{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kymco el Start.
  • #1   28. maj 2014 Kører startermotoren rundt hurtigt eller lyder det som om den "sejtrækker"? smiley

• #2   28. maj 2014 Med den gamle motor "sejtrækkede" den
    Med den nye køre den en del hurtigere rundt.

• #3   28. maj 2014 Hvis den gamle sejtrak var problemet i strømtilførslen. Det er meget normalt hvis man altid bruger el-starten og ikke kører længere ture at man får trukket batteriet dødt, men når man skifter batteriet eller lader det op plejer det at løse problemet. smiley

Hvis ikke det har løst problemet med at starte kan det være en kombination af mange mindre problemer. Når man bruger el-starten falder spændingen nemlig en del, så gnisten er dårligere, så hvis blandingen er forkert, stelforbindelsen er irret, tændrøret er klar til en udskiftning eller ventilerne er utætte kan det alt sammen godt arbejde sammen til at den har svært ved at starte. smiley

Hvor langt har maskinen kørt, har den stået ude, har den kørt i al slags vejr og hvilket service har du udført på den? smiley

• #4   28. maj 2014 Maskinen har gået ca 5000
    Fået nyt cylinderkit for et par uger siden (pga en knækket ventil)
    Står altid inde.
    Køre primært i godt/tørt vejr, sjældent i regn.

Alt service bliver overholdt, og al rep laves hos mek. ik hjemme i indkørslen.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #5   28. maj 2014 Sådan er det med 4 takt de starter ikke så let.
    Oplad batteriet til at starte med.
    Så når du køre på elstarteren så drej gashåndtaget lidt idet du starter.

Du kan rense karburatoren grundigt og rense luftfilteret så hjælper det sikkert lidt.
    Også juster tomgangen når motoren er varm.

• #6   28. maj 2014 Nu ikke noget galt i at lave service i indkørslen, hvis man ved hvad man laver. smiley

5000 km er ikke meget og ud fra det du beskriver kan jeg ikke forestille mig at der er noget specielt galt. smiley

Hvis den nye startermotor trækker det hele rundt som den bør og det er blevet samlet ordenligt da du skiftede topstykke, så tror jeg blot du skal have den givet den sidste lille smule i karburatoren. smiley
    Luftskruen sidder på venstre side af karburatoren, den skal muligvis en lille smule ind eller ud, nok højest en halv omgang den ene eller den anden vej. Det kan også godt være at tomgangsskruen der sidder på højre side ved gaskablet skal en kvart omgang ind. Dette skyldes at der er små forskelle fra producent til producent når det kommer til topstykker. Gerne svinger diameteren med 0,4mm og kvaliteten af afstøbningen har også betydning for ruheden af overfladen i indsugningskanalen. smiley

Der er to grunde til at der er forskel på at starte på el-start og kickstart. For det første trækker el-starten gerne kun 4-500 omdrejninger indtil motoren tager fat og trækker den op i tomgang mens man ved kickstart gerne giver en hastighed på 6-700 omdrejninger lige når man træder ned, hvilket giver et lidt bedre sug og dermed bedre muligheder for at starte. smiley
    Den anden grund er at el-starten trækker rigtig meget på batteriet, så der er mindre spænding til gnisten og hvis man har et batteri der er slapt (måske ikke har været ladet inden det er blevet sat på?) så kan batterispændingen gerne falde til 9-10V når man bruger el-starten selvom hvilespændingen er omkring de 12V. smiley

Nu et lille spørgsmål til dig, idet jeg over 28.000 km på to agilityer kun har haft ét eller to problemer jeg ikke selv har været skyld i. Hvordan dælen har du formået at dræne et batteri, brænde en startermotor af og knække en ventil på kun 5.000 km? smiley smiley

• #7   28. maj 2014 Mht startmotoren, så var startrelæ'et brændt (bogstaveligt talt) så motoren bare har kørt til batteri var fladt (så der måtte også nyt batteri til) men da maskinen så abre har stået et par mdr fik jeg aldrig tjekket om startmotor nu kørte som den skulle.. og det gjode den så ikke

Hvordan ventilen er gået død. ingen anelse. Men fik nyt på garanti. så hvorfor den knækkede, bekymre mig ik.

• #8   28. maj 2014 Ah, ja så er det mere forståeligt. smiley

Men som sagt vil jeg tro det bare er detaljer med finstillingen af karburatoren. smiley

Hvis du på et tidspunkt ikke længere gider sende den til mekaniker, så er det ikke svært at lære at vedligeholde sådan en maskine og jeg kan anbefale et iridium tændrør da det på grund af materialeegenskaberne har kraftigere gnist samtidig med at det med sin tyndere spids giver nemmere antænding af både fede og magre blandinger så man har nemmere ved at starte selvom blandingen er en lille smule skæv på kold motor. smiley

• #9   18. jun 2014 Kig om Pick-Up / Impulsgiver (den sorte "box" der sider v. svinghjul)

Hvis den har for meget afstand til "tappen" i svinghjulet kan det forsage problemer som du har.

Afstanden skal gerne være nede på 0,2 -0,6mm

Nogle ældre Kymco'er har haft en del problemer med at Pick-up fra fabrik har været montere for "langt væk" fra tappen på svinghjul.
    Det forsager så at med tiden bliver signalet dårligere og dårlige og på et tidspunkt bliver det så dårligt at der ik leveres power nok når man benytter el-start (selvom når man på alm. vis tjekker gnist vil den se OK ud, selvom den IKKE er)

Har set det utallige gange, Så kan jo være det er der dit problem ligger smiley

• #10   26. jun 2014 Mange tak!!!!

Det var den der picup der var problemet.

• #11   30. mar 2016 F1nduz :tusind tak for dit super tip! Nu har jeg lige bøjet pickuppen på min kymco lidt ind mod svinghjulet (1mm ca). Og nu kan min scooter starte igen. Havde desværre prøvet forgæves inden med ny karburator og tændspole.

profilbillede
Kommentér på:
Kymco el Start.

Annonce