{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rmx gear skift problem
  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 8
    #1   24. mar 2015 Sådan skal det side

    profilbillede
  • #2   24. mar 2015 Ved godt den skal sidde sådan, men har du nogen ide hvorfor min sidder sådan som den Gør. for hvis jeg drejer gear skifteren så den sidder som den skal så er den i 1. Gear eller 2. Gear.

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 8
    #3   24. mar 2015 Hmm.. jeg da jeg jeg samlede min den gang havde jeg et lignende problem. Men jeg prøvede mig frem og fandt så ud af det sådan der det skulle side så virkede det som det skulle.. har aldrig været inde i mi gearkasse at rode


  • #4   24. mar 2015 Okay jeg må prøve ? tak for de hurtige svar

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 8
    #5   24. mar 2015 Ja det er ikke andet for... det var da så lidt..

  • #6   25. mar 2015 Bjarne hvordan sidder din når du har sat armen på da?

  • #7   25. mar 2015 det behøver ikke være noget der sidder forkert.
    det er en usykroniseret gearkasse, dvs før tandhjulene passer sammen skal de stå lige over for hinanden inde i gearkassen. dvs du nogle gange bliver nød til at sætte koblingsskålen løst på og dreje gearkassen rundt med hånden før du rigtig kan se om den vil ramme gearne. ellers kan det godt ske den kun vil gå i ex 1 gear

    jeg gjorde altid det dengang jeg rodede med rmx'ere.
    når motoren er samlet fik begge gearaksler et slag med en gummihammer i hver ende så alle spændinger er væk. derefter på med koblingsskålen så man kan dreje hovedakslen rundt med hånden og så på med gearskifteren og teste gearne

    så længe geararmen sidder med de midterste tænder ud for det lille hjul og du har vendt fjederen bag på geararmen rigtigt og husket de små fjedre i det lille hjul i enden af geartromlen så kan det næsten ikke gå galt. hvis alt inde i motoren sidder rigtigt og fungere self.


Kommentér på:
rmx gear skift problem

Annonce