{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.557 visninger | Oprettet:

Puch Maxi - mange omdr' men triller ingen vegne. {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Til at starte med, forventer jeg seriøsitet i dette emne samt gode svar og at man læser min tekst.

Da jeg fik min maxi, kørte den ok fint! jeg gad ikke på det tidspunkt at rode med motoren, men nu har den været uden kniven flere gange for at optimere den en lille smule.

jeg har været hos min søsters mand ( som er mekaniker ) for at skifte lejerne + simmerringe, hvilket gik helt fint, dog kom han til at smide indvendige låseringe i + selve koblingsskålen gik meget stramt, og dernæst kom der også en sprit ny kobling i ( 3 armet ) som er justeret nogenlunde som den gamle jeg havde på.

fik den så monteret og og samlet alt, og forventede klart at den kørte lækkert! men næ nej, den trak endnu dårligere i bunden end før og skulle trille lidt ( samtidigt med den tog masser af omdrej' ) før jeg kunne mærke koblingen rigtigt slog til, men ellers kørte den fint mine små 30 igen og lød godt på toppen.

kørte så hjem til min kammerat ( ca 15 km væk ) på den , for at justere koblingen ind, da det jo udelukkende måtte være problemet efter renovertion. Men igen trak den dårligt lige meget hvad vi gjorde.
- Vi skildte derfor motoren ad, og fandt ud af at den åbenbart havde "Lækket" Gearolien med ind i cyllinderen, (F**K ) vi rensede alt ordenligt, skiftede låseringene til udvendige, fik masser af friløb på koblingsskålen og smurt alt, så hele motoren var sprit lækker igen igen.

Nu har jeg så startet den op, justeret tændingen lidt ( tidspunkt - platiner var ok! ) og den starter igen, men trækker stadig vildt dårligt!

I bunden tager den mange omdrejninger uden at komme særlig langt, dertil når den når lidt fart tager den lidt mere ved og køre nok omkring 20 km/t..
hvis jeg leger lidt med fødeknappen på karb ( giver den mere benz ) så køre den faktisk meget bedre og jeg kan få den op at rulle men bundtrækket er stadig tamt.

Ja det tyder på den skal have mere benzin, men da jeg kørte før hjem til min kammerat ( står længere oppe ) kørte den fint med karb setup som er det eneste setup jeg kan finde hvor den virkelig spiller ( hvilket er, dyse 58 , 3 hak fra oven )

så jeg fatter VIRKELIG ikke problemet nu.. jeg har snart forsøgt alt og det er ufatteligt at en motor der altid startede og kørte pis fint nu skal drille så meget!

- nogle gode bud? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puch Maxi - mange omdr' men triller ingen vegne.
  • #1   23. mar 2013 Orkede ikke lige at læse det....

  • #2   23. mar 2013 Mads A
    - Det er ikke det svar jeg søger... og slet ikke den hjælp.


  • #4   23. mar 2013 koblingen er fra Thansen.. ( måske noget lort, men det er kun armene jeg har brugt og lagt over på min gamle koblings plade.

    men inden det, var skruerne så langt ude at selve koblingen slet ikke kunne gå ind uden at jeg måtte skrue på dem.. så derfor er der blevet justeret på de nye arme.
    og når jeg mærker med fingrene hvor stramme armene var på de gamle og den nye mærkes det til at være tæt op af samme stramhed.

    min kammerat som er i lære som mekaniker på 1 år hjælper + hans Far som også er mekaniker og har været det i MANGE år.. men alligevel skal det drille os, det giver ingen mening overhovedet..


  • #6   23. mar 2013 koblings pladen er der jo intet i vejen med så hvorfor skifte når det kun er belægningen der er færdig.. det nytter ikke at købe en til kobling og prøve at montere når skruerne er næsten helt ude så man ikke engang kan smide den ind i skålen.. :o)?

    ja den er fuld lovlig.. plump i cyllinderen, 12 mm karb' osv.. render 30 præcis når den altså vil rulle uden problemer....


  • #8   23. mar 2013 problemet er at så går koblingen på kickstarteren, fordi jeg køre med en anden udførelse af montering af træk tandhjulet på koblingen ind mod kickstarteren, i starten havde jeg den som den var fra Thansen, men det gav det samme.. :o)

  • #10   23. mar 2013 samle det rigtigt? jeg har typeblade og hele molevitten så alt er samlet som det skal samles for at løbe frit og rigtigt. kan ikke tage et billede af det da jeg ikke har maxi''en i min lejlighed.

    Men der er flere måder at samle kobling på ud til trækstart..

    Min er som på billedet: K udførelse 2


    profilbillede
  • #12   23. mar 2013 Hvis du nu liiiiige kigger på billedet igen så vil du se hvilken udførelse jeg har lavet som passer på min, og det er under Kickstart nummer 2..
    den gik på kickstarteren FØR fordi koblingen fra thansen' er bagsiden( koblingspladen ) tykkere med pakpapir på.. hvis man ønsker den på en P fx.. og pga den og så at smide udførelse 2 på så går det får langt ud og derved går stramt i kickstarteren.. det er ikke så svært at forstå :o)

    Igen, Kickstarteren på min fungere fint og springer fint tilbage, og er ikke stram mod koblingen indenunder.. så det er ikke her fejlen ligger i mine øjne.


  • #14   23. mar 2013 min gamle kobling er også af metalplade på bagsiden, hvor jeg jo har skrevet jeg har smidt mine arme/sko fra den nye over på den.. så det kan passe som på udførelse 2, som var da jeg fik den og hvor det virkede..
    - udførelse 1 kan også fungere på en K hvis man undvære den store skive efter koblingen og istedet bruger tandhjulet mod kickstart med 2 punkter i som går ind i selve koblingen.. :o)

    - i det korte og det lange, så virker min kobling og intet går stramt..


  • #16   23. mar 2013 det sidder så det kan bevæge sig, og når jeg tager og presser og slipper armene/sko springer de fint ud så det spiller som det skal, de er også justeret så de føles lige så stramme som de gamle arme/sko.
    - at koblingen ikke slår ud kan heller ikke helt passe, for når jeg endelig får den til at rulle fint ruller den 20 ( føles det som ) og hvis jeg føder den med benz på karburatoren køre det bare mere og mere.
    - karburatoren er også justeret ind på dyse og nål, og står som den skal.. sååååå :o)


  • #18   23. mar 2013 får den vidst ikke forløblig ud og køre når jeg engang finder problemet eller problemerne...
    jeg er stadig lige så lost som da jeg oprettede tråden her.. :o)


  • #20   23. mar 2013 i det store og det lange så virker den trodsalt i den forstand at den kan starte og det hele hver gang efter mine rep' alt det andet er jo så bare justering.. som altid kommer bagefter. Yep jeg køre med nålen i 3 hak fra oven, da den køre bedst med det, og kørte med det før, men det er også en tanke jeg har i baghovedet at jeg må igang med at lege med karburatoren igen.. en ting er at den åbenbart ikke får benzin nok igen.. men tilsidst vil den jo så også bare kort sagt for sjov nærmest køre 1 km på literen.. hvilket der heller ikke er meget ved..

    Desværre er afstanden til tider et problem, jeg kunne pt godt bruge et Puch hovede i nærheden der gad og skrue lidt, man kunne vel lærer en masse guldkorn til rygsøjlen selvom der er styr på det meste :o)


  • #22   23. mar 2013 Jeg skal nok henvende mig både hvis det er koblingen eller en helt anden ting :o) det er jo typisk en lille ting der gør en stor fejl i det store og det lange..

  • #23   26. mar 2013 Hvis den tar mange omdrejninger er det koblingen der ikk slår ud.. Men hvor mange omdrejninger tar den ca, hved det er svært at sige men er det halv el kvart kraft

Kommentér på:
Puch Maxi - mange omdr' men triller ingen vegne.

Annonce