{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Steffan J
Steffan J
Tilmeldt:
11. dec 2013
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62

PGO mister kraft og går ud... {{forumTopicSubject}}

Har skiftet cylinder, stempel, stempelringe og oliepumpe på min pgo dr. big. Olie pumpen var brugt, og en af stempelringene knækkede, så tog en af de gamle og satte i sammen med den nye. Scooteren starter første gang og går flot i tomgang i evigheder, men når man kører mister den kraft og går ud. Man kan starte den igen umiddelbart efter, men nu skal der gives gas før den starter, og den kan ikke stå i tomgang. Efter ca. 30 sek, sker det samme igen. En af gangene satte kickstarteren sig fast.

Er det oliepumpen, der er defekt, så stemplet sætter sig??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PGO mister kraft og går ud...
  • #1   8. maj 2014 Din dyse er nok for lille, så din nye cylinder er allerede død.

    Hvorfor skiftede du cylinderen?

    Start med at rense din karburator totalt.
    Skru alle dyserne ud og se igennem dem og rens dem, så de er 100% rene i gennemgangshullet.


  • Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
    #2   8. maj 2014 Købte scooteren brugt, og udstødningsstudsen på cylinderen var rustet fra hinanden, så den kunne ikke holde tæt ved udstødningen.

    Hvor stor er std dysen i en dr.big? Er det noget med at dyse 10 numre op, og så tage den derfra?


  • Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
    #3   8. maj 2014 Har lige skilt karburatoren ad, og der sidder #72 dyse i, hvilket så vidt jeg kan læse mig til er std. Karburatoren og dyserne ser fine ud. Der er ikke en gang det obligatoriske snask i bundkaret.

    Prøver lige at blæse dem igennem med kompressoren for en sikkerheds skyld.

    Men når nu alt er std. på scooteren, kan det så stadig være dysen, der er for lille?


  • #4   8. maj 2014 Det er nok nærmere din benzinhane som er tilstoppet.
    Test den og skift evt den tynde slange som går fra studsen til benzinhanen.


  • Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
    #5   8. maj 2014 Kan godt kører ud og bytte den dyse jeg købte i dag smiley

    Jeg fik løst problemet ved at lave en gammel colaflaske om til et decilitermål. Når man skifter oliepumpe, skal det udluftes ellers trækker det ikke olie; men fordi det er noget bøvl at udlufte, kan man køre med 2% 2-taktsolie blanding i benzinen de første ca. 300 km, så skulle pumpen være begyndt at trække olie.


Kommentér på:
PGO mister kraft og går ud...

Annonce