Elektronik spørgsmål, hjemmelavet spændningsregulator.. {{forumTopicSubject}}
hey gutter, der skulle vel aldrig være nogle gutter herinde der havde voldsomt styr på el?
jeg har en vespa super bravo, som kører med cdi tændning.. der har jeg 3 lysspoler i, som alle sammen laver for meget strøm til at kunne lyse en 12 volt pære op.. lige pt har jeg fået fusket en spændningsregulator på fra en hot, men det er ikke lige optimalt..
derfor, har jeg overvejet at bygge en regulator selv, da det åbenbart er umuligt at finde den orignale piaggio..
anyways, jeg har taget udgangspunkt i en guide til at bygge en fs1 spændningsregulator.. men denne er 6 volt, hvor min er 12.. så jeg er lidt i tvivl om den vil virke..
desuden bruger han i guiden en "Triac" som er beregnet til vækselstrøm. jeg har koblet en 3 faset brokobling ind over min, så derfor overvejede jeg om en alm transistor ikke kunne bruges istedet..
desuden har han 2 zener dioder monteret, da strømmen skal kunne passere begge veje.. da min er DC burde jeg vel i teorien kunne nøjes med en?
her er et link til den fs1 regulator.. http://knallertforum.dk/download/yamaha/byg_selv_Yamaha_FS1_Spaendingsregulator.pdf
og her er et diagram jeg selv har tegnet..
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
Smid en mail hvis jeg skal tjekke op på det jan@scootershop.dk
Ps. har ikke styr på hvordan du evt. selv kan bygge en
Elektronik spørgsmål, hjemmelavet spændningsregulator..