{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.581 visninger | Oprettet:

Rocky M
Rocky M
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

VGA Grido vil ikke starte og udkoblings spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej venner, jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, for jeg er virkelig på bar bund her..

Jeg har lige renoveret en VGA Grido som har været stjålet (der var sådan set kun stel, hjul, ledningsnet og en motor tilbage), jeg skiftet en masse dele, renset kaboratoren, checket brændstof systemet og fixet alt el, og den kørte som en drøm, 3 uger efter lånte min ven så knallerten et par timer og han blev så påkørt af en bil, ikke noget seriøst men knallerten fik alligevel et godt tryk bag på højre side og var nede og skrabe, tilsyneladende fejlede den ikke andet end kosmetiske skader, men efter ca 3 dage holdte den op med at trække på sådan en pruttende måde efter 10-15 minutters kørsel, næste dag døde den så helt efter 15 minutters pruttende kørsel hvor den misted sit træk med kortere og kortere mellemrum, og kunne ikke startes igen, men efter at have trukket den godt 10 minutter fik jeg liv i den igen ved hjælp af el starten, så kunne heldigvis komme hjem, men om morgen ville den slet ikke starte igen.
Da jeg kom hjem fra arbejde ladet jeg batteriet op og satte den i næste morgen, herefter tømte jeg karburatoren og fik squ liv i den men glæden var kortvarig, den kunne lige få mig på arbejde med pruttende kørsel, da jeg skulle hjem var den svær at starte og pruttede på hele turen hjem og satte ud et par gange da, jeg næsten var hjemme satten den så helt ud og ville ikke starte igen også selv om jeg gentagede processen fra sidst..

Jeg har checket drivremmen og den ser tør ud og fedter ikke rundt, der er ny Benz på og den trækker fint benzin til kaboratoren, der er nyt tændrør på og har tidligere skiftet ledningen (kan ikke huske hvad den hedder, sorry), har også prøvet at fjerne luftfiltret og begrænse luftindtaget men det havde ingen effekt..

Da dette er min første knallert og aldrig rigtig har rodet med mekanik før er jeg nu nået til det punkt hvor gode råd er dyre..

Er der nogle af jer skønne mennesker der har nogle forslag til hvad jeg kan prøve eller nogen ide om hvad der kunne være problemet, ville i virke redde min røv da det ellers tager 1 ½ time med offentligt transport at komme på arbejde kontra de 17 min. det tager med knallerten, det koster desuden også det halve smiley

Et lille side emne er at jeg godt vil forbedre bremse evnen og tænkte på om der er en måde at få motoren til automatik at udkoble når at bremsen aktiveres? Læste på et gammet forum at problemet med en knallerts bremse er at under nød bremsning er der ikke tid til at gasse ned inden bremsningen og at motorens træk ofte modvirke knallertens bremse evne

Puha ja jeg ved godt at det var en lang en men tak for at du holdt ud og jeg værdsætter alt hjælpe i kan give mig..

Mange tak og hilsner
Rocky

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VGA Grido vil ikke starte og udkoblings spørgsmål
  • #1   9. nov 2014 Firtakter den og du ikke har pillet i noget, ville jeg se efter om chokeren får strøm og virker altså at den sænker spjældet bliver varm,
    Kig også inden i karburator , en af dyserne kan være løse så den får alt for meget benz,

Bremser skal bare strammes op, bag bremse kan da fint blokere hjulet hvis den er i orden, og du slipper jo gassen inden du bremser

Kommentér på:
VGA Grido vil ikke starte og udkoblings spørgsmål

Annonce