{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

yamaha fs1 tændrør for kort i topstykke {{forumTopicSubject}}

hey folkens er ved at renovere en yamaha fs1 4 gear og har købt et 43 mm alu cylinder + topstykke ved moped speed.

det såkaldte new competition (nc) men har nu fundet ud af at tændrøret i topstykke mangler cirka 3-4mm for at være helt nede hvor den skal være hvis man sammeligner med andre topstykker.

et langt tændrør blir også for langt det skal være kort. jeg kontaktede michael fra mooped speed han sagde at alle deres topstykker han solgte fra nc var sådan.

det har vel noget at betyde tændrøret ikke er skruet langt nok ned ikke?

i så fald kan jeg ikke forlange at få mine penge tilbage og sige skidtet er defekt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  yamaha fs1 tændrør for kort i topstykke
  • #1   22. mar 2012 du har sikkert fået et tændrør der er helt lille til plæneklippere og sådan smiley prøv lige tag et fra en scooter eller noget smiley

• #2   22. mar 2012 læs lige mit indlæg igen lyder det ikke til jeg har fået det rigtige tændrør? han sagde også fra mooped speed da jeg skrev til ham om det at alle deres topstykker var sådan og det var ganske normalt. og at det var det korte jeg skulle bruge.

tændrøret er NGK B8hs har også prøvet et B8es som er med det lange gevind.

• #3   22. mar 2012 hør malte / fs-1 guy på min kontaktliste

• #4   22. mar 2012
    MR LARSEN: synes ikke lige jeg kan finde nogen af dem du snakker om hvad mener du da?

• #5   22. mar 2012 please nogen der kan hjælpe? er lidt i urede her ved ikke om jeg skal smide lortet i hovedt på dem igen og forlange penge tilbage eller hvad der nu skal ske.

vil gerne vide om det har nogen betydning ellers.

• #6   22. mar 2012 det er ham her han snakker om
    http://www.scootergalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=207012

• #7   22. mar 2012 Yes ! så er proèn her sq ! smiley

det er lidt underligt med de tændrørs gevind ja ! smiley undrede mig selv om det..

men jeg køre med et HELT normalt tændrør med kort gevind og der er ikke noget det smiley

du kan evt. købe et med fremskudt elektrode.. så kommer gnisten lidt mere " i midten " det hele smiley

• #8   22. mar 2012 det er en god ide at smide 2 bundpakninger på den når du køre med det kit.. jeg har selv døjet lidt med at stemplet banker mod topstykket smiley

det skyldes nok at topstykket også sad lidt skævt på eller ligene.. men det er jo næsten ikke til at undgå så jeg ville anbefale dig at køre med 2 bundpakninger smiley

• #9   23. mar 2012 okey vil nok smide 2 bundpakninger i havde også lidt bøvl med at få mit tæt tror cylindret var skævt.eller også var det de lorte pindbolte fra thansen de løsnede sig også en smulle igen.har det nogen betydning at køre med 2 bundpakninger hvis ikke man har problemet?

men gevindt var noget lort i cylindret så det smadrede efter første montering af ny udstødning fra ham af også som også passer af H til:-)

men han har sagt han vil tage det retur og sende mig pengene altså
    for cylindret.

det undre mig bare de ikke kan finde ud af at lave et topstykke som alle andre producenter. sådan noget som at få gevind længden rigtig er vel matematik for begyndere for sådan et firma.

kan du evt linke til sådan et tændrør med fremskudt elektrode?

• #10   23. mar 2012 og du er siker på du ikke mister power ved det? den korte tid jeg havde den på kunne jeg ikke få den til at køre ordentligt nemlig. firtaktede helt vildt hvis jeg vræd håndtaget i bund. startede med en 210 dyse og endte med en 180 dyse i en 17mm mikuni og det hjalp lige fedt. og mine andre kammerater siger de plejer at køre med 200mm dyse uden problemer.

• #11   23. mar 2012 er der virkelig så få folk der kører med det new competition fra moped speed?
    der er jo ingen der ved noget om de de må have oplevet det samme ved køb af disse. hvad faen kører i så på hvis i skal have skidtet til at rende stærkere:-)

• #12   23. mar 2012 ja, gevindet er noget lort ! og deres udsèr er også noget lort ang. hvordan de passer på..

og jeg tror ikke at jeg har mistet den store kraft ved at smide 2 bundpakninger i.. min går 65 ( målt med gps ) med en defekt kobling der skrider, lav gearing og ½ gas smiley

så den skulle nemt kunne gå de 85 smiley

og der kan være mange grunde ang. det med dyser.. både tænding, simmer ringe, utæt manbran osv. osv. smiley

• #13   23. mar 2012 vent hvad ?!?! kan du få pengene tilbage smiley

så har de virkelig fået nye ejere...

jeg købte en defekt tap af scooter-dele ( det hed mopped-speed i gamle dage... kan man vist god sige )

og jeg kunne sq ikke få noget tilbage for den tap.. eller bare få den byttet eller noget overhovdet ! de fucking ave`kater skylder mig satme 800 kr !! skrev til dem 9273 gange og nogle af mine mails var på over 2000 fucking ord og de fattede bare ikke en skid og inorgerede mig.. håber der er en eller anden der taber 4 liter kogene fritue olie ned i skridte på michael fra scooter-dele.dk !

• #14   23. mar 2012 virker den tap ikke jeg har købt ja så køber jeg sku en fra kreidlerparts det ved man da hvad er tysk kvali hehe men vis den ikke er 2 år vil jeg sku også ha de 900kr tilbage

• #15   23. mar 2012 nej jeg mener om du er sikker på du ikke taber kraft ved at tændrøret ikke sidder som det skal?

membran og tænding fejler intet da jeg havde den til at rende 70 med lovlig cylinder dog 5.3 udstødning og 16mm studs samt 16mm karburator. dog med en anden karburator som den jeg har nu men også en mikuni.

hvorfor kun målt med halv gas?

hvad karburator og dyse kører du med?

har overvejet en 200/220 de første 400 km indtil det er kørt til og så ellers finde den dyse den kører mest optimal med.

• #16   24. mar 2012 jeg kørte med halv gas fordi at min kobling ikke kan klare mere kraft smiley den begynder at glide som bare satan smiley

og jeg køre med en 16 mm miniku og en dyse str. 105 ( dellorto 5 mm )

og vis du skulle være i tvivl er nej, en dellorto dyse str. 105 er ikke ligeså stor som en miniku str. 105.. den dellorto str. 105 svare nok til en 200 - 220 miniku dyse smiley

og jeg tror ikke at den taber så meget kraft ved det... men den kan nemt få lidt start problemer.. min starter altid nemt.. og så dør den totalt igen efter 1½ sek. smiley og det gør den lige et par gange før den kommer ordeneligt igang smiley

• #17   24. mar 2012 ok må de om det kunne værre andet der er galt med min siiden den ikke vil tage gasssen. du skal da bare have lavet din kobling det er da vidst ret simpel at lave.

slibe evt slid i primær hjulet ved koblingsplader
    ny snegl som jo tit er i stykker og forsager dårlig koblings gang

og måske der mangler den afstands skive inde ved primær hjulet som laver en lille smulle frigang til pladerne.

• #18   24. mar 2012 og så det vigtigste købe en ordentlig kvalitet af plader. hvis det ikke virker evt lave den om til en 3 pladers kobling som jeg har tænkt mig at rode lidt med til næste år:-)

• #19   25. mar 2012 alt ang. kobling er i 110 % god stand... der er ikke nogle hakker eller ligene... ved sq ikke hvad den lige er igang med xD

• #20   25. mar 2012 ja.. en kobling med 5 plader er top gejl ! smiley

det er bare det med af få drejet noget af der nok er problemet smiley

• #21   26. mar 2012 DET 43 MM TOPSTYKKE FRA MOPPED-SPEED.DK / SCOOTER-DELE.DK ER NOGET LORT !!!

min fs1 har kørt fint med det... men har haft MANGE start og indstlnings problemer grundet at gnisten bogstavligtalt kommer i gevindet xD har sat et std. 40 på nu med 2 toppakninger og den starter 28464282 gange bedre nu ! smiley

• #22   26. mar 2012 troede sq ikke at det skylte topstykket.. sorry kristian xD

• #23   26. mar 2012 he okjey så kan han få lortet lige i hovedt igen.

• #24   26. mar 2012 men mon det vil virke med en skive eller 2 ekstra på et tændrør med langt gevind kan man evt få det tæt? kan huske vi gjorde det lidt da jeg var helt ung men ved ikke om vi mistede kompression ved det.

eller om man evt kunne dreje tændrør med kort gevind 3 mm ned så den kommer lengere igennem ?

• #25   26. mar 2012 hmm.. i teroien kan man da nok godt smiley

Kommentér på:
yamaha fs1 tændrør for kort i topstykke

Annonce