4-takt - Kan ikke trække sig selv {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har fået skiftet topstykke, stillet ventiler til 0,05mm og nu har jeg så samlet hele lortet igen.
Men fandme om så der ikke er flere problemer med det skrammel.
Den kan slet ikke trække sig selv når jeg sidder og skal køre fremad, den tyder på at den ikke tager nok omdrejninger nok til at kunne trække fremad. For hvis den bare får bundgas bliver den på et antal omdrejninger hvor den derefter dør ud.
Har prøvet at skrue ind og ud på både tomgang og luftskruen og skiftet tændrør og køre uden luftfilter, men der er intet af det der får den til at trække bedre.
Jeg mangler virkelig hjælp her:(
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 9 Emner: 6 Svar: 268
maj 2013
Følgere: 4 Scootere: 3 Emner: 11 Svar: 52
brian n: 4-takter er ikke altid thansen scootere
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Hvis problemet er kommet efter du har samlet det hele, så tjek først at alt med benzintilførsel er som det skal være og at du har sat knastakslen korrekt.
Idet du har skiftet topstykke er det muligt at ventilerne ikke er tætte. Indsugningsventilen tjekker du ved at dreje motoren om i starten af kompressionstakten og hælde lidt benzin ned oven på ventilen inden du drejer videre ind i kompressionstakten. Bobler betyder utætheder.
Udstødningsventilen kan du tjekke på samme måde, men det kræver at du afmonterer motoren og tømmer olien, så det nemmeste er at stikke en finger i hullet i topstykket og mærke om lufttrykket er som det bør være: altså pust når man rammer udstødningstakten, intet andet.
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 4 Emner: 322 Svar: 1.555
Ja det har du kraftedeme ret i! Aldrig har jeg haft så meget bøvl med en scooter som jeg har haft med en 4-takt.
Grunden til at jeg satte spillerummet til 0,05mm var for jeg læste en herinde fra skrev at de kom ud fra fabrikken med den indstilling, guess not.
AC kanal som i Air condition?:D Oder was?
Thomas H
Jeg kan love dig for at der er ingen maskine i hele DK der har et knastakseltandhjul der står mere præcis end mit gør, det er sat nøjagtigt på mærkerne:)
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 9 Emner: 6 Svar: 268
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 4 Emner: 322 Svar: 1.555
Så prøvede jeg 0,10mm men bare lige med en omgang mere på hver ventil så søgerbladet gik så stramt det kunne uden at bøje. Og her kunne scooteren langsomt kravle sig op på omdrejninger nok til at sætte fra og komme op på 10-15km/t. Men stadig meget langsom om at komme op i omdrejininger.
Er det en nødvendighed at udstødningsventilen skal have et større spillerum end indsugningsventilen?
maj 2013
Følgere: 4 Scootere: 3 Emner: 11 Svar: 52
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
To andre ting du bør tjekke på den er om den er blevet utæt i studsen samt membran i karburator, dette er også to svagheder på gy6 motorer..
4-takt - Kan ikke trække sig selv