{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.033 visninger | Oprettet:

Homer_J
Homer_J
Tilmeldt:
19. nov 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Scooter dør ved fuld gas {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, (Prøver lige herinde også)

Jeg håber i kan hjælpe. (jeg har læst de tidligere tråde om emnet, men synes ikke, at jeg har fundet én der indeholder samme problem som mig)

Jeg har har en Giantco Sprint fra 2009, som dør når jeg giver fuld gas. Den er 100% som da den forlod T-hansen, hvis man ser bort fra rusten og andet slitage.

Jeg har for ca. en måneds tid siden skiftet tændrør (der var en mærkelig hvid belægning på, som en slags skum), luftfilter og benzinfilter, da den pludselig ikke ville trække ordentligt.

Det har hjulpet, men nu er den pludselig begyndt at gå ud når jeg giver fuld gas og den mister fuldstændig trækkraften. Jeg kan få den til at trække lidt, ved at file på gassen, så den springer op og ned i omdrejninger, men det giver kun resultat i et par minutter, og så dør den helt.

Jeg har karburatorvæske på (vi er jo ovre 1. oktober)

Jeg overvejer lidt at rense karburatoren, men da jeg bestemt ikke er en ørn ti den slags, vil jeg ikke give mig i kast med det, hvis én af jer kan give mig et andet tip. (og helst ikke at købe en ny karburator )

Håber på jeres hjælp hurtigst muligt....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter dør ved fuld gas
  • #1   7. okt 2014 Det ville altid være en start at rense karburatoren. Hvor meget karburatorsprit bruger du? Er der for nyligt blevet stillet ventiler?

  • Homer_J
    Homer_J Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   7. okt 2014 # 1
    Jeg bruger nogenlunde det jeg har googlet mig til at der anbefales. Men kan ikke lige huske det præcist. Der er intet gjort ved den siden jeg fik den, ud over at jeg et par gange har skiftet tændrør, og så nu også luftfilter og bezinfilter.


  • #3   7. okt 2014 Prøv evt med lidt mindre. Og ellers rens karburatoren og stil ventiler.

  • Homer_J
    Homer_J Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   7. okt 2014 Frygtede lidt at det var dér det bar hen. Er det ikke bare nemmere at købe en ny karburator og smide på den så, eller skal der stadig pilles ved andre ting, som at stille ventilerne?

  • #5   7. okt 2014 Selvfølgelig er det lettere at købe en ny, meen den koster stadig over 500,-. Og hvis du køber en ny skal du til at indstille den.

  • Homer_J
    Homer_J Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   7. okt 2014 øv. troede det kunne løses nemt. Men jeg må jo give mig i kast med at rense den, og når det så er gået galt, købe en ny karburator og få indstillet rigtigt. Kan det være andet end karburator og ventiler? Det opstod forholdsvist pludseligt. Scooteren kørte find den anden morgen og havde vel kørt i omkring 20 min. da det begyndte. Ved ikke om det spiller en rolle.

  • #7   7. okt 2014 Hvis det havde været ventilerne var det kommet lidt af gangen. Men start med karburatoren.

  • Homer_J
    Homer_J Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   7. okt 2014 okay. kigger på det.

  • #9   7. okt 2014 Tror godt at du kan droppe karburator væsken, det har ingen effekt på nye maskiner

  • Homer_J
    Homer_J Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #10   7. okt 2014 # 9
    Det forstår jeg ikke. Hvorfor har det ingen effekt ved nye maskiner? De kan vel også danne kondens ved svingende temperaturer og forbrænder dårligere ved lave temperaturer eller er jeg helt galt på den?


  • #11   8. okt 2014 Der er karburatorvarme på de fleste scooter. min darbi har fx vand kølet karburator, pgo har fx en slange fra blæser hus til karburator. og honda sfx har fx et hul i blæser huset ved karburatoren. en puck eller 4gear har ikke noget af det så der bruger man det

Kommentér på:
Scooter dør ved fuld gas

Annonce