{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Dennis-Ingolf S
Dennis-Ingolf S
Tilmeldt:
23. apr 2014
Emner: 3 Svar: 4

Baotian Rebel CDI {{forumTopicSubject}}

Problem med CDI til min Rebel.

Jeg har købt min scooter for et par år siden og dengang ville den kun køre 25 km/t, Jeg fik af vide at jeg kunne klippe den lyserøde ledning. Så ville den rende 60 km/t. Men så er den jo ulovlig og det ønsker jeg ikke.

Jeg købte en ny CDI enhed, 30 km/t var den begrænset til, satte den i og den kørte 34 km/t. Perfekt.
Men for en måned siden røg CDI sig en tur, kortslutning eller noget går jeg ud fra.
Så jeg måtte ud og finde en ny CDI, købte hos speedline.
Men satte den i og den gav fuld gav, den kørte ikke 30 km/t, nej 60.
Øv så sendte den tilbage.

Så købte jeg en CDI hvor jeg købte scooteren, 25 km/t kørte den så.
Ikke det jeg ville have.
Nu har jeg sat en skive på men den render 50 km/t nu.
Mangler lige de sidste 15 - 20 km/t nedad.
Så hvis der er nogen der har samme problem eller ved noget om det så skriv endeligt.
Håber ikke at det er for langt et indlæg, nyt for mig.

Håber i kan hjælpe
Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baotian Rebel CDI
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   30. apr 2014 Jo bredde ring du sætter i variatoren jo lavere bliver topfarten.

    Men det er ikke lovligt hvis du laver den om til at køre 35 km/t.


  • Dennis-Ingolf S
    Dennis-Ingolf S Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 3 Svar: 4
    #2   30. apr 2014 Mange tak for svaret, Så hvis jeg finder en bred nok ring kan jeg få droslet den ned i farten ?
    Den jeg har nu er 10 mm.
    Den tager mange omdrejninger men giver ikke så meget uden ring.
    Fint nok men stadig for hurtigt.
    Ved du så hvor bred ringen skal være for at få den ned.
    Jeg er ved at løbe tør for løsninger.
    Nu må jeg så se om de får den CDI i KG Import jeg havde før den røg sig en tur.
    Det er bare så håbløst at kun køre omkring de 25 km/t. Bliver jo overhalet af bedstemor på cykel.
    Det er som om herinde er ingen interesseret i at få scooteren lovlig men bare få den til at køre hurtigere, jeg leder bare efter 5-10 km/t ekstra en de 25 km/t.
    Men jeg tror det bliver svært at få det.
    Har ingen interesse i at drøne med 60 km/t på cykelstien.
    Ved ikke om det er alderen der gør det.
    Nå men hvis der er andre med idéer endelig skriv.


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #3   30. apr 2014 Du snakker om at du gerne vil have det lovligt og du gerne vil køre lidt hurtigere.

    Du kan ikke få begge dele. Så du må vælge det ene eller det andet.

    Hvis du laver din scooter om til at køre bare 1 km/t hurtigere så er det ulovligt.

    Så enten må du nyde synet af bedstemors røv der forsvinder i horisonten.

    Eller også må du være en kriminel scootertuner ligesom os andre og køre piv ulovligt.

    Eller... der er også den mulighed du sælger din 25 km/t scooter og køber en 30 km/t.

    Jeg prøvede for noget tid siden også og begrænse min scooter og kom også ned på 25 km/t og hold op hvor var det kedeligt, specielt når man så bliver overhalet tæt af biler og lastvogne med 50 km/t forskel eller hvor meget de nu overhaler med.


  • Dennis-Ingolf S
    Dennis-Ingolf S Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 3 Svar: 4
    #4   30. apr 2014 Kan godt se dilemmaet at jeg vil køre lidt hurtigere og så igen lidt langsomt.
    Tænker også kraftigt på at få gang i min old gamle cady fra 63, den kan godt rende omkring de 30 km/t, og så vidt jeg ved ikke ulovlig.
    Dog ikke så god i regnvejr.
    Men det er bare et problem med min rebel, kører tit på den og vil sikkert på et tidspunkt rende ind i en razzia og en bøde. Kan nok ikke snakke mig ud af den. især ikke når den render de 60 km/t.
    Nå men jeg takker mange gange for dine svar, tror ikke at jeg finder løsningen, enten 25 km/t eller 60-70 km/t.
    Så jeg tror jeg stopper dette emne på forumet.
    Nå ja sælge den, ville gerne men det er jo en baotian, en tusse måske.
    Har fået nogle klø dog skiftet mange dele til bedre.
    Tak endnu engang


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #5   24. feb 2015 Jeg har lavet alle mine 6 scootere til at køre 38-39, så får jeg ingen bøde, hvis jeg skulle blive stoppet af politiet, og de putter den på rullefelt. Jeg er blevet stoppet én gang med 62 km/t. Så den ryger hvis jeg bliver stoppet igen med 43 km/t eller derover. I August i år, har jeg udstået mine 3 år, så står den på 60 km/t igen. smiley

  • Dennis-Ingolf S
    Dennis-Ingolf S Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 3 Svar: 4
    #6   24. feb 2015 Må jeg spørge hvilken scootere du har lavet, har en rebel som jeg går og roder lidt med, den kører bare for stærkt fordi jeg har pillet ledningen, ellers kun 25 km/t. Har du nogen erfaringer med Baotian ?
    Kunne godt bruge et par fif og råd. smiley


  • #7   27. feb 2015 Baotian/giantco er 25 scooter men importeret som 30 scooter(iværtifald den med gy6 motor) . Min køre selv lige om 30 kmt og køre 75 kmt efter gps med uden begrænsing smiley

Kommentér på:
Baotian Rebel CDI

Annonce