{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 takt taber olie
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #1   17. apr 2014 Hvor røg olien ud ?

• #2   17. apr 2014 det nåede jeg ikke og se smiley men hvordan skal de slanger sidde der hvor olien kommer fra

• #3   17. apr 2014 Hvis den begyndte at ryge blåt ud af udstødningen, så er der røget en pakning. Det har intet med vakumslanger at gøre. Det betyder som sagt at du har en pakning der er utæt og der derfor bliver hevet olie ind i forbrændingskammeret. Dette giver den blå røg.

Det sker der som sådan ikke noget ved andet end at du skal fylde olie på ofte. Hvis den er rigtig utæt, så kan du risikere at tændrør, stempel og ventiler soder godt til.

Men du mister helt sikkert ydelse ved at brænde olie af - ligesom hvis man putter for meget totakt olie i en 2-takter.

Find den utæte pakning og skift den.

• #4   17. apr 2014 Åh ja hvis det er sort røg, så er det fordi at du kører med en alt for tyk blanding. Så ville jeg først og fremmest rense kaburatoren igennem.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#5   17. apr 2014 Hvilke slanger ?

• #6   17. apr 2014 Dem fra benzin filter led til vacum hvordan de skal sidde gå fra de haner op fra tanken

• #7   18. apr 2014 Der kommer olie ud af kabbo ?

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#8   18. apr 2014 Hvad er det for en model ?
    Lyder som om det er en 2 takt motor.

Benzinslangen fra benzinfilteret skal gå ind i karburatoren.
    Vakuumslangen fra benzinhanan skal typisk sidde på indsugningsstudsen.

Ellers vis nogle billeder så kan vi se hvad der sidder forkert.

Kontroller motorolie niveauet.

• #9   18. apr 2014 Igen er det stort eller blå røg. Sort røg = forkert benzinblanding. Blå røg = Du brænder motorolie af fordi en pakning eller lignende er røget.

Hvis der kommer olie ud af din kaburator, så er det højst sandsynligt pakningen/pakdåsen(eller hva din motor nu bruger der) ved indsugningsventilen som er røget. Det skal du have skilt topstykket ad for at fikse.

Igen hvis det er BLÅ røg, så har det IKKE noget med din benzinslange og vakumslange at gøre.
    Hvis motoren pumper olie rundt igennem slanger og du har sat en af disse slanger på kaburatoren, så tror jeg du skal have en 4-takts kyndig til at hjælpe dig eller få fat i en værkstedsbog til din maskine - for så virker du ikke til at have nogen anelse om hvordan en 4-takter fungerer(selvom den faktisk er simplere end en 2-takt).
    Og det er ikke for at fornærme dig overhovedet, men det er vanskeligt at guide dig, hvis du ikke er klar over principerne bag en 4-takt smiley

Kommentér på:
4 takt taber olie

Annonce