29. nov 2006 Følger: 70 Følgere: 69 Scootere: 6 Emner: 136 Svar: 418
Motocross, rullefelt og motardhjul {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har en Yamaha Yz 125 med en Yz 85 cc motor. Jeg vil rigtig gerne have den på rullefelt, men jeg ved det ikke kan lade sig gøre med motocross dæk.
Jeg har derfor fundet nogle Gilera RCR fælge jeg vil montere.
Er der nogle herinde der ved om der er forskel på størrelsen på RCR fælge og SMT fælge, eller om det kun er dækkene der er forskel på?
Lidt info:
Jeg vil have min Yamaha på Rullefelt, da jeg altid er blevet fortalt at en 85 cc motocross motor har ca. 28 - 30 hk. Det er sikkert også rigtig nok, men det er i motoren den har det, og ikke på baghjulet. Mange der har 70 cc scootere kan få ca. 20 hk på baghjulet. Jeg har læst mig frem til at de fleste 85cc cross motorer kun har mellem 15 - 20 hk.
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
gilera smt har 17 både bagved og foran, du kan sagtens bruge de fælge du har nu og så sætte et gadedæk bagpå bare et billigt fra thansen hvis det kun er for rulle feltets skyld
Om fælgene overhovedet passer ved jeg sgu ikke..
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Scootere: 6 Emner: 136 Svar: 418
Det er klart de ikke vil ud med de hvis de ikke smider flere hestekræfter. Synes det er alt for nemt at skrive at de har 30 hk, når de reelt set ikke er i nærheden.
Kender nogle dygtige cross kører. Dengang de kørte 125 cc 2 takt, sendte de motoren til Holland og fik motoren tunet for mange mange penge. Men i virkeligheden er det måske ikke så svært at gøre selv!
sep 2010
Professionelle har erfaring og mere reel erfaring indenfor det, kender nogle meget få herhjemme der kan få motorer til bare at spille og special bygge motorer/cylindre
Men et godt sted at starte med at få råd er dem der kører 50cc classic race de er sgu troldmænd med små motorer!
sep 2010
De laver egne cylindre, portninger, udstødninger osv, de har for evne at skræddersy en motor der slet ikke er lavet til at yde nær så meget
De motorer de arbejder med er gear motorer bygget for MANGE år siden og de er lavet til de kår en snæver bane byder på..
De fleste moderne motorer kan der relativt nemt hives heste ud af
nov 2006
Jeg kører LUKS motocross, hvilken betyder jeg maks må have 85 cc motor på, og jeg IKKE må tune. Så ikke nok med at jeg vil se hvor mange heste min std. Yamaha motor har, jeg vil også indstille mig vej til maks heste på de omdrejninger jeg kører med.
sep 2010
Du må ikke modificere motoren nej
Men ligesom stock-racing så må du vel gerne fin indstille motoren så den opfylder alle fabrikstolerancer PRÆCIST og derved hive det fulde potentiale ud af den?
nov 2006
Jeg tror også at en 85 cc crosser ville kunne lave meget bedre omgangstider med en motor med variator. Den ville så blive meget mere kedelig at køre på.
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
Motocross, rullefelt og motardhjul