{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

2 Skiver i variator {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har denne her PGO Hot 50. Og den kører 45 km/t.

Jeg vil godt have den ned på 35 km/t. Og så er der nogle der siger at man kan sætte 2 skiver (Begrænsninger) I variatoren.

Kan man godt det? Og hvordan gør man det? Skal de sidde oven på hinanden eller ved siden af hinanden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 Skiver i variator
  • #1   23. jan 2013 da jeg pillede mine skiver var der 2 en 30 og en 45 og ja de sidder bare ved siden af hinanden

• #2   23. jan 2013 Så den kørte lovligt da begge skiver sad i? smiley

• #3   23. jan 2013 Jeg har allerede 1 30 skive i, men den kører for hurtigt selvom alt er lovligt på den.

• #4   23. jan 2013 Jeg ved bare at jeg pillede 2 ud smiley

• #5   23. jan 2013 Du kan ikke regne med det speedometer der sidder på hotten, du skal måle den med gps. og jeg kan ikke forestille mig at den kører for hurtigt hvis den er helt standard. du kan i hvert fald ikke sætte to skiver i en hot, det vil i hvert fald ikke være optimalt. min ven har også en hot, og den kører mellem 45-48 km/t efter det speedometer der sidder på, men når vi så tager gps´en kører den kun 42 tæt på 43 km/t. (og den er helt standard)
    Pgo hot 50 de kører bare lige på grænsen som standard.

• #6   23. jan 2013 Jeg pillede 1 ud, inden der kørte den omkring 42 på speedo, som er ca 32 rigtigt. Da speedo plejer at være 10 km/t skæve.

• #7   23. jan 2013 Ehmm har målt, med GPS, er der nogen dele der kan være slidt så den kører for hurtigt? smiley

• #8   23. jan 2013 hvis den kører 45 efter gps, så prøv at skifte skiven (hvis nu den er slidt lidt ned). og evt tjek om der sidder standard ruller i.

• #9   23. jan 2013 Rullerne er 7.5g standart og skiven er helt ny

• #10   23. jan 2013 det lyder sgu lidt mærkeligt. kører du med original udstødning (med blindrør og katalysator), og med begrænsning i standardluftfilter, og sidder tragten i, den sidder mellem membran og studs, og er det standard dyse?

• #11   23. jan 2013 Udstødningen er lovlig det ved jeg, men ved ikke med et andet

• #12   23. jan 2013 Og hvis de er pillet, kan man så sætte dem i igen? smiley

• #13   23. jan 2013 Ja det skulle jeg da mene at du kan, ved bare ikke hvor du kan købe dem henne, men hvis de ting ikke sidder i, kan det meget vel være derfor den kører lidt for stærkt smiley prøv at hør om de ikke har det i Thansen hvis det er.

• #14   23. jan 2013 Hvis nu at jeg skal købe en ny så der er begrænsning i. Hvad er det så jeg skal købe? En ny Studs eller en ny Membran?

Kan du evt. sende nogle links.

• #15   24. jan 2013 Jeg tror ikke at det hjælper med 6.5g ruller, men skal nok prøve det af først smiley Kan du ikke linke den der begrænsning?

• #16   24. jan 2013 6.5g ruller er ikke lovligt! så er det jo lidt lige meget at få den ned i fart, når han får en bøde uanset. kan selvfølgelig godt være de ikke ligger mærke til rullerne hvis den så ikke går for stærkt.

• #17   24. jan 2013 Jeg skrev jo også at det ikke var sikkert de ville ligge mærke til det, men den tager nemlig flere omdrejningner når den får lidt lavere ruller.

• #18   24. jan 2013 Du er helt væk, der må ikke sidde for lave ruller i, lige meget hvordan du vender og drejer det. men jeg er der godt klar over at det nok ikke vil ligge mærke til det og ja de er da sikkert skide ligeglade, men chancen er der.

• #19   25. jan 2013 Undrer mig at folk kalder hinanden idioter osv.
    Som proff i branchen og med indgående kendskab til lovgivning, kan jeg bekræfte at der ikke må ændres noget som helst. Ikke engang ruller eller dyse, alt hvad der ikke har standard mål er kontruktiv ændring og dermed forbudt.
    Den er ikke meget længere....

• #20   25. jan 2013 Costa, Underdirektør, i import firma i scooterbranchen, har arbejdet i branchen de sidste 25år. Har været med til at importere og godkende knallerter og scootere.

Og du tager fejl, du må udskifte til præcis samme dele som dem der er godkendt, du må ikke ændre vægt på ruller osv.
    Det er heller ikke tilladt at sænke farten med ekstra skive eller omdr.begrænser, du må kun benytte dele der er i godkendelsen og intet andet!

At man gør det og der ikke sker noget når man bliver stoppet er en helt anden sag, men fakta er at det er en konstruktiv ændring.

• #21   25. jan 2013 Jan S den tror jeg sku ikke på før jeg ser et bevis på den..

for så er jeg Astronaut

• #22   25. jan 2013 Fejl Costa.
    Du ændrer på moment, brændstof forbrug mv.
    Og hvis godkendelsen siger 5,5 så er det dem der skal være monteret.

Jimmi, besvis på hvad?

• #23   26. jan 2013 Hahaha Ginger, det er da sjovt at du skal kalde mig idiot for ingenting. er du helt væk eller hvad? men det kan selvfølgelig også være svært at se at jeg har ret, når du ligger og bliver kneppet af din mor, med en gagball i munden!!

Og costa prøv nu at lukke røven seriøst, du er så pisse irriterende, istedet for at sidde her og lukke lort ud, skulle du måske prøve at fikse din lille home knallert, som lige pludselig kører 12 Km/t langsommere siden du købte den, eller hvad fuck det var. Du er da til grin, og tilsyneladende fatter du heller ingen ting om motorer hvis du har ligget og kørt uden luftfilter, og især i det her vejr. det er nok ikke så mærkeligt hvorfor den ikke kører hvad den skal. håber hele din motor er fyldt med grus og sten, for andet har du sgu ikke fortjent din lille bøsse!

Det var dejligt at komme ud med det, god dag til jer, og Jan S dejligt med en fornuftig mand!

• #24   26. jan 2013 Homo*

• #25   26. jan 2013 Hahaha det var da dig der sagde til Ginger at jeg ikke selv kunne gøre for det, så det er da klart at jeg sviner dig til? Det er dig selv der startede denne her stemning!
    "hårde" knallert typer, jeg har EN standard knallert, så det er nok ikke mig du skal kalde for en "hård" knallert type. Derimod er det dig der ligger og tuner?
    Hvor er det sjovt at se at du fremhæver dig selv som klog og skriver at jeg ikke virker som den skarpeste, men hvis det er på den måde du får det bedst med dig selv, er det jo fuldstændig op til dig, som det lille og sørgelige individ du lader til at være.

• #26   26. jan 2013 Mathias S, tak:-)
    Sådan er vi jo alle i firmaet, vi satser hårdt på at yde ordentlig og seriøs rådgivning, sælger også kun primært "rigtige" reservedele oh holder os fra tun, styling og underlige ting der skal tilpasses.
    Til gengæld har vi stor viden og nok det største udvalg af disse dele i DK smiley vi opretter pt. Alle de dele vi har liggende på lager og tager billeder af dem, mangler stadig meget på hp, men det bliver bedre for hver dag der går:-)

• #27   26. jan 2013 Hey alle, jeg har skiftet til 6.5g ruller og den kører stadig for hurtigt...

Kommentér på:
2 Skiver i variator

Annonce