{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Info mht. 4 takt motor?. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil hører jeg tilråds omkring, da jeg ik er så stærk i 4 takter endnu..

Er det normalt at der er så stor farveforskel på udst og indsugningsventil?.

Det ser ud til at den ik slukker helt tæt i stempelringene, så er det nok med nye ringe eller skal der et komplet stempel til?.

Ejeren af scooteren var ude og kører og lige pludselig døde som man tager tændingen ( hans eget udsagn ), så da den kom til mig tjekkede jeg om den var gnist på tændrøret og det er det.

Jeg rensede karb. da jeg troede der var snavs i den, da han har haft kort forinden kørt den langt ned i tanken.

Jeg fik en chok da jeg tjekkede olien på den for pinden var helt tør, så jeg fyldte olie på den igen i håbe om at den ville starte.

Det ville den ikke og opdagede at den synker i oliestanden, når jeg har forsøgt og starte den.

Der er ingen utætheder eller oliespild og finde, men syndes det føles som olien også finder vej til tændrøret.

Den har kørt lidt under 4500km.

Jeg håber at i kan råde mig til, hvad jeg gør eller skal tjekke,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Info mht. 4 takt motor?.
  • #1   17. sep 2014 Ved ik hvorfor jeg kun kan tilføje et, så her er det af stemplet

profilbillede
  • #3   18. sep 2014
    Kunne ik lige finde mit kamera så måtte bruge mobilen, men håber de er brugbare alligevel...

Mht. krompression syndes jeg den er lidt lav, men igen så var der modstand og mærke...

Nogen ide om hvad det kan skyldes, at oliestanden faldet når man forsøgt og starte, Desværre "dummede" jeg mig en smule, for tømte det af før jeg skilte den af. Mere så kunne man måske have set, hvor det forsvandt hen.

• #4   18. sep 2014 Hvis den har kørt uden olie så er det nok stempelringene der er færdige. Måske mere end bare det. Grunden til at oliestanden falder når du forsøger at starte den er enten at olien kommer op i forbrændingskammeret eller fordi at den lige skal piskes ordenligt rundt inde i motoren.

Du kan evt. tage en kompressions test.

Jeg kan se på billederne at dine stempelringe er færdige da forbrændingen er sket under ringene. Du skal ihvertfald have et nyt sæt stempelringe og skrabering. Måske er det ikke nok, kan være at du skal have et nyt stempel eller cylinder.

• #5   18. sep 2014 Krompressions tester er en af de ting som står på min ønskeliste, da jeg nogle gange har savnet den.

Prøver med nye stempelringe, for der er ik skader / mærker af varmesætning på stemplet og heller ik i cylinderen.

• #6   18. sep 2014 Hmmm har i erfaringen mht. motorolie, for syndes at 4500km er hurtigt til den skal begynde på det sjov :(.

Han har hele tiden kørt med T.Hansen olie, er han bare uheldig eller er olien som bare ik smør ordenligt.
    Han haft skiftet olien, efter den havde kørt ca 2200km.

• #7   18. sep 2014 Det kan være den har haft mange kold-starter med fuld håndtag. Det plejer de ikke at være så glade for. Men start med at købe en kompressionstester. Det kan jo være at det ikke er ringene også ville det være træls at bruge penge på det.

Kommentér på:
Info mht. 4 takt motor?.

Annonce