{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.903 visninger | Oprettet:

skyteam dax (HJÆLP....!!) {{forumTopicSubject}}

Hej SG. Jeg har denne skyteam Dax som jeg har problemer med.
Den er rigtig svær at starte om morgenen når den er kold, og når den endelig starter så hakker den i de lave omdrejninger og er svær at holde i gang, når den så bliver varmt hakker den stadig i de lave omdrejninger og køre fint i de høje omdrejninger. Har indstillet ventilerne til 0,05 og 0,08 mm, den gnister fint.
Jeg er i lære som mekaniker, men har prøvet det ene efter det andet, renset karburator, indstillet karburator, indstillet ventiler og skiftet tændrør. Tændingen ser ud som ny så intet der.
Men de ting som jeg mistænker, er:
Studsen er boret, så noget med benzin mængde kunne gøre det.
CDI som måske er brændt af.
Tændspolen som måske er defekt på en eller anden måde.
Mangel på strøm i systemet.
Oplevede nemlig engang at mit batteri var død, så fik et nyt og satte det til opladning, jeg skulle så ud til en ven ca 25 km væk. Den startede fint uden og kørte fint hele vejen ud. Men så om søndagen da jeg satte mig op og vil starte den, vil den næsten ikke, den hakkede hele vejen hjem lige meget hvilken omdrejninger jeg kørte i. Jeg satte så batteri på og så kørte den fint. Den blev så stillet væk da jeg fik bil. Så da jeg ville starte den for at tjekke den og så sælge den. Er den begynd med de ting som er nævnt i første del.

Mange tak på forhånd. For at gide læse dette lange indlæg. Giver en høj for et fornuftigt svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skyteam dax (HJÆLP....!!)
  • #1   22. okt 2012 tænkte nemlig det samme. hmm lige pt sider batteriet ikke på. der skal et nyt til. men det vil jeg prøve. smiley

• #2   20. nov 2012 Jeg tror også det er cdi eller batteri den er gal med. Og et lille tip, skift tændrørshætten ud med en i silikone. Så slipper du for problemer i regnvejr.

• #3   29. nov 2012 det er fikset. + den er solgt. der var ridser og hakker på ventilens stang. det er meget mærkeligt, da jeg altid har været over den. og mere mærkeligt fordi da jeg fik bil kørte den perfekt, jeg havde ikke startet den i flere måneder. men da jeg så ville servicere den gad den ikke starte og bla bla bla. men i mellem tiden hvor den havde stået stille havde den fået de ridser og hakker. for to uger inden jeg fik bil havde jeg ventilerne ude og de så fine ud. men heldigvis er den solgt. tak for hjælpen

Kommentér på:
skyteam dax (HJÆLP....!!)

Annonce