{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Motocross, rullefelt og motardhjul {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Jeg har en Yamaha Yz 125 med en Yz 85 cc motor. Jeg vil rigtig gerne have den på rullefelt, men jeg ved det ikke kan lade sig gøre med motocross dæk.
Jeg har derfor fundet nogle Gilera RCR fælge jeg vil montere.

Er der nogle herinde der ved om der er forskel på størrelsen på RCR fælge og SMT fælge, eller om det kun er dækkene der er forskel på?

Lidt info:
Jeg vil have min Yamaha på Rullefelt, da jeg altid er blevet fortalt at en 85 cc motocross motor har ca. 28 - 30 hk. Det er sikkert også rigtig nok, men det er i motoren den har det, og ikke på baghjulet. Mange der har 70 cc scootere kan få ca. 20 hk på baghjulet. Jeg har læst mig frem til at de fleste 85cc cross motorer kun har mellem 15 - 20 hk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motocross, rullefelt og motardhjul
  • #1   11. jul 2014 Rcr har en større fælg foran
    gilera smt har 17 både bagved og foran, du kan sagtens bruge de fælge du har nu og så sætte et gadedæk bagpå bare et billigt fra thansen hvis det kun er for rulle feltets skyld

Om fælgene overhovedet passer ved jeg sgu ikke..

• #3   11. jul 2014 Fedt at jeg kan få motard dæk bag på!
    Det er klart de ikke vil ud med de hvis de ikke smider flere hestekræfter. Synes det er alt for nemt at skrive at de har 30 hk, når de reelt set ikke er i nærheden.

Kender nogle dygtige cross kører. Dengang de kørte 125 cc 2 takt, sendte de motoren til Holland og fik motoren tunet for mange mange penge. Men i virkeligheden er det måske ikke så svært at gøre selv!

• #4   11. jul 2014 Du ville blive forbavset, enhver kan tune en motor men ikke enhver kan tune en motor rigtigt.

Professionelle har erfaring og mere reel erfaring indenfor det, kender nogle meget få herhjemme der kan få motorer til bare at spille og special bygge motorer/cylindre

Men et godt sted at starte med at få råd er dem der kører 50cc classic race de er sgu troldmænd med små motorer!

• #6   11. jul 2014 50cc Classic race folkene som sagt.
    De laver egne cylindre, portninger, udstødninger osv, de har for evne at skræddersy en motor der slet ikke er lavet til at yde nær så meget

De motorer de arbejder med er gear motorer bygget for MANGE år siden og de er lavet til de kår en snæver bane byder på..

De fleste moderne motorer kan der relativt nemt hives heste ud af

• #7   11. jul 2014 Hvis man har den rette viden, og teori og ved hvordan alt dette skal fungere i praksis. Plus man kan lave nogle beregner osv osv osv, så er det sgu ikke så sindssygt svært at tune en motor smiley
    Jeg kører LUKS motocross, hvilken betyder jeg maks må have 85 cc motor på, og jeg IKKE må tune. Så ikke nok med at jeg vil se hvor mange heste min std. Yamaha motor har, jeg vil også indstille mig vej til maks heste på de omdrejninger jeg kører med.

• #8   11. jul 2014 Luiks?

Du må ikke modificere motoren nej

Men ligesom stock-racing så må du vel gerne fin indstille motoren så den opfylder alle fabrikstolerancer PRÆCIST og derved hive det fulde potentiale ud af den?

• #9   11. jul 2014 Med det sagt, så kender jeg rigtig mange (især cross folk) der siger: "nej, nej den kan ikke tunes mere" når de har brugt tusindvis af kroner på tun out of the box på deres maskiner. Men jeg tror også virkelig de ville blive overrasket hvis de vidste til nogle af de resultater fra scooter verden. Bare en tanke?

Jeg tror også at en 85 cc crosser ville kunne lave meget bedre omgangstider med en motor med variator. Den ville så blive meget mere kedelig at køre på.

• #10   12. jul 2014 Niklas lavede 23 hk på baghjulet originalt, det var en yz 85'er.

Kommentér på:
Motocross, rullefelt og motardhjul

Annonce