{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Steffen A
Steffen A
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26

Peugeot Buxy - Prob. med el. {{forumTopicSubject}}

Hej - Har I et bud på hvor jeg skal lede? Den starter fint på kick-starteren; men ikke på el-startere. Jeg har checket for løse ledninger og samlinger. Start-motoren virker. ca. 12 volt på batteriet. Alt i lys og lygter virker når først den er startet. Har I et bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot Buxy - Prob. med el.
  • #1   1. jun 2014 Stoplys og blinklys skal også virke når motor ikke er startet.

Evt kig ud til mig i Viby j jeg er uddannet i el

• Steffen A
    Steffen A Tilmeldt:
    jun 2014

#2   1. jun 2014 Hej Allan - Ja, stop og blink burde virke blot med tænding på; men gør det ikke. Først når motoren kører. Har du et bud på hvor jeg skal lede? Jeg har en reserve scooter næsten magen til (som kører), så jeg har mulighed for at afprøve forskellige el-komponenter m.v. Tak for tilbuddet. Måske det bliver aktuelt smiley

• #3   1. jun 2014 Jamen start med at se om sikringen er sprunget, det skal virke

• Steffen A
    Steffen A Tilmeldt:
    jun 2014

#4   1. jun 2014 Den eneste sikring jeg har set, er den der sidder bagerst på højre side af scooteren, ved blinkrelæ og andre komponenter. En størrelse 10. Der har jeg udskiftet for en sikkerheds skyld, uden nogen forskel. Kan der evt. sidde en anden sikring et sted?

• #5   1. jun 2014 Ja den burde side lige op af batteriet,

• Steffen A
    Steffen A Tilmeldt:
    jun 2014

#6   2. jun 2014 Kan du rette "mistanke" et sted hen?
    Der er volt på batteriet; men hvordan måler jeg om der er ampere (er det ikke det det hedder)?
    Hvis der er fejl på f.eks spændingsregulatoren, kan det så give "min" fejl?

• #7   2. jun 2014 Spændings regulator bruges kun til lyset så pære ikke springer,
    Start motor og mål volt på batteri at det stiger til 13-14volt så ved du den lader.

Find ud af hvorfor der ikke er strøm til dine ting med motor slukket og nøgle drejet til on

• Steffen A
    Steffen A Tilmeldt:
    jun 2014

#8   18. jun 2014 Jeg arbejder stadig på problemet. Der er sagt OK til både batteri og spændingsregulatoren. En nabo tror det måske kan være "Statoren". Hvad er det, og hvad mener du om den teori? Den skulle også være ret så dyr?

• Steffen A
    Steffen A Tilmeldt:
    jun 2014

#9   18. jun 2014 Som du sikkert kan læse, er jeg ret uvidende på dette punkt smiley Er et starterrelæ det samme som en spændingsregulator ( de ser ens ud smiley

• #10   18. jun 2014 Statoren er generatoren om du vil, den laver strøm når svinghjulet suser rundt om den, den lader batteri gennem ensretter og laver strøm til lyset.

Start relæ er noget helt andet., de er bare en slags elektronisk kontakt der tændes af tryk knap til elstart, relæet er så den kontakt den store strøm løber i.
    Start relæ har intet ned dit problem at gøre

• Steffen A
    Steffen A Tilmeldt:
    jun 2014

#11   19. jun 2014 Tak for dine indlæg - jeg bliver hele tiden lidt klogere. Jeg måler 12,34 volt på batteriet med slukket motor. Så starter jeg motoren, kører den pænt op i omdrejninger, måler fortsat på batteriet der viser uændret 12,34 volt. Så lader den vel ikke, altså at der er noget lusk omkring statoren. Hvad mener du?

• #12   19. jun 2014 Der er en ensretter i mellem, det kan være stikket på den? , og du siger lyset virker, dvs 12v udtag på Stator er ok, der er normalt lige en vikling mere til ca 15 volt til at lade batteri med den går igennem ensretteren og ind på batteriet.
    Du kan tage en 12v pære med to ledninger og teste de to ud gange fra Stator samt ensretter. Men jo batteri skal stige til minst 12,50 volt gerne 13-14 volt

• #13   19. jun 2014 Ellers kig ud til mig, jeg kan finde din fejl på 10 minutter.

• Steffen A
    Steffen A Tilmeldt:
    jun 2014

#14   19. jun 2014 Ja, det er jo et fristende tilbud. Hvad er din adresse?

• #15   19. jun 2014 Har ik tid i dag, men i morgen, skriver lige til dig privat.

Kommentér på:
Peugeot Buxy - Prob. med el.

Annonce