Sonic dør ved fuld gas når "kold" {{forumTopicSubject}}
Sonic dør ved fuld gas når "kold"
Har en Sonic som køre omkring de 90.
Har lige skiftet stempelringe tændrør og sat en ny svanehals til på til chokeren, da den gamle var lavet af bremserør.
Første dag køre den perfekt.
Anden dag lage jeg mærke til at den lige døde en kort øjeblik da den kom op på de 50-60 stykker, men kunne bare give fuld gas så kom den igen.
Herefter er det blevet være og være.
Nu når jeg giver gas og kommer op på 60 så dør den og 4 takter helt vildt. kan slet ikke tage ordenlig gas fra bunden af.
Jeg plejer bare at give fuld gas hvor den 4 takter og så kommer den stille og roligt tilbage efter et par minutter, hvor den så køre perfekt igen.
Har tjekket at chokeren lukker tæt /:
Har ikke lavet ændinger på karbu, så det er ikke dysen?
Hvad sker der lige drenge?
feb 2012
Følger: 25 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 808
maj 2010
Følger: 51 Følgere: 57 Scootere: 12 Emner: 94 Svar: 1.219
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Helt seriøst, hvad fanden tænker du på?
Ville du gøre det samme med en bil, for at få motoren varm, hvis du fryser inde i bilen?
Du kan da være 100% sikker på at din motor er totalt smadret i både lejer, cylinder og stempel.
Meningen er faktisk at du skal varme motoren op i 1-2 minutter, hvorefter at chokeren selv forsvinder.
Herefter kan du køre på den stille og roligt, indtil den er varm og så kan du give fuld gas.
På den måde har du aldrig problemer med den og den kan holde 50.000km uden problemer.
Tag cylinderen af igen og se ind i selve cylinderen og du vil se at ALLE honingsringene er slidt helt væk.
Jeg købte en Senda 45kmt i 1998, som havde kørt 7500km.
Tidligere ejer havde ALTID ladet den varme op, før han kørte på den.
Cylinderen var som sprit ny inde i og stemplet var ikke engang blevet sort mellem stempelringene, da jeg tog cylinderen af, for at se om den havde skader.
Af med cylinderen og se ind i den og sammenlign den med en sprit ny.
ps. hvorfor skiftede du stempelringe?
Fordi de var slidt ned på kort tid?
Hvorfor mon de var slidt ned.......
okt 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
Den for altid lov at stå at varme op her i kulden.
Skiftede stempelringe fordi den ikke kunne holde kompression når den var kold.
(slidte stempelring+kulde=stempelringe som ikke er udvidet nok til at holde kompression)
"Indstil chokeren selv forsvinder"? som jeg skrev har jeg skiftet svanehals på den, så tror du selv den har autochoker???
Stop så med at svare på mine opslag tak.
maj 2010
okt 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
maj 2010
- Bare fordi du er en pige, skal du ikke slippe for diskutionen!
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Og husk at så på at alle os herinde, sidder rent faktisk og gætter i blinde for det meste.
Hvor lang tid siden er det at du sidst har renset dit luftfilter?
Hvis dit luftfilter virker vådt eller meget fugtigt, så skal det både renses og du skal kontrollere ein membran for utætheder.
Sonic dør ved fuld gas når "kold"