Info mht. 4 takt motor?. {{forumTopicSubject}}
Jeg vil hører jeg tilråds omkring, da jeg ik er så stærk i 4 takter endnu..
Er det normalt at der er så stor farveforskel på udst og indsugningsventil?.
Det ser ud til at den ik slukker helt tæt i stempelringene, så er det nok med nye ringe eller skal der et komplet stempel til?.
Ejeren af scooteren var ude og kører og lige pludselig døde som man tager tændingen ( hans eget udsagn ), så da den kom til mig tjekkede jeg om den var gnist på tændrøret og det er det.
Jeg rensede karb. da jeg troede der var snavs i den, da han har haft kort forinden kørt den langt ned i tanken.
Jeg fik en chok da jeg tjekkede olien på den for pinden var helt tør, så jeg fyldte olie på den igen i håbe om at den ville starte.
Det ville den ikke og opdagede at den synker i oliestanden, når jeg har forsøgt og starte den.
Der er ingen utætheder eller oliespild og finde, men syndes det føles som olien også finder vej til tændrøret.
Den har kørt lidt under 4500km.
Jeg håber at i kan råde mig til, hvad jeg gør eller skal tjekke,
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
jan 2010
Kunne ik lige finde mit kamera så måtte bruge mobilen, men håber de er brugbare alligevel...
Mht. krompression syndes jeg den er lidt lav, men igen så var der modstand og mærke...
Nogen ide om hvad det kan skyldes, at oliestanden faldet når man forsøgt og starte, Desværre "dummede" jeg mig en smule, for tømte det af før jeg skilte den af. Mere så kunne man måske have set, hvor det forsvandt hen.
sep 2012
Følger: 28 Følgere: 31 Scootere: 4 Emner: 7 Svar: 1.805
Du kan evt. tage en kompressions test.
Jeg kan se på billederne at dine stempelringe er færdige da forbrændingen er sket under ringene. Du skal ihvertfald have et nyt sæt stempelringe og skrabering. Måske er det ikke nok, kan være at du skal have et nyt stempel eller cylinder.
jan 2010
Prøver med nye stempelringe, for der er ik skader / mærker af varmesætning på stemplet og heller ik i cylinderen.
jan 2010
Han har hele tiden kørt med T.Hansen olie, er han bare uheldig eller er olien som bare ik smør ordenligt.
Han haft skiftet olien, efter den havde kørt ca 2200km.
sep 2012
Følger: 28 Følgere: 31 Scootere: 4 Emner: 7 Svar: 1.805
Info mht. 4 takt motor?.