Falsk luft v/ luft-tomgang skrue {{forumTopicSubject}}
Lykkes mig langt om længe at få cpi'en til at køre nogenlunde.
Fejlen lå ved luft blande skruen, og indstillede ved at køre en tur så den blev varm, og så give fuld gas og justere indtil max omdrejning. Korrekt ikke?
Efter justeringen køre den langt om længe som den skal, højere topfart, kan give fuld gas uden den går ud osv.
Men! Opdagede så at Luftblande skruen var skruet næsten helt i, vi snakker en kvart omgang fra at være spændt helt i bund.
Gik i gang med at sprøjte med benzin start, og fandt ud den gik ud når man sprøjter omkring Luftblande skruen / Tom gangs skruen.
Men kan der godt suges falsk luft ind ved en af de 2 skruer? Og i såfald, så meget luft at den kan køre med skruen helt i bund?
Eller er det mere sandsynligt fejlen ligger et andet sted?
Da jeg modtog scooteren bed jeg mærke i at Luftblande skruen var næsten helt ude, så man kan have en mistanke til tidligere ejer måske har haft den skruet så langt ud at den røg helt ud, med gummi pakning og det hele. Og pakningen efterfølgende ikke er kommet med ind igen.
Nogen tanker omkring dette? (Jeg er babysitter resten af dagen, så har ikke mulighed for at tjekke efter før i morgen)
Cpi aragon 08, 1700 km.
Tak for hjælpen.
Og god søndag til jer alle.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 16 Svar: 1.114
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 22
Der sidder ikke en gummi pakning, ej heller en skive som på nedestående billede.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=10730544416&n=-1537416053&pn=-1275520394
Men er lidt i tvivl om der overhovedet skulle gøre dette? Hev luftskruen ud af en gammel peugeot jeg havde til at stå, og der var heller ikke o-ring eller skive i.
Og luftskruen på min aragon ligner heller ikke helt den på billedet, min er mere tyk og kegleformet i det.
Nogen tanker på dette her?
Falsk luft v/ luft-tomgang skrue