{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Steffan J
Steffan J
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62

PGO mister kraft og går ud... {{forumTopicSubject}}

Har skiftet cylinder, stempel, stempelringe og oliepumpe på min pgo dr. big. Olie pumpen var brugt, og en af stempelringene knækkede, så tog en af de gamle og satte i sammen med den nye. Scooteren starter første gang og går flot i tomgang i evigheder, men når man kører mister den kraft og går ud. Man kan starte den igen umiddelbart efter, men nu skal der gives gas før den starter, og den kan ikke stå i tomgang. Efter ca. 30 sek, sker det samme igen. En af gangene satte kickstarteren sig fast.

Er det oliepumpen, der er defekt, så stemplet sætter sig??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PGO mister kraft og går ud...
  • #1   8. maj 2014 Din dyse er nok for lille, så din nye cylinder er allerede død.

Hvorfor skiftede du cylinderen?

Start med at rense din karburator totalt.
    Skru alle dyserne ud og se igennem dem og rens dem, så de er 100% rene i gennemgangshullet.

• Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

#2   8. maj 2014 Købte scooteren brugt, og udstødningsstudsen på cylinderen var rustet fra hinanden, så den kunne ikke holde tæt ved udstødningen.

Hvor stor er std dysen i en dr.big? Er det noget med at dyse 10 numre op, og så tage den derfra?

• Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

#3   8. maj 2014 Har lige skilt karburatoren ad, og der sidder #72 dyse i, hvilket så vidt jeg kan læse mig til er std. Karburatoren og dyserne ser fine ud. Der er ikke en gang det obligatoriske snask i bundkaret.

Prøver lige at blæse dem igennem med kompressoren for en sikkerheds skyld.

Men når nu alt er std. på scooteren, kan det så stadig være dysen, der er for lille?

• #4   8. maj 2014 Det er nok nærmere din benzinhane som er tilstoppet.
    Test den og skift evt den tynde slange som går fra studsen til benzinhanen.

• Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

#5   8. maj 2014 Kan godt kører ud og bytte den dyse jeg købte i dag smiley

Jeg fik løst problemet ved at lave en gammel colaflaske om til et decilitermål. Når man skifter oliepumpe, skal det udluftes ellers trækker det ikke olie; men fordi det er noget bøvl at udlufte, kan man køre med 2% 2-taktsolie blanding i benzinen de første ca. 300 km, så skulle pumpen være begyndt at trække olie.

Kommentér på:
PGO mister kraft og går ud...

Annonce