2.094 visninger
|
Oprettet:
Hjælp! Afmontering af karburator på Yamaha fs1 2 gear {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har købt mig en Fs1 som er i god, men min far siger at karburatoren skal renses for at den kører godt. Jeg er 20 og har ingen erfaring med knallerter eller andet køretøj med motor.
Jeg søgt OVERALT for en guide/vejledning, men uden den mindre smule hel.
Er der en venlig sjæl som vil skrive en vejledning til mig om hvordan man får den satans karburator af?
jan 2004
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 74 Svar: 936
jan 2012
Følger: 16 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 8 Svar: 428
Du løfter op i det lille "gummilåg" omkring choker og tomgangskruen, som jeg har givet nummer 1. pas på den lille fjeder der er spændt rundt om.
Derefter piller du det lille dæksel af på højre side af motoren, som jeg har givet nummer 2.
Nu kan du se karburatoren, men for at pille den af, skal du løsne en skrue, derfor skal du pille den lille gummidut af, som jeg har givet nummer 3.
Der stikker du så en skruetrækker ind, fanger en skrue, og løsner den så meget at karburatoren kan gå af.
aug 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
Tusind tak for den uddybende vejledning! At du taget billede og derefter været inde på din pc for at tegne, så amatør "mekanikere" som mig kan forstå det! Stor respekt herfra!!!
jan 2012
Følger: 16 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 8 Svar: 428
Man skal bare huske på at man selv kan stå i en situation hvor det ville være rart med lidt hjælp
aug 2014
Jeg kan bare ikke se/finde den skrue der skulle sidde bagved hullet?!
aug 2014
(Billede: det er skruen og møtriken som sad bagved hullet)
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 222
aug 2014
Tak for hjælpen til jer som har skrevet ind og vejledet mig til at finde problemet.
dec 2011
aug 2014
Thomas: En svensknøgle.
dec 2011
Hjælp! Afmontering af karburator på Yamaha fs1 2 gear