{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Spænde kobling på smx ? {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Min kobling er begyndt at file, så når jeg holder koblingen inde kan den stadig køre en smule.

Jeg åbner så koblingsdækslet og opdager der sidder 4 koblingsplader i! jeg har købt 3 nye og sat i. Og forventede så at den ville virke, men det gjorde den ikke, når man sætter den i gear drejer koblingen bare rundt og knallerten kan frit trækkes rundt.
Så det er vel koblingen som skal spændes op?
mit spørgsmål er hvordan gør jeg ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spænde kobling på smx ?
  • #1   10. nov 2012 ja det er der, købte nyt af det hele.

• #2   10. nov 2012 har du spændt de skruer der holder trykpladen.

• #3   10. nov 2012 er der overhovedet frigang i koblingsgrebet?

lyder til du ikke har jursteret den overhovede efter du skruede den sammen. du skal muligvis ned og løsne pinol skruen i din koblingssnegl da den er for stram nu du har pillet den ekstra plade ud. -er den for stram så trykker den koblingen ud hele tiden sådan at pladerne ikke kan klemmes sammen af fjedrene.

og de 5 fjedre skal strammes helt i bund hvis du er i tvivl

• #4   10. nov 2012 det er også helt nye trykfjedre og dem stramemde jeg helt i bund altså med skuerne.

jeg har justeret meget da der sad 4 plader i fordi så skulle alt satme strammes og grebet var temmelig hårdt.

Det jeg mener er nu hvor der er 3 plader i drejer koblingen bare rundt som om der intet modstand er.
    # klinikken jeg ved godt hvad du mener med den at den bliver for stram det har jeg prøvet da der var 4 plader i, så skulle den løsnes lidt.

• #5   10. nov 2012 de skal da ikke strammes i bund, det gjorde jeg på min tidl. crosser så kunne man ikke koble ud.

gav dem locktite og så skruede jeg dem ind og justerede dem ved at prøve og sætte dækslet på og mærke hvor koblings punktet var, så lod jeg det tørre et par timer og så ud og køre, men ved ikke om det er det samme på din maskine smiley

Kommentér på:
Spænde kobling på smx ?

Annonce