5.280 visninger
|
Oprettet:
Kymco el Start. {{forumTopicSubject}}
har et problem med min Kymco Agility.
På kickstarter starter den fint, men den vil ikke på El Start.
Den gnister fint.
Har lige givet den ny Startermotor da den gamle var gået død. (samt nyt batteri)
Nogle der kan hjælpe lidt her?
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
sep 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 128 Svar: 291
Med den nye køre den en del hurtigere rundt.
jul 2012
Hvis ikke det har løst problemet med at starte kan det være en kombination af mange mindre problemer. Når man bruger el-starten falder spændingen nemlig en del, så gnisten er dårligere, så hvis blandingen er forkert, stelforbindelsen er irret, tændrøret er klar til en udskiftning eller ventilerne er utætte kan det alt sammen godt arbejde sammen til at den har svært ved at starte.
Hvor langt har maskinen kørt, har den stået ude, har den kørt i al slags vejr og hvilket service har du udført på den?
sep 2008
Fået nyt cylinderkit for et par uger siden (pga en knækket ventil)
Står altid inde.
Køre primært i godt/tørt vejr, sjældent i regn.
Alt service bliver overholdt, og al rep laves hos mek. ik hjemme i indkørslen.
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Oplad batteriet til at starte med.
Så når du køre på elstarteren så drej gashåndtaget lidt idet du starter.
Du kan rense karburatoren grundigt og rense luftfilteret så hjælper det sikkert lidt.
Også juster tomgangen når motoren er varm.
jul 2012
5000 km er ikke meget og ud fra det du beskriver kan jeg ikke forestille mig at der er noget specielt galt.
Hvis den nye startermotor trækker det hele rundt som den bør og det er blevet samlet ordenligt da du skiftede topstykke, så tror jeg blot du skal have den givet den sidste lille smule i karburatoren.
Luftskruen sidder på venstre side af karburatoren, den skal muligvis en lille smule ind eller ud, nok højest en halv omgang den ene eller den anden vej. Det kan også godt være at tomgangsskruen der sidder på højre side ved gaskablet skal en kvart omgang ind. Dette skyldes at der er små forskelle fra producent til producent når det kommer til topstykker. Gerne svinger diameteren med 0,4mm og kvaliteten af afstøbningen har også betydning for ruheden af overfladen i indsugningskanalen.
Der er to grunde til at der er forskel på at starte på el-start og kickstart. For det første trækker el-starten gerne kun 4-500 omdrejninger indtil motoren tager fat og trækker den op i tomgang mens man ved kickstart gerne giver en hastighed på 6-700 omdrejninger lige når man træder ned, hvilket giver et lidt bedre sug og dermed bedre muligheder for at starte.
Den anden grund er at el-starten trækker rigtig meget på batteriet, så der er mindre spænding til gnisten og hvis man har et batteri der er slapt (måske ikke har været ladet inden det er blevet sat på?) så kan batterispændingen gerne falde til 9-10V når man bruger el-starten selvom hvilespændingen er omkring de 12V.
Nu et lille spørgsmål til dig, idet jeg over 28.000 km på to agilityer kun har haft ét eller to problemer jeg ikke selv har været skyld i. Hvordan dælen har du formået at dræne et batteri, brænde en startermotor af og knække en ventil på kun 5.000 km?
sep 2008
Hvordan ventilen er gået død. ingen anelse. Men fik nyt på garanti. så hvorfor den knækkede, bekymre mig ik.
jul 2012
Men som sagt vil jeg tro det bare er detaljer med finstillingen af karburatoren.
Hvis du på et tidspunkt ikke længere gider sende den til mekaniker, så er det ikke svært at lære at vedligeholde sådan en maskine og jeg kan anbefale et iridium tændrør da det på grund af materialeegenskaberne har kraftigere gnist samtidig med at det med sin tyndere spids giver nemmere antænding af både fede og magre blandinger så man har nemmere ved at starte selvom blandingen er en lille smule skæv på kold motor.
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 275 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
Hvis den har for meget afstand til "tappen" i svinghjulet kan det forsage problemer som du har.
Afstanden skal gerne være nede på 0,2 -0,6mm
Nogle ældre Kymco'er har haft en del problemer med at Pick-up fra fabrik har været montere for "langt væk" fra tappen på svinghjul.
Det forsager så at med tiden bliver signalet dårligere og dårlige og på et tidspunkt bliver det så dårligt at der ik leveres power nok når man benytter el-start (selvom når man på alm. vis tjekker gnist vil den se OK ud, selvom den IKKE er)
Har set det utallige gange, Så kan jo være det er der dit problem ligger
sep 2008
Det var den der picup der var problemet.
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 6
Kymco el Start.