{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.275 visninger | Oprettet:

Vand i motoren:( Hastesag!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været ude at køre i et helvedes pis vejr og min scooter gik ud på turen, så holdte jeg ind og prøvede at starte den. Og så kunne den køre igen, hmm meget mærkligt. Så kørte jeg cirka 4 kilometer igen, så satte den ud. Og kunne ikke starte igen.

Jeg prøvede at starte den for sjovt og den startede fint men kunne kun komme op 4-5000 omdr. ellers så døde den bare ud.

Tændingen var slået fra og "On/Off Engine" knappen på Dr. Big var slået Off. Men stadig kunne scooteren lyse ud af speedometer, forlygter og baglygter.

Jeg er rimelig sikker på at det er vand i systemet, jeg skal bare vide hvad jeg skal ha' skruet af og tjekket for vand.

Hjælp mig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand i motoren:( Hastesag!!!
  • #1   29. okt 2012 Tøm bundkaret. Hvis der er noget gul i benzinen.. Så det vand.
    Rens evt karburatoren

• #2   29. okt 2012 Det er helt normalt at den laver strøm uuden tænding på (: intet galt der (: når du træder skal alt lyse op i takt med hvor hårdt du træder rens filter og kabu og kør vidre (:

• #3   29. okt 2012 de cdi har nok får vand det har min hot får på vej hjem fra skole og den gøre det sammen smiley

• #4   29. okt 2012 Det sku ikk Cdi den er vandtæt bare skift tændrørshætte til en silkone men den skal lave lys uden nøgle/tænding på smiley

• #5   29. okt 2012 ja man ik i stikke er den ik vand tæt min fik vand i da og den gøre det sammen

• #6   29. okt 2012 nåårh ja det er da sgu rigtig har ik den der på tændrørshætte til og slutte tæt

• #7   29. okt 2012 nej nejnej... nej nej.. åhh nej. en motor kan drikke masser af vand den er ret lige glad det ryger bare ud gennem udstødningen som damp, og det kommer ikke i benzinen med mindre du tager låget af og lade det regne i timevis ned i tanken. den eneste kan være et et fugtigt luft filter det giver mere modstand så den får lidt for meget benz i forhold til luft men kører aligevel, men med std filter er det ret got beskyttet og selv om den suger vand ind i karburetor kommer der ikke vand ned i bundkaret da benzin og luft konstant er på vej op af dyse rør når man kører så kan det ikke komme ned, og det er slet ikke problemet.

det mest sansynelige er at der er en defekt tændrørs hætte ( usynelig fejl) så den slår sin gnist over til stel istedet for tændrøret, worst case defekt tænd kabel også, evt smør scilicone fedt på samlinger af kabel og hætte når den samles med en ny hætte.

• #8   29. okt 2012 Nemlig Allan!(:

• #9   29. okt 2012 Jeg vil også lige tilføje at det kun vil gøre ydelsen værre at smide en større dyse i npr man kører i regnvejr. Som Allan siger, så er motoren ligeglad med lidt fugt i luften. Det futter den af alligevel. Men når luftfugtigheden stiger, så falder ilt niveauet omvendt proportionelt. Dvs at man får en federe blanding og dermed lavere ydelse og evt at den fir-takter(hvis det er en 2-takter selvfølgelig).

Derfor bør man sætte en mindre dyse i når det regner meget. Er luftfugtigheden helt oppe på 80-90%, så er der en tydelig forskel. Det er også derfor at proffesionele/amatør racere/mekanikere skifter dyse alt efter vejret smiley

Jeg er med Alan og mener at det helt klart er noget med tændingen. Tændrørshætten/kablet eller hvis der er sjusket med ledninger. En beskadiget CDI kunne også være årsagen, hvis der kan komme fugt derind, men jeg ville satse på de andre muligheder. Evt træk nye kabler til tændingsystemet, hvis du ikke kan finde problemet. Problemet er ikke altid synligt.
    Men gør kabelarbejdet ordentligt. Det betaler sig altid at bruge lidt ekstra tid på det, så der ikke opstår problemet, som du har nu smiley

/Arsukfjorden

• #10   30. okt 2012 Jo men man skiller da ikke scooteren ad og køber dyse sæt osv, bare fordi det regner, den kører bare lidt dårligere i kraftig regn,, men køre skal den kunne. Og når det klare op igen at alt fint igen. Man skal bare skifte sin tændrørs hætte hvert år hvis der køres meget. Så kan den køre i rigtigt meget vand. Og er det helt tæt kan den køre et stykke under vand .

• #11   30. okt 2012 Selvfølgelig. Det var også bare principet - Alle motorer burde køre fint i regn - ellers er der noget galt.

• #12   28. dec 2012 Min bws fik vand igennem luftfilteret og det kunne den ikk klare i længden

Kommentér på:
Vand i motoren:( Hastesag!!!

Annonce