{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.690 visninger | Oprettet:

Hvorfor hopper låseringen ud i cylinderen ? {{forumTopicSubject}}

hej scootergalleri smiley

igår hoppede min låsering ud af stemplet og smadrede både stempel og cylinder.

http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=92928

så ville lige høre om man kan undgå det på en eller anden måde ?
for tror ikke at det var min fejl fordi jeg har kørt over 300 km med cylinderen og stemplet uden at der har været nogle problemer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor hopper låseringen ud i cylinderen ?
  • #1   16. jun 2012 man kan iværtifald se at stemplet er revet i stykker hvor låseringen har sidet.

• #2   16. jun 2012 Du har trykket/klemt den for hårdt, da du satte den i.
    Ellers så har møderum en været af for dårlig kvalitet.
    Jeg oplevede det med Thansen stempel og det var monteret perfekt.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Svar: 10
    #3   16. jun 2012 Jeg ved ikke om du har haft låseringene afmonteret, men
    BRUG ALDRIG BRUGTE LÅSERINGE. -
    Nye ringe koster ikke meget.

• #4   16. jun 2012 stemplet og låseringene var nye (fra speedline).

og de var ikke klemt, så kan ikke se hvordan det ellers kunne ha sket.

• #5   16. jun 2012 det bliver lidt senere (:

• #6   16. jun 2012 Du har vendt den forkert da du har monteret den...

• #7   16. jun 2012 hvordan vender de rigtigt ? (:

• #8   16. jun 2012 Åbningen mod topstykke eller krumtap. Vender den anderledes vil den stå og vibrere hvergang stemplet vender retning og så bliver den træt. Hvilket også forklarer hvorfor det først er sket efter 300 km.

• #9   16. jun 2012 åbningen af hvad ?

• #10   16. jun 2012 Af låseringen selvfølgelig....

• #11   18. jun 2012 Der kom lige er guldkorn. Den skal jeg huske.

• #12   18. jun 2012 Troedet det var almen viden. Tænk over det. Vender de 90 grader forkert med åbningen til en af siderne.

14500 rpm er 14500 totale omdrejninger. Dvs stemplet i bund OG i top. Hvergang vil stempelringen blive trykket en anelse sammen. Det er 29000 gange i minuttet den får et lille tryk. Så bliver den altså ret hurtigt træt. Og hvis det er er en dobbelt G ring som er blevet klemt i forvejen da den blev sat i fordi vedkommende ikke har forstået at man kun bruger den ene ring til at sætte i med. Ja så dør den altså hurtigt....

• #13   18. jun 2012 lalle
    Hvad fanden er det for noget sludder? Hvem har bildt dig det ind???

• #14   18. jun 2012 Det er bestemt ikke sludder. Det er skam simpel fysik. Vibrer eller klem metal nok gange og skidtet knækker. Men kom da endelig med en modstridende forklaring baseret på fakta og en fornuftig forklaring så vil jeg med glæde genoverveje mine påstande og argumenter. Men indtil du gør det har du ikke overbevist mig.

• #15   18. jun 2012 Det er 100 % sludder. Og så er der ikke nået at diskutere... Hvis der var en bestemt måde, en låsering skulle vende, ville der have været et hak eller noget i slissen hvor den ligger så det ikke kan dreje overhovedet. Det er nået værre vrøvl. Færdig arbejde. Det fint nok du tænker over sådan nogle ting, men lige den der... Den må du sgu længere ud på landet med...

• #16   18. jun 2012 Altså en total ubegrundet påstand fra dig.
    Gå du ud i køkkenskuffen og find dig en ske og buk hovedet på den en anelse frem, og så en anelse tilbage. Så frem og tilbage osv osv osv osv. Og så knækkede den... Det er helt det samme der sker når låseringen kommer til at vende så den kan fjedre i bevægelsesretningen. Den vibrere og bliver trykket og så bliver metal træt, og så knækker det.

I må selv om hvad i vil tro. Min udgave som bunder i ganske normal fysik som i selv kan prøve, eller en påstand om at det ville være idiot sikret hvis der var en bestemt måde det skulle vende på.
    Fordi sådan noget er jo ikke designet til at blive samlet af uddannede folk der rent faktisk ved hvad det handler om.

• #17   18. jun 2012 Ja hvis du tager fat i skeen og bøjer frem og tilbage, sgu da ikke hvis du ryster den op og ned for helved?
    Er selv uddannet lastvogns mekaniker, og jeg har aldrig nogen sinde hørt nået om det der. En låse ring skal sgu bare proppes i. har den alle dage skullet, og det skal den alle dage blive ved med. Der er ikkenået i det. Man skal være sikker på den kommer helt ned i sporet, og så er det det. der er slet ikke energi nok i den til at den vil komme til at bevæge sige.

• #18   18. jun 2012 På en lastbil eller bil kører vi heller ikke ligefrem med låseringe i samme størrelse eller med samme omdrejninger.
    Hvis du nu kunne ryste skeen med samme hastighed og energi som låseringen oplever vil skeen også knække.
    Jeg er uddannet smed og vibrationer er noget nær det værste du kan gøre ved stål.

Selv om den kun vejer et halvt grams sådan en låsering indeholder den afsindigt meget kinetisk energi som bliver bremset fra en meget høj hastighed til 0 og op igen over 400 gange i sekundet ved 14500 rpm.
    Det modsvare en stempelhastighed på næsten 19 m/s
    Med lidt beregninger bliver det til en Gpåvirkning på den stakkels låsering på 468 G. Vejer den så kun 0.5 gram er det stadig 234 gram den påvirkes af over 400 gange i sekundet.
    Prøv lige at trykke på en låsering og se hvor den er blødest.

• #19   18. jun 2012 Her har vi en mekaniker der sammenligner mikromekanik 50ccm med 10mm krydspind og 12000 rpm, med en dieselmotor på 5 liter, hvor krydspinden er 15mm og omdrejningerne ikke er over 5000rpm.
    Hvis metal skal kunne holde til rystelserne, så er det springstål ( tror jeg det hedder ) og det er det som ventilfjedre er lavet af.
    De kan tåle at blive bøjet en milliard gange, men det vrid de bliver udsat for, er ikke samme vinkel som en krydspind.
    Hvis jeg skulle vende en krydspind nu, så ville jeg nok veje den af og se hvor den ballancepunkt det er og placere den efter det.
    Blot for at udelukke evt. grunde til en evt fejl.
    De største problemer med låseringe, kommer fordi folk klemmer dem for hårdt, eller bruger gamle låseringe, som bør kasseres.

• #20   18. jun 2012 Men lad os prøve at vende den om. Hvis det nu er ren pladder det jeg siger, hvorfor så stadig ikke bruge de 5 sekunder det tager lige at dreje låseringen på plads, på den led får man også sikret sig at den rent faktisk ligger i sporet, og man er ude over noget at være nervøs for.
    At alt min teknik begrundelser osv inkl beregninger understøtter det jeg siger og du ikke kan komme med andet end. DET ER PLADDER, betragter jeg hermed diskussionen som værende afsluttet.
    Kommer du med nogle reelt gode argumenter genoptager jeg den gerne.

• #21   18. jun 2012 De 5 sekunder bruger jeg utroligt mange gange til at dobbeltjekke mit arbejde alligevel og der går mindst 10 sekunder på at pille næse, mindst en gang imens jeg roder med scooter eller MC.
    Så 5 sekunder fra eller til, betyder nok ingenting.

• #22   12. jul 2012 LALLE:

. du siger stemplet bevæger sig så hurtigt som det gør (hvilket det gør) så burde du også vide at de små vibrationer også burde kunne dreje låseringen sådan at "åbningen" som du siger, vender væk fra topstykke eller krumtap

• #23   12. jul 2012 LALLE:

. du siger stemplet bevæger sig så hurtigt som det gør (hvilket det gør) så burde du også vide at de små vibrationer også burde kunne dreje låseringen sådan at "åbningen" som du siger, vender væk fra topstykke eller krumtap, men stadig følger dens spor/skinne/rille eller hvad det nu kaldes. men vis låseringen er klemt for meget hopper den ud fordi den ikke sidder tæt mere

• #24   13. jul 2012 Tupac, Ja men det sker sjovt nok ikke. Jeg sætter altid mine låseringe i som jeg beskriver og uanset hvor langt jeg har kørt med motoren så sidder de på samme måde når jeg åbner den igen. Sandsynligheden for at de hvergang er kørt hele omgange og landet samme sted hvergang jeg åbner er så forsvindende lille at jeg godt tør afvise at de rotere i sporet.

Kommentér på:
Hvorfor hopper låseringen ud i cylinderen ?

Annonce