385 visninger
|
Oprettet:
Maxi Pindbolt PROBLEM! {{forumTopicSubject}}
hej
nu jeg lidt ny inden for maxi faget, men jeg ville skifte stemple ringe plus pakninger på dyret da jeg støder på dette problem. en af pindboltene er knækket så den er jeg nød til at skife. så da jeg tager pindbolten af kommer der sådan en mærkelig indsats med ud fra motorblokken ? det sq da ik standart?. det er ved alle 4 pindbolte og 2 pindbolte kom ud uden problem de 2 andre havde den hersens indsats med ud. jeg ligger lige 3 billeder op på min profil af dem.. problemet er nu at jeg skal have nye pindbolte men hvordan fan får jeg nogle der ser sådan ud?
jun 2008
Følger: 42 Følgere: 43 Scootere: 10 Emner: 43 Svar: 448
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Scootere: 3 Emner: 35 Svar: 108
jan 2007
Følger: 184 Følgere: 131 Scootere: 19 Emner: 196 Svar: 2.056
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
Det er ikke originalt, da der normalt ville være 6mm gevind skåret direkte i blokken, men da Puch knallerter er ved at have en del år på bagen, og der er mange der efterhånden har skruet i dem, så ville det være underligt hvis noget af gevindet ikke var blevet smadret.
Men efter hvad du skriver, så kan jeg forstå at det er blevet lavet på den helt rigtig måde, man har skåret noget nyt gevind, højest sandsynligt 7 eller 8 mm gevind, også har man skruet en bøsning i, hvor der er 6 mm gevind i, så det passer til pindboltene, man har så ikke fået "låst" de her bøsninger med loctite så man ikke drejer dem med ud, når det skal skilles ad.
I med en nye bøsninger og pindbolte, og du er køreklar igen, husk at give de nye bøsninger lidt loctite inden de skrues i, så får du ikke samme problem igen
Maxi Pindbolt PROBLEM!