1.690 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor hopper låseringen ud i cylinderen ? {{forumTopicSubject}}
hej scootergalleri
igår hoppede min låsering ud af stemplet og smadrede både stempel og cylinder.
http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=92928
så ville lige høre om man kan undgå det på en eller anden måde ?
for tror ikke at det var min fejl fordi jeg har kørt over 300 km med cylinderen og stemplet uden at der har været nogle problemer.
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Ellers så har møderum en været af for dårlig kvalitet.
Jeg oplevede det med Thansen stempel og det var monteret perfekt.
maj 2009
Følger: 2 Svar: 10
BRUG ALDRIG BRUGTE LÅSERINGE. -
Nye ringe koster ikke meget.
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
og de var ikke klemt, så kan ikke se hvordan det ellers kunne ha sket.
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
14500 rpm er 14500 totale omdrejninger. Dvs stemplet i bund OG i top. Hvergang vil stempelringen blive trykket en anelse sammen. Det er 29000 gange i minuttet den får et lille tryk. Så bliver den altså ret hurtigt træt. Og hvis det er er en dobbelt G ring som er blevet klemt i forvejen da den blev sat i fordi vedkommende ikke har forstået at man kun bruger den ene ring til at sætte i med. Ja så dør den altså hurtigt....
dec 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Scootere: 4 Emner: 189 Svar: 3.054
Hvad fanden er det for noget sludder? Hvem har bildt dig det ind???
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
dec 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Scootere: 4 Emner: 189 Svar: 3.054
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Gå du ud i køkkenskuffen og find dig en ske og buk hovedet på den en anelse frem, og så en anelse tilbage. Så frem og tilbage osv osv osv osv. Og så knækkede den... Det er helt det samme der sker når låseringen kommer til at vende så den kan fjedre i bevægelsesretningen. Den vibrere og bliver trykket og så bliver metal træt, og så knækker det.
I må selv om hvad i vil tro. Min udgave som bunder i ganske normal fysik som i selv kan prøve, eller en påstand om at det ville være idiot sikret hvis der var en bestemt måde det skulle vende på.
Fordi sådan noget er jo ikke designet til at blive samlet af uddannede folk der rent faktisk ved hvad det handler om.
dec 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Scootere: 4 Emner: 189 Svar: 3.054
Er selv uddannet lastvogns mekaniker, og jeg har aldrig nogen sinde hørt nået om det der. En låse ring skal sgu bare proppes i. har den alle dage skullet, og det skal den alle dage blive ved med. Der er ikkenået i det. Man skal være sikker på den kommer helt ned i sporet, og så er det det. der er slet ikke energi nok i den til at den vil komme til at bevæge sige.
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Hvis du nu kunne ryste skeen med samme hastighed og energi som låseringen oplever vil skeen også knække.
Jeg er uddannet smed og vibrationer er noget nær det værste du kan gøre ved stål.
Selv om den kun vejer et halvt grams sådan en låsering indeholder den afsindigt meget kinetisk energi som bliver bremset fra en meget høj hastighed til 0 og op igen over 400 gange i sekundet ved 14500 rpm.
Det modsvare en stempelhastighed på næsten 19 m/s
Med lidt beregninger bliver det til en Gpåvirkning på den stakkels låsering på 468 G. Vejer den så kun 0.5 gram er det stadig 234 gram den påvirkes af over 400 gange i sekundet.
Prøv lige at trykke på en låsering og se hvor den er blødest.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvis metal skal kunne holde til rystelserne, så er det springstål ( tror jeg det hedder ) og det er det som ventilfjedre er lavet af.
De kan tåle at blive bøjet en milliard gange, men det vrid de bliver udsat for, er ikke samme vinkel som en krydspind.
Hvis jeg skulle vende en krydspind nu, så ville jeg nok veje den af og se hvor den ballancepunkt det er og placere den efter det.
Blot for at udelukke evt. grunde til en evt fejl.
De største problemer med låseringe, kommer fordi folk klemmer dem for hårdt, eller bruger gamle låseringe, som bør kasseres.
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
At alt min teknik begrundelser osv inkl beregninger understøtter det jeg siger og du ikke kan komme med andet end. DET ER PLADDER, betragter jeg hermed diskussionen som værende afsluttet.
Kommer du med nogle reelt gode argumenter genoptager jeg den gerne.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så 5 sekunder fra eller til, betyder nok ingenting.
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 5 Emner: 38 Svar: 401
. du siger stemplet bevæger sig så hurtigt som det gør (hvilket det gør) så burde du også vide at de små vibrationer også burde kunne dreje låseringen sådan at "åbningen" som du siger, vender væk fra topstykke eller krumtap
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 5 Emner: 38 Svar: 401
. du siger stemplet bevæger sig så hurtigt som det gør (hvilket det gør) så burde du også vide at de små vibrationer også burde kunne dreje låseringen sådan at "åbningen" som du siger, vender væk fra topstykke eller krumtap, men stadig følger dens spor/skinne/rille eller hvad det nu kaldes. men vis låseringen er klemt for meget hopper den ud fordi den ikke sidder tæt mere
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Hvorfor hopper låseringen ud i cylinderen ?