{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Scootere: 1 Emner: 16 Svar: 25

Puch problem... igen. {{forumTopicSubject}}

Ja her er jeg igen, nok sidste gang forhåbentlig.
Nu er min maxi endelig kommet tilbage fra mekaniker med nyt tændingssystem (tændspole og kodensator - men svinghjul, lysspole og platiner er de samme) da jeg ville køre en tur på den opdagede jeg at den trak meget meget dårligt, efter 10 meter - 5kmt, efter 100 meter - 25kmt (topfart efter mekaniker) men det afhænger helt aldeles af om det er op ad bakke eller ned af bakke, ned ad bakke og med medvind kan den komme op på 35 det lyder bare som om den to-takter.
Som sagt, dens optræk er meget slemt, den var ihvertfald bedre før mekaniker, lige pt. kan den ikke engang trække mig (75kg) op ad vores indkørsel som hælder meget lidt.
Jeg har tjekket:
Karburator (sjovt nok var den i nederste hak, men det ændrede slet ikke på optræk eller top fart, selvom jeg skiftede imellem alle hakkene. Karburatoren er renset med trykluft!)
Tænding (er tjekket med søgerblade og mikrometer)
Tændrør (let sodet, ikke vådt, er også tjekket med søgerblad)
Benzin er nyt.
Om jeg tog luftfilteret eller udstødningen af, gjorde ingen forskel.
OBS! Den kan heller ikke stå i tomgang, en mester jeg kender siger at luftskruen kan have meget at sige i dette tilfælde, men har gået efter standarden (helt ind, og så en 1 1/2 omgang ud igen)

Håber i kan hjælpe, både for mig, og for maxien's skyld, da dette nok er det sidste jeg vil gøre på den, kan den ikke køre (trække ordentligt, modvind kan få den til at gå i stoppe, hvis vinden er hård nok) så ryger den i garagen igen og så ville jeg prøve at sætte min fars VZ50'er i stand.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch problem... igen.
  • #1   17. jul 2012 Hvilket tændingstidspunkt er den indstillet til?
    Er den født med rund eller firkantet karburator?

• #2   17. jul 2012 Det der med at den ikke kan stå i tomgang kan godt tyde på at den måske er utæt. Det var i hvert fald det der var skyld i at min ikke ville stå i tomgang. Hvis tændrøret er lidt sort kan det måske også være fordi at den får for meget benzin, det skal helst være cocio brunt. Ellers hvordan er kompressionen så? Hvis den ikke vil trække og ikke køre stærkere kunne det også godt være en af årsagerne. Trænger den til nye stempelringe? Håber jeg kunne hjælpe lidt smiley

• Jesper  K
    Jesper K Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 153
    #3   17. jul 2012 Tror du ikke du skal finde dig en anden mekanikker?

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jan 2012

Scootere: 1 Emner: 16 Svar: 25
    #4   18. jul 2012 Munk J:
    Den er født med en rund karburator BING model, og tændingspunket er sat 1mm før top.

David K.
    Ja, det kunne det godt, det er bare mystisk den ikke kan stå i tomgang efter den har været hos mekanikeren, men tjekker lige igennem for utætheder. Angående stempelringe, det kan godt passe, for når jeg kører ned af en bakke begynder der en høj raslen fra motoren (og jeg frygter nærmest den er på kanten til at eksplodere!), men kigger hele motoren igennem, kompressionen skulle være ok ifølge en af mine venner som også kører puch maxi (hans trækker fint, men han har planet topstykket) så der burde problemet ikke ligge.
    og ja cocio-brunt passer meget godt, og tak for hjælpen, dejligt med nogen som har en del mere erfaring end mig smiley

Jesper K:
    Jo, han plejer bare altid lave diverse ting ordentligt, han har lavet mine forældres bil (uddannet mekaniker, men han har crossere han selv laver (næsten fra bunden), uden problemer, og han har også før haft maxien til noget pindbolt i cylinderen, men næste gang (hvis der bliver det) så bliver det hos en anden, nok hos mester smiley

Kommentér på:
Puch problem... igen.

Annonce