{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.277 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

FZ50 koblingsfjeder {{forumTopicSubject}}

Halløj SG

Efter at have været knallert fri siden jeg fik kørekort er alle kammeratene nu begyndt at få knallerter igen, til hyggeture ud i det grønne

Jeg har så valgt en go gammel suzuki FZ50 som skal være min trofaste ganger

Men den er jo, som alle andre fz'ere, sløve i optrækket, så jeg har læst mig lidt frem til at man kan skifte koblingsfjedrene på første gearet til nogle der er lidt løsere, så den tager lidt bedre ved fra lave omdrejninger.

Spørgsmålet er så hvilke jeg skal købe. Nogle siger at de røde fjedre, fra thansen, til en yamaha jog passer lige på. Andre siger et sæt fra malossi, de røde, passer på. Men er farverne og fjedrene universal, eller er der noget man skal gå efter? Evt gode råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FZ50 koblingsfjeder
  • #1   26. maj 2014 Nu har danske fzere kun 1 fast gear, men de findes i udlandet i 2 gear udgave også, jeg har ikke erfaring med hvad der passer i, jeg har dog før i tiden da man kunne købe sæt specifikt til fzer, har dem i, og jeg havde 2 æsker med 3 sæt i hver, alle 6 sæt knækkede fjedrene efter x antal måneder, flere gange blev div tandhjul total skadet pga fjedre der røg ud i dem, mit råd må være at lade være.

• #2   26. maj 2014 Alle mine fzere har jeg smidt malossis de hvide trimfjedre i, de passer lige på smiley Men husk lige hvordan man samler det igen når du har skildt det ad, da det er noget være pis at samle den vådkobling der med de små metal rullere der sidder i smiley

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    maj 2014

#3   26. maj 2014 Allan : lyder da lidt bekymrede, kan du huske producenten af de fjedre? Når jeg siger 2 gear, så tænker jeg på de 2 koblinger

Schmidt : lyder fint, hvordan blev den så efter du havde sat dem i?

• #4   26. maj 2014 Netop , den danske model har kun en kobling, jeg har selv et styk af den sjældne 2 gear motor med 2 koblinger men de er aldrig solgt i dk.

Kan ikke huske mærket med blå plast æske med røde og gule og blå fjedre. De blev købt ved motoline sidst i 90'erne

Koblingen er nem nok at skifte fjedre på, det er starter koblingen der er små ruller i.

• #5   26. maj 2014 Morten, det blev kanont godt smiley

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    maj 2014

#6   26. maj 2014 Og den tog ved i de lave omdrejninger? Den side jeg fandt anbefalede at man brugte de røde fra malossi der tager ved omkring 2000 omdr.

• #7   26. maj 2014 ikke skifte de fjedre de holder kun et år ca, smiley så heler en større cyl eller flere bundpakninger fra motor til cyl smiley

• #8   26. maj 2014 Det er fordi de har lavet det om, dengang jeg var inde i scooter miljøet var de hvide trimfjedre en del af MHR kittet..
    Men prøv dig frem, værre er det heller ikke smiley

Kommentér på:
FZ50 koblingsfjeder

Annonce