654 visninger
|
Oprettet:
BP7HS til 70cc? {{forumTopicSubject}}
Hej
Har sat dr racing på en yamaha slider
Samtidig skiftede jeg tændrør
Til sådan et bp7hs thansen sælger som std
Den vil ikke tage omdrejninger overhoved så mistænker tændrøret?
Jeg pillede et br8hs af den gamle std cylinder.
Er bp7hs ellers normalt ok til sportskit?
okt 2012
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 3 Svar: 92
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Men et 7er rør bliver for varmt til 70cc.
Kør med 8er til bykørsel, eller 9er til landevej eller høje omdrejninger.
Det 7er går hurtigt til..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Kompressionen er for høj og stemplet kommer for tæt på topstykket.
Det er IKKE dit tændrør, som den er gal med.
Det er resten af din tænding, som nu ikke er i god nok stand, til at presse en gnist igennem kompressionen, som nu er meget højere end da du kørte med std cylinder.
Hvis du havde sat Polini EVO på, så havde den slet ikke startet.
Split din tænding ad og gå den grundigt igennem for fejl.
ALT...!
Alle stik fra stator til CDI tjekkes for ir, alle ledninger for knæk/brud/hårde steder, af med svinghjul og rens stator, magnet samt pick-up.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Han sagde det var hans erfaringer at de scootere fra dengang kørte med usædvanligt lave dyser.
Prøvede med det gamle br8hs, det gik fint i tomgang, bedre før faktisk.
Men tømte den også godt med 8-10 spark i kickstartrren uden tændrør i.. Så det er nok snarere derfor den tog næsten 3000 omdrejninger.
Begge tændrør HELT sorte efter nogle minutters tomgang
Prøvede så uden luftfilter på.
Den startede fint, gik højt i tomgang, og der var antydningen af stigning i omdrejninger da je rørte gassen.
Den sprøjtede meget benzin ud af karburatoren når jeg prøvede at give gas.
Nu sætter jeg lige hurtigt den 92 dyse i og ser om den så vil tage omdrejninger
Det var den dyse jeg startede cylinderen med første gang, og det eneste tidsounkt den har ville tage nogen som helst omdrejninger
Den trak ligefrem lidt
Hvis den gør det igen, så er det enten fordi jeg har for lav dyse i eller fordi tændingen er træt
Eller fordi der er snask i udstødningen
Eller fordi stemplet vender forkert (meget udandsynligt)
Det er VOLD besværligt at få udstødningens bolte i gevind så derfor tjekker jeg ike sådan liiiige.
Det tager vel en 45 minutter
Har ikke ruller liggende, og har ikke variotool eller noget
Så rullerne er heller ikke sådan liiige at skifte
Men for fanden, uanset rullerne SKAL den skuda kunne tage bare lidt omdrejninger.
Hvad betyder det normalt at benzin kommer i luftfilteret ved gasgivning?
Defekt tænding vel... Det er nok der vi er henne. Damn, har ikke penge til hverken fejlsøgning eller køb af 4 forskellige mulige sliddele..
Know your enemy
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Ud med den og hold den op imod en skarp pære og hold membranpladerne væk fra dig selv, så du ser ind i hullet på membranen.
Se efter om der er lys.
Hvis der er lys, så er den utæt.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Før der kom cylider på
Det sidder rigtigt
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det ville give fint mening hvis membranen døde af første prøvetur.
Nu prøver jeg at kigge på den
Har en laserpointer jeg kan teste med
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Til hvad dog?
Hold membranen op imod en skarp pære.
Du er ikke i tvivl om der kommer lys igennem eller ej.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Utroligt den kunne holde tomgang uden membran
Vidste jeg ikke de kunne
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Super du fik styr på det igen
BP7HS til 70cc?