{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

El-starter {{forumTopicSubject}}

Hej SG,

Jeg har en Piaggio Fly 4t fra 2012.
Jeg har lige købt den brugt over dba.dk, og havde til at starte med problemer med at starte den, men det har hjulpet en del at skifte motorolien. Den olie som jeg fik ud af den var også meget sort. Har nu skiftet den med noget castrol 4t 10w-40, og siden har jeg fået gang i den hver gang jeg skulle bruge den, men der er stadig et lille problem som jeg undrer mig lidt over.

Som regel når jeg skal bruge den, der har gået et par dage mellem jeg har haft brug for den, kan den ikke el-starte, men kick-starteren får den fint i gang. når jeg skal hjem igen senere på dagen f. eks. fra skole, så kan den godt el-starte ..

Derfor har jeg et par spørgsmål:

Er det normalt at el-starteren har det svært ved denne årstid, det er jo alligevel omkring frysepunktet om natten og tidligt om morgenen .. ?

Bruger kick-starteren også tændrøret til at starte motoren?

jeg tænker også at få skiftet, eller i hvert fald tjekke gnisten på tændrøret, men synes stadig det er lidt mærkeligt at el-starteren virker fint senere på dagen ...

den har kun kørt 1500 km. så den burde være rimelig ny, men har dog stået stille i et godt stykke tid ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El-starter
  • #1   12. feb 2014 Det er strømmen på batteriet det kniper med lyder det til, hvis det er gl. Dags type batteri med 6 gule propper på og batteri er hvid, med synlig væske i og minimum og maximum streg på Forsiden så tag dem op og fyld demineraliseret vand på men kun op til max streg, lad batteri op og monter igen,

    Men er det ikke er Hvidt med max og min streg så udskift batteriet, så burde det virke selv efter scooteren har stået ude i en uge uden at have været startet.


  • #2   12. feb 2014 Og stilstand i lange perioder kan ødelægge batteri tidligt, derfor kan det godt være defekt nu, men nornalt holder et batteri i minimum 3 år

  • #3   13. feb 2014 det er et batteri af den type med de gule propper, men jeg har lige sat et helt nyt i og sørget for at oplade det med en oplader som kan sørge for at det ikke bliver over opladt og det er et helt magen til det som sad i i forvejen, som var det originale .. så tvivler på det kan være noget med batteriet at gøre .. der er dog i nogle af cellerne en smugle for meget syre i, et par mm ...

  • #4   13. feb 2014 Elstart og kickstart fungere på en måde ens, så det er ikke tændrør eller den slags .

    Det lyder underligt, jeg ville prøve at lave en ekstra stel ledning mellem batteri minus pol og motor block, det er noget pgo lider meget af


  • #5   13. feb 2014 Batteri syre der er lidt over betyder intet

  • #6   13. feb 2014 Når du træder på kickstarteren, så laver krumtappen strøm videre til tændningen også videre til tændrøret og derefter lader den batteriet, så du næste gang efter en længere tur kan presse strøm fra batteriet og starte på el-start ;).

  • #7   13. feb 2014 tak for svar, jeg har hældt noget karburatorvæske i benzinen og kørt en lille tur, håber det hjælper i morgen tidlig smiley

  • #8   14. feb 2014 Næppe, lav en ekstra stel

  • Tim M S
    Tim M S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #9   3. jan 2015 Har nøjagtig det samme problem, min Fly 4t er dog fra 2011. Vi fandt ud af at batteriet tabte strøm når den stod stille.
    Det specielle ved vores 4t er at den skal have et 9A yb9b batteri hvor 2t udgaven kan nøjes med et 4A batteri.

    Mit problem er løst fuldstændig


Kommentér på:
El-starter

Annonce