{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Keeway Matrix Dyse {{forumTopicSubject}}

Hej SG,
Har altid koldstartsproblemer med min Keeway Matrix fra 08', den drukner meget i starten og så går den ud, når den ikke går ud kan jeg næsten ikke give noget gas uden den begynder at drukne, jeg må stå og give lidt gas hele tiden indtil den kan tage fulde omdrejninger og først derefter kan den stå i tomgang.
Jeg har sat et Malossi Luftfiler indmad i og mener at det giver mere luft, samtidig er blindrøret lappet og istedet for at give effekt, gjorde det at den begyndte at 4.takte.
Jeg ville selv mene at en større dyse vil hjælpe, men kan simpelthen ikke finde nogen under størrelse 90 til en Mikuni Karburator som jo er alt for stor, der sidder 47,5 i std og ville mene der så ca skulle en 55-60 i, er der nogen der ved om det vil løse problemet og muligvis ved hvor man kan købe en mikune dyse i den størrelse? var i thansen og fik en dyse størrelse 60 og manden sagde at det var den der var bygget til den knallert jeg havde, undrede mig over der stod DellOrto på posen men tog den med hjem for at finde ud af at den ikke passede nogen steder, DellOrto dysen er rund i toppen, hvor imod mikuni dysen er aflang og 6-kantet, hjææælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Keeway Matrix Dyse
  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #1   18. apr 2012 Med udgangspunkt i en ældre CPI hvor der også sidder en Mikuni kaburatur på.
    Dysen til sådan een er 6mm og jeg brugte een fra en dellorto som jeg købte i et sæt ude hos speedline.dk.
    der er dog forskel på højden af dysen hvor at Mikuni dysen er højere i forhold til Dellorto dysen, men jeg havde nu ingen problemer med at få den til at kører.

    Med standard luftfilter der nåede jeg en dyse størrelse 62 hvor den gik bedst.


  • #2   18. apr 2012 okay, hvad ville der i teorien ske hvis jeg satte en dyse 100 i, med malossi luftfilterindmad, pillet skive, og lappet blindrør på et 45 forrør?

  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #3   18. apr 2012 Du vil få alt meget benzin i forhold til den mængde af luft der kan komme igennem kaburatoren, med så meget benzin så oplever man at scooteren den 4takter eller endnu værre at den slet ikke kan starte eller kører..

    Men et dysesæt fra speedline.dk
    (link fjernet) så er man rimelig godt på vej..



  • #4   18. apr 2012 det er jo DellOrto, sådan en fik jeg fra thansen og den passede ikke smiley

  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #5   19. apr 2012 Der er 2 forskellige størrelser når det gælder dellorto dyser, 5mm og 6mm..

    Hvis dysen ikke passer fysisk ned i gevindet, så må thansen tage dysen tilbage igen..
    Jeg har taget lidt billeder af min kaburator (det kan jo være at der sket noget mellem min årgang 2003 og din 2008'er)

    Her ses den orginale kaburator Mikuni med den orginale dyse monteret (47.5/6mm)
    http://www.box.com/s/908426d4f42bfafe864b
    Her ses samme kaburator med en dellorto dyse monteret (stadig 6mm)
    http://www.box.com/s/e6ce8eaeff8f919b9178

    Eneste forskel der er på disse to dyser er højden på selv dysen.
    Her står dyserne ved siden af hinanden.
    http://www.box.com/s/fe02babe9074b2d37134
    Her ligger dyserne ved siden af hinanden.
    http://www.box.com/s/444a8b868e55b60e1f56.



  • #6   19. apr 2012 Allan.

    Du siger at du skulle op i en 62 før den kørte ordentligt .. Hvad var din opsætning så? Hvad havde du gjort ved den?


  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #7   19. apr 2012 Skive fjernet, og er der monteret en Giannelli Go udstødning uden begrænsning.
    Begrænsning i luftfilterkassen blev fjernet også.. man kan lige skære enden af den studs der sidder ned i luftfilterkassen, ellers så kan man købe en ny luftfilterkasse hvor at studsen er ubegrænset..
    Jeg havde prøvet med mindre dyser, da jeg synes at det lød "vildt" at man skulle dyse så meget op, men med en 56dyse, der gik den underligt og havde nogle udsæt under acceleration, og man kunne kun starte scooteren ved at holde hånden for kaburatoren.
    En 60'er dyse så gik den rigtig godt, men blanding var for mager, en 62'er blev monteret og tændrøret havden en nøddebrun farve.


  • #8   20. apr 2012 ville det måske hjælpe at ændre på luftskruen? for mener at det er fordi at den får for meget luft og for lidt benzin efter jeg satte malossi luftfilertindmad i

  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #9   20. apr 2012 Du kan prøve at skrue luftskruen helt ind, men du vil med stor sandsynlighed komme til at døje med start af scooteren og tomgang...
    Men sæt da det gamle luftfilterelement tilbage i luftfilterkassen..


Kommentér på:
Keeway Matrix Dyse

Annonce