{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

John B
John B
Tilmeldt:
4. jun 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159

Nogen der har et fif eller to. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg dagen igennem skiftet udstøding 3 gange på min bws!

Der var hul i den potte der sad på da jeg fik den(brugt mrk kendes ik)
men den rendte omkring 80-85 stykker....
Så jeg satte en sprit ny tecnigas udstødning og konstaterede at den nu kun kørte 40-45 med et optræk langsommere end jeg kan kravle.

Så besluttede jeg mig for at lappe den gamle potte og smide den på igen.
Som sagt så gjort og jeg startede scooteren.
Den larmede nøjagtig lige så meget som før jeg svejsede den sammen(og det er gjordt ordenligt!).......suk!!!!

Jeg skilte skidtet ad igen og kunne nu konstatere at udstødingen ikke sluttede tæt ved cylinderen uanset hvordan jeg gjorde for at justere det!

NÅ!!!! Af med den IGEN. Nu har jeg taget den NYE udstødning og med møje besvær fået fjernet de to begrænsninger der sad i den.
Jeg har lige fået den på og nu sker der ligesom noget.

Den starter med at trække(på hjul næsten :o)som en i helvede fra 0 til 15kmt.
Dertil kommer et langsommere men jævnt optræk(ikke særlig ophidsende!) mellem 15-40kmt.
Fra de 40 og op til 50-55 stykker der er det som om den dør ud ved fuld gas?!?
Ved ikke om det mangel på luft fra insugning eller dyse det skyldes?
Måske varioen er slidt?
Når den så endelig kommer over de der 50-55 så tager den sgu ved igen og hiver dig pludselig op på 80kmt!

Hvad skal jeg pille ved for at få den til at gå lidt mere jævnt ved mellemgas?
Vil gerne opnå et jævnt hurtigt optræk UDEN og bruge en formue på min hverdags knallert!

Og så én sjov ting mere, når jeg gasser ned og bremser næsten helt op så kommer der en lille "ppffftt" lyd der lyder lidt som den lyd der kommer lige i det du slukker din scooter. Nogen der ved hvad det er? Vario? Kobling? Gearing?

Mvh en der er på opfriskningskursus i scooter rep! smiley


Andre forumemner med "Nogen der har"
nogen der har
nogen der har/kender en der har et aerox frontskjold liggende
Skrevet af: *** Team 3460 - Sonic *** Hoff *** B - 18. feb 2011
nogen der har
em svejser som bor tæt på varde/esbjerg ?
Skrevet af: Thomas H - 2. feb 2011
nogen der har ???
DellOrto 28 mm VHST tilsalg?
Skrevet af: Alexander A - 11. okt 2010

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har et fif eller to.
  • #1   27. jun 2014 Det lyder squ som en god dag du har haft dig der. Jeg ved ikke noget om hvad du skal gøre men lytter lige med for har det samme på min ssm med 70cc

  • #2   27. jun 2014 Tjek farven på dit tændrør. Dysen kan være forkert. Ellers er det noget indstilling af ruller, tryk og trimfjedre.

    Men hvad er opsætningen på scooteren?


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #3   27. jun 2014 Nomack.
    Ja det er jo det der er spørgsmålet!
    Den er købt som værende standart med pillede begrænsninger men jeg synes bare den løber temmelig hurtigt af en bws hvis det KUN er begrænsningerne der er væk?
    Ved sgu ikke om der sidder en cylinder på(ud over standarten mener jeg) og lortet er pakket ind i flere lag af skjolde og plastikhuse så det er ikke lige til at se!!!


  • #4   27. jun 2014 Hvilken udstødning sad på scooteren da du fik den og hvilken sidder på nu? Send et par link.

  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #5   27. jun 2014 Well den nye er en "cheapcharlie" udstødning fra t hansen. (Den der er monteret)
    Det blev jeg nød til for at have lidt på kistebunden til evt andre defekter jeg ikke har fundet endnu!
    Den der sad på scooteren da jeg fik den har jeg ingen anelse om hvad er for en!
    Den passede ikke ordenligt på cylinderen og jeg synes den ligner en gammel stalker udstødning?(den der ligger på græsset)


    profilbillede
  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #6   27. jun 2014 Billede to smiley

    profilbillede
  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #7   27. jun 2014 Ok her er en lille update.

    Min gamle far spurgte om han måtte prøve scooteren og det måtte han selvfølgelig.
    Han er nu kommet tilbage helt bleg i kajen.
    Scooteren kører umiddelbart en 70-80 stykker med mig på(95kg)
    Men min far (grundet sygdom) vejer kun 82 kg og han tog gassen af scooteren da den ramte 95?!?

    Jeg spørger lige igen, er jeg den eneste der ikke tror på at den er bygget af standart dele uden begrænsninger?

    Jeg mistænker mere og mere at den er temmelig tunet? Om det er kabu/cylle eller andet ved jeg ikke!!!! Hilsen den efterhånden rimmeligt forvirrede!!!


  • #8   27. jun 2014 Det er sansyneligvis dysen, den får en anelse forlidt, dys op 2 eller 4 numre, prøv begge.



  • #10   27. jun 2014 Din dyse er 4 for lille.
    Og så er dine ruller præcis 1gram for tunge.
    Dine trimfjedre er nok lidt for stramme, for den vil file endnu mere på koblingen, når du skifter rullerne.


  • #11   27. jun 2014 Begge udstødninger er iøvrigt noget lort.
    Prøv med en Yazuni R og en større dyse og endnu lettere ruller.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #12   27. jun 2014 Tommy 4600

    Jeg bor i nærheden af (og jeg nævner i flæng) christiania/ politigården/politiskolen/hundepatruljen OG station amager!

    Jeg kan IKKE smide en synlig tunpotte på! Slet ikke en yazuni da!

    Der er ALT for meget politi aktivitet herude i denne ende af storbyen!
    Derfor er målet en "lydløs" semihurtig opsætning.

    Hvis jeg boede på bøhlandet så var der bare røget komplet tun på fra a til z fra starten men med de bødetakster man holder idag så har jeg altså ikke råd da min scooter skal fragte min røv på arbejde!
    Da jeg var knægt kostede den en 500 kronseddel og blive stoppet med tun!
    Idag er der større og større bøder jo hurtigere din maskine kører!

    Jeg prøver og kigge på det dyse gøjl en af dagene!
    Håbede bare jeg kunne undgå at skulle splitte det hele ad!
    Men hvis det er det der skal til så må jeg igang.
    Og så lige nogle lettere ruller og nogle mindre stramme fjedre i koblingen!

    Men der er STADIG ingen der tror der er mere tun på end pillede begrænsninger på standart delene?

    Ellers må jeg skille hele lortet ad fra en ende af og kigge ALLE dele igennem!!!
    Ævs!


  • #13   27. jun 2014 Så er du ude i DR Racing og Silent Pro udstødning.
    Sammen med Malossi Multivar, så har du dig en god opsætning.
    Ellers noget Malossi Sport.
    Du kan også skifte gearingen til en 14/41 hvis du mangler topfart.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #14   27. jun 2014 Jeg mangler BESTEMT ikke topfart! Jeg ville gerne have den topper på de 60kmt men med godt optræk!

    Jaja i know bare kyl en race vario i og nogle lettere ruller men jeg gider ikke den tager 40.000 omdrejninger ved topfart heller!

    Og det er så der jeg bliver lidt vanskelig.
    Lydløst er overskriften.
    Godt bund/optræk der er jævnt hele vejen igennem og en topfart uden en million omdrejninger søger jeg men jeg ved ikke om det er muligt UDEN større tun og DET bliver ikke muligt herinde i byen!

    Synes den kører rigeligt på toppen til bykørsel


  • #15   27. jun 2014 Fint nok, så hør godt efter.
    Tag dine trimfjedre ud og sæt nogle i som er lidt slappere.
    Tag dine ruller ud og vej en af dem.
    Du bor tæt på staden, så du kan få dem vejet derinde vil jeg tro.
    Så skifter du rullerne, til nogle der vejer 1gram mindre.
    Hvis den larmer for meget, så kan du sætte en ekstra toppakning så kompressionen bliver lavere.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #16   27. jun 2014 Godt! Se dét var en opskrift der er til at følge og forstå. smiley
    Slappere trimfjedre til kobling..... Tjek.
    Nye ruller der er ét gram lettere..Tjek.
    Evt en extra toppakning(altså to).Tjek.

    Det må jeg få kigget på i weekenden her!
    Jeg bukker og takker og vender tilbage når jeg har fået kigget på det. Evt inden hvis der dukker spørgsmål op under vejs!!!



  • #17   27. jun 2014 Vent med toppakningerne.
    Det er sidste mulighed for at få den ned i lyd, da du både mister HK, topfart, optræk og gasrespons på det.

    Silent Pro, som du allerede har, er dejlig lydløs, uden at den koster HK i forhold til originalpotten.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #18   27. jun 2014 Ja jeg ville nu også kun sætte pakning i, hvis det er absolut nødvendigt!
    Skulle som sagt helst ikke pille for "dybt" inde i scooteren hvis det kunne undgås.
    Men skjoldet foran vario/kobling skulle jeg nok kunne fjerne uden jeg går "motorkold" i projektet.

    Det er jo min hverdags transport så.... smiley


  • #19   27. jun 2014 Der er faktisk flere muligheder på at få den ned i lyd.
    Hvis du skifter bundpakningen til den tyndeste som du kan finde og giver den en ekstra toppakning, så sænker du portmappet og giver den flere HK i de lavere omdrejninger og gør at den vil have svært ved de høje omdrejninger.


  • #20   28. jun 2014 Den kan godt køre 90+ på speedometer hvis den er helt afdroslet med standard cylinder

    Din far har nok set 85 som 95 i farten smiley


    Hvisdu vil have topfarten ned på 60kmt og få mere optræk, så er vi ude i du kal have en gearing i med et forhold som det der er på en Yamaha jogR

    Gearingen sidder bag varioskjoldet bag koblingen vist nok
    Tror ikke det er den heeeelt store operation at skifte sådan en


  • #21   28. jun 2014 Max C.
    Problemet er så støjen fra de mange omdrejninger, hvis han bruger en Jog R gearing.

    En BWs har aldrig kunnet køre 90+ afdroslet.
    70 er mere realistisk


  • #22   28. jun 2014 Ok det selvf rigtigt med flere omdr pr kmt.

    Og nej ikke 90 rigtige kmt men 90+ på speedo er meget sandsynligt smiley


  • #23   28. jun 2014 Defekt speedo så.
    Jeg har rodet med sprit nye BWs 30er og 45er og de er aldrig kommet i nærheden af 90 på speedo. Max 70kmt og de er perfekt indstillet.
    De eneste der gør det er Aprilia Area51 og Yamaha Aerox.

    Vi snakker flad lige vej, uden vind.


  • #24   28. jun 2014 Ps.
    Den udstødning som ligger i græsset er en Techigas Basic.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #25   28. jun 2014 Okay. Jeg har været nød til efter at have læst de sidste svar, at tjekke tophastigheden på gps.
    Farten er testet i med og modvind. Og på en 4-5km lang vej.

    Den går 97kmt i snit!!!
    Ergo må jeg konstatere at der MÅ være sat noget tun på!!!


  • #26   28. jun 2014 Ja en helt masse, sikkert både gearing og stort det hele, der er faktisk mange der sket ikke få 100km/t ud af der scooter, og slet ikke hvis den ikke skal larme helt vildt.

  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #27   28. jun 2014 Måske jeg er lidt heldig på det punkt for man kan sgu ikke høre der er pillet ved den! smiley
    Motor lyden er temmeligt lav og det er jeg imponeret over taget i betragtning af at den er rimmeligt pumpet!


  • #28   28. jun 2014 Netop, ikke alle forstår at få 100km/t ud af det uden power luftfilter og knæk udstødninger og en milion omdrejninger, det er ret godt gået .

  • #29   28. jun 2014 Jeg tænker også en gearing og tuncylinder.
    Er cylinderen alu eller støbejern? Altså er den sort eller samme farve som topstykket.

    Min rally 45 med Polini Evo gearing ( 14/41 ) athena sport 47,6 - 17,5mm og original sito udstødning ( ligner den originale fra Speedfight1 ).
    Den rundede præcis 100kmt på speedo.


  • #30   28. jun 2014 Ok

    Jeg havde en ven hvis Runner viste 80 på speedo når min typhoon viste 65.
    Tænkte bare det var det

    Men det var det så slet ikke smiley

    Det lyder som om der er sportscylle og ekstra ekstra høj gearing på.
    Evt karbu, men hvis 17,5 mm er standard kan det godt være den standard der sidder på
    Tillykke med at den spiller smiley


  • #31   28. jun 2014 Jeg blev i hvert fald skuffet da jeg fandt ud af at den Yamaha jeg havde købt havde en så begrænset cylinder på at over 2 hk kræver cylinderskift smiley

  • #32   28. jun 2014 17,5mm har aldrig været std på Yamaha, uanset model.
    Std Jog FS 30er havde faktisk 2,3HK, så vidt jeg husker.
    Std Jog AS 30er havde 1,2HK og en begrænsning på 6mm under studsen, som FS ikke havde,
    Jog FS 45er havde vidst nok 4,6HK.

    Eneste rigtige hastighedsmåling sker med Garmin eller TomTom GPS eller noget tilsvarende.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #33   28. jun 2014 Okay her kommer endnu en update!

    Først to spørgsmål:
    Hvilke ruller kører en bws ng(2004) med standard? Altså varioruller.
    Hvilken dyse sidder der i kabu fra fabrikkens side?
    Jeg skal handle ind i morgen og skal købe ruller der er ét gram lettere end dem der sidder i standard.
    Og så skal jeg dyse den 2-4 størrelser op.
    Derfor er jeg nød til at vide hvad der sidder på standard da jeg først kan komme på værksted efter lukketid.... smiley

    Har også rodet lidt med raketten idag. Det blev til et nyt fordæk og en luftfilterrens!
    Og den rens var BESTEMT tiltrængt. Der var op til flere sten inde i?!? Den største forstår jeg slet ikke hvordan er kommet ind til at starte med.
    Dertil lå der en hel del smågrus og filteret var møgbelortet!

    Da jeg gik igang med at skille luftfilteret ad så sejlede filteret i benzin!
    Nu er spørgsmålet så om det er fordi dysen er for stor så den ikke kan forbruge alt benzinen og derfor skyder det ud i filteret?
    Den accelererer som skudt ud af en kanon indtil du rammer de 20 og så er det som om den nærmest drukner. Så skal jeg tage gassen 2/3 eller 1/2 af så trækker den en smule bedre. Når den når højere op i fart, altså over 50 så er det som om at maskinen igen kører og trækker bedre.

    Jeg har besluttet mig for(efter stenfilteret) at jeg hellere må flå den kaburator af og rense/tjekke den igennem.

    I har vist jer fra den kloge side her i tråden indtil nu så jeg venter spændt på hvad i siger derude i hobbygaragerne.... smiley
    Mvh en taknemmelig sjæl.


  • #34   28. jun 2014 Den kører med 12x15 og hvilke gram, som std, er totalt ligegyldigt, da vi nu ved at dine ruller er for tunge.

    Ja, køb ruller som er 1gram lettere.
    Hvis der sidder 6,5gram i den nu, så skift til 5,5gram.
    Det giver en mærkbar forskel.
    Næste skridt er 5,0gram, hvis den stadig får et bedre riv længere oppe i kmt.

    std dysen er 72 på sådan en gammel fætter.
    Skift den til 80, nu hvor at filteret er renset.
    At filteret sejler i benzin kan være 2 ting.
    Fejl på din svømmer eller fejl på membranen.
    Men rens bare det hele og kør et par gode ture og åben så filteret igen og se om det igen er vådt.

    At den trækker så godt i starten, tyder faktisk på at dine ruller er slidt skæve.
    Hvis de ikke er slidt skæve, så kan det være din rem som er slidt.

    Uanset hvad, så vil den trække voldsomt meget bedre med 5,5gram.
    Pas nu på at den ikke rykker dig bagover.

    Mål rullerne med en skydelære, for en sikkerheds skyld.
    Mål hvor brede de er.
    Er de 12, så er det 12X15 og er de 13, så er det 13x16


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #35   28. jun 2014 Sidder der 6,5gram i standard?

    Problemet ligger jo i at jeg ikke kan åbne maskinen på værkstedet FØR butikken jeg skal købe dem i lukker.

    Du ligger ikke hovedet på blokken her jeg vil bare undgå at skulle købe 4 forskellige vægte for at have en chance for hvis jeg er 80% sikker på rullerne er standard 6,5 gram så skal jeg jo bare købe 5,5 grams. DERFOR ville jeg vide hvad der sidder i standard smiley

    Jeg køber i morgen en 80 dyse og nogle ruller... Og tak for svar smiley


  • #36   28. jun 2014 Det er ikke original cylinderen som sidder på, derfor kan du ikke forvente at det er std rullerne som du har på.
    Du går ikke galt i byen med 5,5gram til den opsætning.
    Og hvis de er meget lettere end dem som sidder i den nu, så blander du dem for hver anden.

    f.eks 5,5 - 6,5 - 5,5 - 6,5 - 5,5 - 6,5
    Så ender du i 6,0gram.

    Vent med at montere de nye ruller, indtil at du har undersøgt de gamle.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #37   28. jun 2014 Altså hvis jeg kunne stikke dig en kold bajer gennem nettet her som tak så havde jeg sgu gjordt det!

    Det var en GOD ide og blande dem! Se dét havde jeg OGSÅ glemt at man kunne!
    Det er fileme for længe siden jeg har rodet med det lort!


  • #38   28. jun 2014 Jeg drikker slet ikke øl.
    Det smager jo slet ikke godt. Men fortvivl ikke, for jeg åbner en Sommersby Blackberry om lidt.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #39   28. jun 2014 Tsk tsk! "Ungdommen nu til dags"
    Somersby! Hvor herre bevares! Pisvand på dåse siger jeg dig!
    Næ du en ordenlig håndbajer det er en mandedrik.
    Ikke at jeg drikker nogen særlig tit men NÅR jeg nu skal så kører ølbussen!
    smiley

    Nuvel så sender jeg en imaginær somersby blacberry lige som du kan lide det! Hehe smiley


  • #40   28. jun 2014 Så så du...
    Jeg er født i 80 og har 2 drenge på 4år og 6år.

    Øl er først når de er under 5grader varme. Ellers så vokser de i svælget, synes jeg.

    Pøj pøj med skrueriet imorgen.
    Jeg skal selv justere krybepunkt, på mit koblingskabel og grundjustere gearkassen.
    Sådan en Lupo 3L er fandme så kompliceret.
    Godt at jeg selv har en original VCDS. smiley


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #41   28. jun 2014 Gearkassen på en lupo 3l skulle være noget gøjl at rode med hører jeg!
    Har ikke den store erfaring med wolkswagon da jeg personligt altid har været honda mand... smiley


  • #42   29. jun 2014 Næææ.
    Det er faktisk en Polo 6N2 1,4liter gearkasse, som de har skiftet tænderne på.
    Og så skifter den bare selv gearene.
    Mega fedt.
    Automat gear, med max længde på literen.
    Jeg brokker mig ikke, med 27km/l og det er uden at køre pænt.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #43   29. jun 2014 Tja... Jeg fik min civic fra 92 til at gå næsten 17 på literen ved hjælp af div eftermonteringer. Det synes jeg er flot af en så gammel bil men der så også det mest "økovenlige" jeg har kørt! smiley hehe.

    Nu hvor jeg har din opmærksomhed
    Så har jeg skrevet endnu et indlæg med et spørgsmål du måske kan besvare?
    Den ligger under "mærkelig lyd fra bws bagbremse..."



  • #44   29. jun 2014 Ha ha, John , jeg er også Honda fan. Min nu afdøde Honda crx coupe 1989 1.6 124hk har jeg kørt 17,9km/L i 2 gange, 85km/t så bruger den næsten intet benz

  • #45   29. jun 2014 85kmt, så kører jeg 33km/l uden pis.
    Og jeg mangler endda bundskjoldet under motoren, for bedre vindmodstand.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #46   29. jun 2014 Allan R....
    Host host...... Min km pr liter i snit ved blandet bykørsel....
    I shit you not.


  • #47   29. jun 2014 Lupo 3L eller Audi A2 3L.
    Det eneste der kører langt nok.


  • #48   29. jun 2014 Ja men jeg har ikke eftermonteret noget, og jeg syntes 17,9 er ret godt gået når det nu er en hurtig bil, 8,4sek til 100km/t

    Min nye 92 opel calibra køre ikke over 12


  • #50   30. jun 2014 Øv.. 12km/l.
    Min Audi A4 1,6 98 kørte 13km/l.
    Solgte den og købte min Lupo.
    Det har jeg ikke fortrudt.
    Samme bløde undervogn, men jeg savner sgu dobbel wishbone, som Audi jo kører med.


  • #51   30. jun 2014 Calibra er 2.0 16 nok derfor den vil have meget mere, det skal siges at jeg kun køre bykørsel, og 12 er på en lang tur, i by køre den 7-9 km/L
    Men der kørte Honda 1,6 aligevel også kun 9-10
    Jeg elsker de gamle sports coupeer , de har et fedt design og det er jo biler man kun havde råd til med en direktør løn i 1990.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #52   30. jun 2014 Altså jeg havde en gmc pickup(hobby projekt) fra 61.
    Det var før plastic blev populært. Den er født med stål interiør....
    7.2 liters med 300hk og et moment som en okse.
    Den kørte lige knap 4km når jeg kørte pænt.
    Jokkede jeg til den så slugte den et par liter på 1000m.
    Og når man "pressede" den så brugte den lige så meget motorolie som den brugte benzin.

    I længden ALT for dyr i vedligehold, men sjov og opmærksomheds givende det var den.

    Nåede da og tage til dhb i den.
    Det var sjovt den dag det småregnede og alle på pladsen skulle lave kogere...
    Deres motorer skreg når de fik gas.

    Så startede jeg gamle betty op og kørte ud blandt de andre.
    Stille og roligt derud og så lavede jeg sneglespor i tomgang...... Den skulle bare lige slippe asfalten så klarede den selv resten.

    Uden at overdrive var det nok den bil (der ikke deltog) der løb med mest opmærksomhed på pladsen.

    Alle skulle se og høre den gamle drage trække vejret.
    Jeg savner sgu den motorlyd......suk smiley



Kommentér på:
Nogen der har et fif eller to.

Annonce