{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.545 visninger | Oprettet:

Puch Maxi - Tænding? {{forumTopicSubject}}

Min maxi er uden plumb, planet top, kort stempel, 3.5 udstødning. Behøver tænding så at tænde før? altså måske 1.2/1.4mm før top istedet for de std. 1.0mm... Grunden til jeg spørger er, at den bliver ved med at have lidt tændingsbanken på toppen. Fik det dog væk ved at dreje tænding helt om på ca. 1.8mm før top, men så tændingsbanker den bare ved kørsel med halv gas. Kan dette skyldes kordensator, eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch Maxi - Tænding?
  • #2   2. aug 2013 Jeg har en tyk bund pakning i. Så tror ikke gerne der skulle være for lille squish? smiley
    Og ved godt det med kordensatoren, men tænkte at måske den kunne komme til at banke ved for svag gnist? Hvis nu kordensatoren var ved at stå da. smiley

• #3   2. aug 2013 Det skal også siges at den 'flakker' lidt i tændingen, kan jeg se, når jeg holder en tændingspistol på.

• #4   2. aug 2013 Hvis tændingskurven til tider er ujævn under 5500 omdrejninger, så er det fjederen på platinerne der er dårlig/ for blød.

• #5   2. aug 2013 Okay, tak. Har i nogle idéer om hvordan jeg tjekker, om det er tændingsbanken den gør ved konstant fuld gas eller om det er fordi den 4takter, altså for meget benzin? Vil mene blandingen passer da tændrøret har den rigtige brune farve, men den bliver ved med at nærmest 4takte på toppen. Det hjælper nærmest kun når jeg drejer tændingen over på 1.6mm+ før top? Syntes det virker mærkeligt.

• #6   2. aug 2013 Sådan som du beskriver problemet, så er jeg overbevist om at 1 mm før top, er alt for sen tænding, da der overhovedet IKKE må forkomme tændingsbanken, når motoren køre med fuld gas. Sagen er lidt noget andet, når motoren kun køre med 1/2 gas. Da tændingstidspunket på en knallert, IKKE kan reguleres i takt med at omdrejningerne stiger eller falder, så er man nød til at stille tændingstidspunktet således, at motoren yder mest muligt ved fuld gas, samt at man ikke har tændingsbanken ved fuld gas. Hvis tændingstidspunktet er for sent, eller sat således, at den tænder lige precis når stemplet er på ØD, så får man tændingsbanken ved fuld gas. hvis man modsat har tændingsbanken i tomgang eller ved lave omdrejninger, så er tændingstidspunktet for tidelig, eller også er fjederen på platinerne for slap/blød, således at tændingskurven er meget ujævn ved lave omdrejninger.
    Så for at gøre en lang historie kort, så skift dine platiner og sæt den til at tænde 1,8mm før top, så er jeg 100 på, at du har løst problemet.

• #7   2. aug 2013 Hvis dit tændrør er fint cociobrunt, så er blandingen i orden og motoren brænder korrekt.
    MEN MEN MEN........Er tændingstidspunktet for sent, eller er tændingskurven meget ujævn pga dårlige platiner, så kan motoren også 4-takte ved fuld gas.

• #8   2. aug 2013 Dette var jeg også næsten selv kommet frem til. Men jeg syntes bare at 1.8mm før top er en del, da den jo ikke er 'vold' tunet? Og en maxi kører jo std. med 1.0mm før top. Kan det virkelig passe at jeg skal hel om og tænde så meget før?

• #9   3. aug 2013 Tændingstidspunktet på en maxi afhænger af om det er en "ny" eller "gammel" model maxi.
    Gl.model skal tænde 1mm før top
    Ny.model skal tænde 1,8mm før top
    Det er heller ikke unormalt, at tændingstidspunktet kan ændre sig rigtig meget, bare ved den mindste tuning.
    På min vz50 er der monteret 60ccm cylinderkit, og der står ankerpladen til fuld fortænding, hvilket giver et tændingstidspunkt på 2,5mm før top, og platinerne åbner mellem 0,35-0,40mm. Det lyder af meget, men motoren går perfekt.

• #10   3. aug 2013 Tak for svaret. smiley

Kommentér på:
Puch Maxi - Tænding?

Annonce