{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.636 visninger | Oprettet:

4-takt - Kan ikke trække sig selv {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Jeg har fået skiftet topstykke, stillet ventiler til 0,05mm og nu har jeg så samlet hele lortet igen.

Men fandme om så der ikke er flere problemer med det skrammel.

Den kan slet ikke trække sig selv når jeg sidder og skal køre fremad, den tyder på at den ikke tager nok omdrejninger nok til at kunne trække fremad. For hvis den bare får bundgas bliver den på et antal omdrejninger hvor den derefter dør ud.

Har prøvet at skrue ind og ud på både tomgang og luftskruen og skiftet tændrør og køre uden luftfilter, men der er intet af det der får den til at trække bedre.

Jeg mangler virkelig hjælp her:(


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4-takt - Kan ikke trække sig selv
  • #1   13. sep 2013 Start med at stil ventiler til 0,08 på indsugning og 0,10 på udstødning, der er nok mere galt, men de kører bedst med denne indstilling smiley

  • #2   13. sep 2013 der er nok en der skal holde sige til to takt smiley ej gas 0,05 er for lidt spille rum for en standart thansen forskriver 0,10 på begge og skide på det 0,08 og 0,10 det er ligemeget med så lidt og der er ikke nogen som har et 0.08 søgeblad og så sys jeg lige at du skal tjekke din karburator for de har det med at stoppe til i ac kanalen smiley

  • #4   13. sep 2013 Du har vel sat kæden forkert??

  • #5   13. sep 2013 Jeg ved ikke hvordan man stiller ventiler, men du har vidst også fået svar nok smiley

    brian n: 4-takter er ikke altid thansen scootere smiley


  • #7   13. sep 2013 De fleste GY6 motorer er blevet anbefalet med alt fra 0.04 til 0.12, men er senere revurderet efterhånen som de er blevet mere udbredt gennem årene og det de fleste stiller ventilerne til er en 0.08 eller en stram 0.10 og det samme på begge ventiler. smiley

    Hvis problemet er kommet efter du har samlet det hele, så tjek først at alt med benzintilførsel er som det skal være og at du har sat knastakslen korrekt. smiley
    Idet du har skiftet topstykke er det muligt at ventilerne ikke er tætte. Indsugningsventilen tjekker du ved at dreje motoren om i starten af kompressionstakten og hælde lidt benzin ned oven på ventilen inden du drejer videre ind i kompressionstakten. Bobler betyder utætheder. smiley

    Udstødningsventilen kan du tjekke på samme måde, men det kræver at du afmonterer motoren og tømmer olien, så det nemmeste er at stikke en finger i hullet i topstykket og mærke om lufttrykket er som det bør være: altså pust når man rammer udstødningstakten, intet andet. smiley


  • #8   13. sep 2013 brian n

    Ja det har du kraftedeme ret i! Aldrig har jeg haft så meget bøvl med en scooter som jeg har haft med en 4-takt.

    Grunden til at jeg satte spillerummet til 0,05mm var for jeg læste en herinde fra skrev at de kom ud fra fabrikken med den indstilling, guess not.

    AC kanal som i Air condition?:D Oder was?

    Thomas H

    Jeg kan love dig for at der er ingen maskine i hele DK der har et knastakseltandhjul der står mere præcis end mit gør, det er sat nøjagtigt på mærkerne:)



  • #9   13. sep 2013 Det kunne bare godt lyde sådan:)

  • #10   13. sep 2013 Har nu været nede og prøve at stille på de satans ventiler. Først 0,15mm bare for sjov, og der tikkede den helt vildt. Så fik den 0,10mm, og her var ingen tikken, men den kørte stadig ingen steder.

    Så prøvede jeg 0,10mm men bare lige med en omgang mere på hver ventil så søgerbladet gik så stramt det kunne uden at bøje. Og her kunne scooteren langsomt kravle sig op på omdrejninger nok til at sætte fra og komme op på 10-15km/t. Men stadig meget langsom om at komme op i omdrejininger.

    Er det en nødvendighed at udstødningsventilen skal have et større spillerum end indsugningsventilen?


  • #11   14. sep 2013 Grunden til at de køre ringe er nemlig at folk ikke aner hvordan man skal behandle en 4-takter. Jeg har selv en 4-takter og den køre perfekt! smiley

  • #12   14. sep 2013 Nej det er ikke nødvindigt, grunden til jeg skriver 0,08 på indsugning er at det er nok, den brænder ikke af på samme måde som udstødning, så 0,10 på udstødning for den ikke skal brænde af, de bliver jo gerne strammere efter 1.000 km, og med denne justering samt tjeck efter hver 1.000 km når de ikke at brænde af.
    To andre ting du bør tjekke på den er om den er blevet utæt i studsen samt membran i karburator, dette er også to svagheder på gy6 motorer..


Kommentér på:
4-takt - Kan ikke trække sig selv

Annonce