{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pot
  • #1   16. okt 2012 god overskrift til at lokke folk til smiley

    potten har som regel næsten ingen modstand i, så af hvad jeg kan forstå ud af den tekst du har skrevet vil der ikke kunne ske noget ved det smiley


  • #2   16. okt 2012 Det kan man vel godt.. Der skal da vel leges lidt med det, for at opnå den ønskede lyddæmpning?

  • #3   16. okt 2012 Lyddæmperen (går ud fra at du kun mener den, og ikke hele udstødningen) skal ud fra et effektmæssigt synspunkt have så lidt modstand som muligt, hvis ikke dens modstand er regnet med til at lave resonansen. smiley
    Dette opnår man oftest på totaktere med knæk ved at have en absorbanslyddæmper, som er den dårligst virkende lyddæmperform, idet den blot er et gitter med lyddæmperuld omkring og så en skal udenpå.

    På udstødninger uden knæk bruges der en mere effektiv resonanslyddæmper der udnytter det at lydbølger er bølger, således at de neutraliserer hinanden, hvis en bølgetop rammer en bølgedal. Dette sker ved at der er en række knæk og rum inde i udstødningen inden det kommer ud. Det giver også et modtryk, som 2-taktere kan bruge til at presse den uafbrændte benzin tilbage, men det er ikke så effektivt som et ekspansionskammer. smiley


  • #4   16. okt 2012 copy-past smiley

  • #5   16. okt 2012 tak!

  • #6   16. okt 2012 Nej, Anders T. Blot viden om, hvordan delene i en scooter virker, og hvilke overvejelser ingeniørene har i tankerne når de overvejer hvor meget lyddæmpning der skal til og hvilke kompromiser de vil tage for at nå dertil.

    Det er nogle grove anklager du kommer med dér, når jeg har siddet og brugt tid på at fortælle trådstarter om udstødninger, så jeg udfordrer dig til at finde et sted, hvor der står ordret det samme.


  • #7   16. okt 2012 Og selvom det nu var c/p hvad var så problemet. Ser hellere kopieret tekst end jeg ser fejlagtig tekst.

    At jeg så stiller mig en anelse uforstående overfor, at sebastian som ifølge hans profil kun er 17 kan læse til ingeniør som han har skrevet i et andet topic, er så en anden side af sagen.


  • #8   16. okt 2012 Okay, jeg er ikke endnu på ingeniørstudiet. Jeg er stort set gennem gymnasiet på teknologi & design linjen (som er ingeniørmålrettet), mens jeg i fritiden studerer mekanikerbøger og universitetsrapporter om motorteknik og fysikken bag motorer og hver enkelt del og princip bag det. smiley
    Undskyld misforståelsen. smiley


Kommentér på:
pot

Annonce