{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.026 visninger | Oprettet:

Mikkel D
Mikkel D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Start problem med Suzuki RMX 50 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg håber nogle herinde kan hjælpe mig med min Suzuki RMX 50cc

Jeg har købt mig en RMX som er rigtig rigtig svær at starte. Dog er der fin blå gnist og tændrøret er vådt af benzin.
Jeg har skiftet top og bund pakning da stemplet og cylinder skulle efterses og det så helt fint ud.
Den er ikke utæt eller suger falsk luft ind omkring studs/top/bund.
Opsætning er standart udover et MK forrør og dyse str. 75 i karburator.
Jeg fik den startet på kickstart, men den døde langsomt ud(10-15sek) selvom jeg gav den lidt gas.
Der er ingen af de små overløbs slanger på karburatoren. er der evt en der kan fortælle mig om det har betydning?
De er fin tæt i kølesystemet
karburatoren har været skildt ad og tjekket samt rengjort.
membranen ser også fin ud og det elektriske virker også fint.

Jeg er selv ved at give op. Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start problem med Suzuki RMX 50
  • #1   8. apr 2014 Har du prøvet nyt tændrør? Evt tjek tændingstidspunkt.

• Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    jan 2009

#2   8. apr 2014 Ja tændrøret er også blevet skiftet. Hvordan tjekker jeg tændings tidspunktet? synes ikke jeg kan finde nogle standart indstillinger online.

• #3   8. apr 2014 Det kan jeg desværre ikke svar dig helt nøjagtigt på. Men det er noget med en tændingsmikrometer og så skal den tænde lidt før top.

Det kan også være din tændingspole der er i stykker, da du jo siger alt andet er i orden.

• Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    jan 2009

#4   8. apr 2014 ok. Hvis det var tændingsspolen ville den så overhovedt gniste?
    jeg kan se at tomgangs skruen og luftskruen på karburatoren er helt smadret og ikke kan justeres. tror jeg køber en ny karburator også. smiley

• #5   8. apr 2014 Det er en god ide. Den er sikker indstillet dårligt. Køb en original(hvis den er original).
    http://scootershop.dk/produkter/15364-karburator/37871-karburator-16-mm-mikuni-original/

• #6   8. apr 2014 Ang tænding nogen drejer den helt til højre så skrugerne er i venstre side af ankerpladen. dog sætter jeg altid min i midten ud fra mærket på ankerpladen og på blokken.

Prøv og løb den igang sæt maskinen i 2gear, og tag ved og løb og se om der sker noget smiley

• Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    jan 2009

#7   8. apr 2014 Tak for de hurtige svar. Jeg vil lige prøve mig frem med tændingen. Ham jeg købte den af sagde at der skulle benzin direkte i karburatoren og fuld choker samt gives lidt gas, mens man løb den igang. men det kan jeg jo ikke rende rundt og gøre. smiley
    Det skal lige siges at det er nr 4 Suzuki Smx/rmx jeg har renoveret gennem et par år men denne her driller mig sku lidt. selv med Kold start spray sker der intet. ikke engang et puf. og det gnister og stinker af benz smiley

• #8   8. apr 2014 Det kan jo være den intet luft får i tomgang. Så er der jo svært at tænde benzinen.

Kommentér på:
Start problem med Suzuki RMX 50

Annonce