{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.094 visninger | Oprettet:

Frederik P
Frederik P
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Hjælp! Afmontering af karburator på Yamaha fs1 2 gear {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har købt mig en Fs1 som er i god, men min far siger at karburatoren skal renses for at den kører godt. Jeg er 20 og har ingen erfaring med knallerter eller andet køretøj med motor.
Jeg søgt OVERALT for en guide/vejledning, men uden den mindre smule hel.
Er der en venlig sjæl som vil skrive en vejledning til mig om hvordan man får den satans karburator af? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Afmontering af karburator på Yamaha fs1 2 gear
  • #1   23. aug 2014 ikke en smart ide at begynde at rode med det hvis du ingen forstand har på det? smiley for det er rimeligt simpelt at tage karburatoren af. bare et godt råd.

• #2   23. aug 2014 Jeg har selv haft en 2 gears, dejlig maskine!
    Du løfter op i det lille "gummilåg" omkring choker og tomgangskruen, som jeg har givet nummer 1. pas på den lille fjeder der er spændt rundt om.
    Derefter piller du det lille dæksel af på højre side af motoren, som jeg har givet nummer 2.
    Nu kan du se karburatoren, men for at pille den af, skal du løsne en skrue, derfor skal du pille den lille gummidut af, som jeg har givet nummer 3.
    Der stikker du så en skruetrækker ind, fanger en skrue, og løsner den så meget at karburatoren kan gå af.

profilbillede
  • Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    aug 2014

#3   23. aug 2014 Hej "Munk"
    Tusind tak for den uddybende vejledning! At du taget billede og derefter været inde på din pc for at tegne, så amatør "mekanikere" som mig kan forstå det! Stor respekt herfra!!! smiley

• #4   23. aug 2014 Det var da så lidt, billedet er dog gammelt, og det bedste jeg lige kunne finde smiley
    Man skal bare huske på at man selv kan stå i en situation hvor det ville være rart med lidt hjælp smiley

• Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    aug 2014

#5   23. aug 2014 Okay. Nu ser det sådan her ud (kig på billede)
    Jeg kan bare ikke se/finde den skrue der skulle sidde bagved hullet?! smiley

profilbillede
  • Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    aug 2014

#6   23. aug 2014 Ligemeget. Jeg har fået skruen løs nu. Men karboratoren vil ikke gå fri fra selve knallerten? Hvad skal jeg ellers gøre?
    (Billede: det er skruen og møtriken som sad bagved hullet)

profilbillede
  • #7   23. aug 2014 bare rok frem og tilbage så burde den komme af smiley

• Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    aug 2014

#8   24. aug 2014 Igår, da jeg fik karburatoren fri, fandt jeg og min genbo ud af hvad problemet var med den. Og konklusionen er at jeg enten skal have en ny pakning ELLER en helt ny kaburator. Svømmerhuset er nemlig utæt og enten er det pakningen der er for gammel eller også er det overløbsventilen som er gået i stykker og i stedet for at bruge penge på en ny ventil mener jeg selv at det bedre, på lang sigt, bare at købe en ny karburator.
    Tak for hjælpen til jer som har skrevet ind og vejledet mig til at finde problemet. smiley

• #9   24. aug 2014 Køb en brugt original karburator så for de uoriginale er noget værre lort smiley

• Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    aug 2014

#11   24. aug 2014 Jonas: Tak for tippet. Hvis det er tilfældet at jeg skal have en karburator, kunne du så anbefale en hjemmeside til sådan en brugt original Yamaha karburator?

Thomas: En svensknøgle.

• #12   24. aug 2014 fs1brugtdele.dk eller dba smiley

Kommentér på:
Hjælp! Afmontering af karburator på Yamaha fs1 2 gear

Annonce