1.168 visninger
|
Oprettet:
Billigste udstødning {{forumTopicSubject}}
Hej hvor kan jeg købe det billigste udstødning til sf1 ac?
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
apr 2013
Følger: 46 Følgere: 46 Emner: 11 Svar: 301
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 1 Svar: 777
mar 2012
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 3 Emner: 15 Svar: 548
Men svaret ligger under hans profil
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Hvis du skal have en lovlig udstødning skal den overholde EUs krav til udstødninger, som er E-mærket punkt 5 og punkt 9, hvor det ene er støj og det andet er forurening. Det betyder at din maskine skal kunne overholde Euro2 miljøkrav og ikke støje mere end det tilladte med den udstødning. Dertil kræves det her i Danmark at en udstødning ikke øger effekten.
Hvis du har fundet sådan en, så held og lykke, men til en to-takter? Det er ikke muligt.
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Heldigvis er det de færreste betjente der ved dette, jeg måtte selv ringe rundt i hele riget for at finde ud af det, så hvis du tager godkendelsen af støj og miljø med dig og viser, så vil de fleste nok sige god for den, hvis du ellers ikke kører for hurtigt.
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
Og er godkendelsen på selve scooteren lavet korrekt får du ikke problemer med fart, da eu godkendelsen på scooter foreskriver at ændring på udstødnings systemet ikke må kunne foretage en ændring af hastighed på mere end 5%
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Ligesom dig har jeg også haft talt med en hel masse mennesker, da jeg skulle finde ud af om min Leo Vince var lovlig.
Lad os kigge i detailforskrifterne:
7.01.041 Stor knallert
(1) Motorens effekt skal være begrænset på en sådan måde, at knallertens maksimale hastighed kun vanskeligt kan forøges. Bestemmelsen kan anses for opfyldt, hvis knallerten opfylder et af nedenstående krav:
a) De tekniske krav i kapitel 7 om foranstaltninger mod ulovlige indgreb i Rådets direktiv 97/24/EF.
b) De tekniske krav i annex 6 til ECE-rekommendation R.E.3.
De tekniske krav der tales om kan ses her: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31997L0024:EN:NOT
Og jeg har endnu engang været så flink at kigge det igennem:
2.1.1. For any vehicle in categories A or B, the interchangeability of the following components or of a set of the following components:
(a) for two-stroke vehicles: cylinder/piston combination, carburettor, intake pipe, exhaust system,
(b) for four-stroke vehicles: cylinder head, camshaft, cylinder/piston combination, carburettor, intake pipe, exhaust system,
between that vehicle and any other vehicle from the same manufacturer is not permitted if such interchangeability results in the vehicle's maximum design speed increasing by more than 5 km/h in the case of category A vehicles or the vehicle's power increasing by more than 10 % in the case of category B vehicles. In no case may the maximum design speed or the maximum net engine power of the relevant category be exceeded.
Der står at medlemslandet kan sætte yderligere begrænsninger af hastighed og effekt, hvilket vi jo har med 45-knallerten.
Jeg har lidt svært ved at se om en ikke-typegodkendt udstødning så slet ikke må øge hastigheden over 45 km/t, om den må øge det med 10%: 4,5 km/t eller med maks 5 km/t før den er ulovlig.
Det du har hørt med de 5 procent er nok det der står i detailforskrifterne her:
11.03.040 Knallert
(1) Ved standardtypegodkendelse tillades den fastsatte hastighedsgrænse over-skredet med højst 5%.
Men det gælder kun når de laver selve typegodkendelsen, og vi skal så have fat i de andre regler når vi begynder at putte ikke-typegodkendte dele på.
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
Har lige tjekket den gamle hjemmeside, men der hvor disse tekster lå er slettet fra serveren... Så tænker at når jeg har lidt tid at prøve om jeg kan finde den på retsinfo.dk igen... Teksten er ca 5-6 år gammel...
Sender den til dig hvis det lykkes, finder du den må du meget gerne sende den til mig
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
Fandt det jeg modtog på mail og lagde herind tilbage i 2004
Jeg fik det på mail fra enten DKU eller færdselsstyrrelsen, dette blev rundsent fra færdselsstyrrelsen til politi og synshaller i hele landet
Mvh Jan
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Hvis vi bare kunne få fat i en fotokopi af selve notatet, så ville det være rigelig dokumentation til at vise betjentene når man blev stoppet.
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
har tidligere skrevet en længere afhandling om dette, da lovgivningerne ikke hænger sammen de modsiger hinanden på flere områder.. Men der er mere klarhed nu end tidligere, nu er det mere farten der fokuseres på, samtidig med der ses efter om der er e-mrk i udstødning...
Men udstødninger med e-mrk. Er tit godkendt til en model uden hensynstagen til varianter, når udstødning er med denne form for godkendelse er den i princippet godkendt på alle 3 eu varianter hvilket er 25/30/45 km/t. Detre kan give en udfordring i at få farten ned, da en 25 eller 30 km/t. Tit kører stærkere med disse udstødninger, der anbefaler jeg gerne en lidt tykkere skive i variator, dette er ikke efter bogen, men i de nye bekendtgørrelser står at det er ejerens ansvar at knalletten overholder den tilladte hastighed selvom den evt. Har kørt hurtigere fra fabrikken, de nævner ikke noget om regler for at begrænse hastigheden, så i min optik må man holde sig til de nyeste bekendtgørrelser, dermed er min konklusion at monterer du en e-mrk udstødning der er godkendt til modellen skal duxsamtidig være opmærksom på hastigheden, kører knallerten for stærkt herefter, er det din pligt at bringe den ned til tilladt hastighed, dette gøres lettest ved at begrænse variator lidt yderligere...
Mvh
Jan
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 161 Svar: 843
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
som tidligere nævnt tror jeg ikke du finder en der er godkendt billigere end den jeg linkede til.
Billigste udstødning