{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.645 visninger | Oprettet:

Morten C
Morten C
Tilmeldt:
23. aug 2012
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44

Utæt ved kabu/studs {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Jeg har problemer med utæthed/falsk luft imellem studsen, fiberklodsen og karburatoren på min comet. Begge gummiringe er intakte og er spændt 100% efter og det sidder som det skal, men alligevel er det utæt, hvad søren kan jeg gøre? Flydende pakning eller det for risikabel for karburatoren? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt ved kabu/studs
  • #1   30. sep 2012 Hvordan ved du at den er utæt? Hvis alt er i orden er den vel ikke utæt.
    Karburatoren kommer slet ikke til at røre pakningen, da motoren suger pakningen ned i krumtapshuset.


  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #2   1. okt 2012 Jeg ved den er utæt ved det punkt, da den trækker ikke ordenligt og får for meget luft med et standard luftfilter. Jeg brugte dieselstarter til at finde utætheden derhenne smiley

    Omkring det med at den suger pakningen ned i krumtapshuset. Så læste jeg kort for noget tid siden at man skulle passe på med flydende pakning i karburatoren. Men hvis jeg skal bruge flydende pakning, skulle jeg så bruge benzinfast for en sikkerhedsskyld?


  • #3   1. okt 2012 Pakningen ryger jo ikke ind i karburatoren?

  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #4   1. okt 2012 hmm det var vist noget med at man skulle lade det tørre i god tid smiley men hvad tror du problemet kan være? Alt er spændt efter og sidder som det skal, alligevel er det utæt? :S De 2 gummi ringe ser næsten sprit nye ud smiley

  • #5   1. okt 2012 At fladerne er skæve? Jeg ved det ikke, jeg kan ikke se din motor..

  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #6   1. okt 2012 Fladerne er slet ikke skæve smiley men hvis jeg skulle bruge flydende pakning, ville det så være mest sikkert at bruge benzinfast, specielt når det er ved karburatoren? smiley

  • #7   1. okt 2012 Ja, det siger jo sig selv smiley
    Har aldrig tænkt over hvilket jeg har brugt og det har altid holdt, så tror ikke det spiller den store rolle i sidste ende. Men prøv dig dog frem, du ødelægger ikke noget ved det.


  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #8   1. okt 2012 Okay smiley Har ellers aldrig prøvet at bruge flydende pakning. er det til at fjerne igen eller? smiley

  • #9   1. okt 2012 Prøøøøøv dig frem forsatan da! Det er sådan vi andre har lært det!

  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #10   1. okt 2012 Slap af. Det ville da bare være nedern hvis jeg en pakning på karburatoren som slet ikke virkede, som slet ikke kunne komme af.

  • #11   1. okt 2012 Men jo, det kan sagtens fjernes, det er dog nogle gange et kedeligt arbejde.

  • #12   1. okt 2012 den er jo ikke ens i bund og top den originale pakning du snakker om... prøv og vend den 180 grader og se om den stadigvæk er utæt

  • #13   1. okt 2012 Hvis flade er lige og oringe i orden er det tæt. Og du siger den ikke trækker ordentligt med std filter, burde den det??? Automatisk? der er andre ting der gør præcis det samme, for mager blanding, luft skruen skal nok justeres ind, alt for mange har fået den ide at den skal stå 1,5 omgang ud.. Det er ikke rigtigt, den skal stå hvor den blander rigtigt , om så det er helt inde..
    Inden du gør noget skal du sikre dig at begge dyser er blæst igennem med tryk luft og du kan se et fint hul igennem når du holder dem op i lyset .


  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #15   1. okt 2012 Allan R: De burde ellers være helt rene da jeg rensede karburatoren her den anden dag smiley

    Claus G: Sikke noget lort :S - Jeg afskærmede ikke men der fulgte sådan et lille plastik rør med til startgassen så jeg kunne sprøjte præcist smiley


  • #17   1. okt 2012 Kunne jo også være utæthed ved membranen eller der hvor studsen er spændt på blokken v/ membran

  • #18   1. okt 2012 Hvis dyserne er rene så er det kun et spørgsmål om at give den lige mere benz med luftskruen. Luft skruen styrer jo den luft strøm der går ind til stråle røret og jo mindre luft der kommer der ind jo mere sug er der på dysen og jo mere benz giver den. Det er en fin justering at dyse størrelsen.

    Claus g.

    Hvis det er fejl på membran, altså blade der ikke kan lukke helt mere vil du op leve det som at den ikke går i tomgang mere men den kan sikkert fint køre når den får gas, er det helt galt ja så starte den ikke..



Kommentér på:
Utæt ved kabu/studs

Annonce