere ind, men det er et godt sted at starte. smiley
    Det, og så tændrør og luftfilter. smiley

Agilityen er ikke rigtig til at slide ihjel, hvis den passes. Det har taget mig omkring 18-20.000 km med lidt mishandling i form af tårnhøje omdrejninger og 30-begrænsning at slide en originalcylinder utæt. smiley

• thor L
    thor L Tilmeldt:
    aug 2014

#8   9. apr 2015 Jeg er langt fra egnet til at rode i det stads, så hellere betale mig fra det. Derfor jeg søger hjælp til det smiley

• #9   9. apr 2015 Jeg kommer desværre ikke så ofte forbi Randers, men jeg vil mene at du sagtens kan lære det ret nemt smiley

Hvis bare du kan samle ting som du skilte dem ad, så kan du sagtens gøre de ting jeg nævnte før smiley
    Jeg har lært meget af hvad jeg kan ved at se billeder på scootergrisen og så gå ud til min agility og skille det ad selv. Størstedelen er meget simpel i opbygning smiley

• #10   9. apr 2015 hvis du kan få den til tilst vil jeg godt kigge på den... har en hel scooter der formentlig bliver hugget hvis der mangler noget til din???

Kommentér på:
Indstilling af Kymco agility scooter 45

Annonce